کد خبر : 1803552 | 20 دی 1400 ساعت 22:26 | 25.2K بازدید | 3 دیدگاه

آغاز ACL از فروردین بدون سرخابی ایران

وزیر ورزش حذف پرسپولیس و استقلال را باور نمی‌کند!

باوجود تلاش‌ها برای اعتراض به رد درخواست پرسپولیس و استقلال اما بسیار بسیار بعید به نظر می‌رسد که قرمز و آبی تهران به جدول لیگ قهرمانان بازگردند.

وزیر ورزش حذف پرسپولیس و استقلال را باور نمی‌کند!

به گزارش "ورزش سه"، حمید سجادی وزیر ورزش در اظهار نظری تازه حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا را تکذیب و اعلام کرد ۶ روز وقت هست تا این دو تیم در جدول قرعه کشی حضور داشته باشند، اما نکته مهم این است که وقتی متولی فوتبال آسیا جداول نهایی غرب و شرق قاره را اعلام کرده چگونه ممکن است کنفدراسیون فوتبال آسیا از تصمیم قاطع خود در حذف دو تیم ایرانی با ایرادهای فراوان اعلام شده بگذرد و جدول را هم تغییر دهد؟

 

ماجرا از این قرار است که در ۷ ژانویه تصمیم نهایی "کمیته کنترل ورودی (ECB)" مبنی بر ابطال قطعی مجوز حرفه‌ای سه باشگاه پرسپولیس، گل‌گهر و استقلال از مسابقات لیگ قهرمانان، به فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها ابلاغ شد و مطابق با آن با توجه به قوانین حاکم بر ECB در ماده ۳۳ طرفین از تاریخ دریافت نامه تنها ۱۰ روز فرصت دارند تا درخواست  GROUNDS یا شرح تفصیلی رای خود را به ای اف سی ارسال نمایند.

 

1681607


 
متعاقبا پس از دریافت گراندز و بر اساس ماده ۵ قوانین، باشگاه‌ها برای طرح پرونده نزد دادگاه CAS  ده روز فرصت دارند. با توجه به زمان‌بر بودن روال رسیدگی به این پرونده نزد دادگاه عالی ورزش که می‌تواند تا یک سال به طول بینجامد و همچنین با توجه به نواقص و اشتباهات حائز اهمیت سه باشگاه ایرانی قطعا امکان دریافت رای مثبت از دادگاه CAS امکان پذیر نخواهد بود.

 

اشتباه حمید سجادی که گفته نه تنها امیدوار به بازگشت پرسپولیس و استقلال بلکه حضور گل گهر را محتمل می‌داند، اینجاست که شاید نزدیکانش به او نگفته‌اند ۴ روز از زمان اعلام نامه گذشته و تنها ۶ روز برای دریافت GROUNDS باقی مانده آن هم جهت بررسی مجدد پرونده در دادگاهی که شاید رای‌اش از همین امروز مشخص است و احتمالا تنها یک دلخوشی مجدد پر هزینه و واهی برای طرفداران فوتبال است!

 

ای اف سی تصمیمش را گرفته  استقلال و پرسپولیس در هر صورت حذف شده‌اند و حتی این را می‌توان از سابقه فرجام اعتراض به رای در آستانه یا حین تورنمنت‌های رسمی هم دریافت؛ زمانی که هواداران به یک بازگشت و معجزه امیدوار می‌شوند اما...

 

* محمد حاجی خانی

 

 

دیدگاه‌ها