کد خبر : 1804148 | 23 دی 1400 ساعت 17:11 | 11.6K بازدید | 2 دیدگاه

منصوریان کسوت بزرگ‌تری را به جای آورد؛

هوادار 1 صنعت نفت 2؛ پوشکاش با جیب‌های خالی

در روز درخشش مهاجم بلندقامت نفتی‌ها، شاگردان علیرضا منصوریان توانستند با دست پر به آبادان برگردند و در کرج هوادار را شکست دادند.

هوادار 1 صنعت نفت 2؛ پوشکاش با جیب‌های خالی

به گزارش "ورزش سه"  نبرد دو سرمربی جوان فوتبال ایران، یکی از 8 مسابقه هفته پایانی نیم‌فصل نخست بود؛ جایی که شاگردان علیرضا منصوریان برای حفظ روند رو به رشد خود در جدول رده‌بندی به کرج سفر کرده بودند تا بتوانند در موقعیتی مناسب نیم‌فصل اول لیگ را علی‌رغم مشکلات عدیده مالی به پایان برسانند. در مقابل هوادار بعد از شکست در سیرجان، برای جبران شکست و پیشی گرفتن صنعت نفت در جدول برای پیروزی در مسابقه خانگی به میدان آمده بود.

 

به جز حساسیت جدولی و شرایط فنی دو تیم، رویارویی رضا عنایتی و علیرضا منصوریان دو پیشکسوت استقلال از نکات جالب‌توجه مسابقه بود که بر حساسیت آن افزوده بود؛ جایی که عنایتی و منصوریان برای نخستین‌بار در نقش سرمربی مقابل هم قرار گرفته بودند.

 


هفته پانزدهم لیگ برتر؛ پنجشنبه: 1400/10/23 ساعت 15
استادیوم: انقلاب کرج / بدون تماشاگر
داور: میثم حیدری / کمک‌ها: قهرمان نجفی و بهمن عبداللهی؛ داور چهارم: وحید زمانی / ناظر داوری: حاتم بک‌پور

 


هوادار تهران

مهرداد بشاگردی، امیرحسین پورمحمد، محمد ستاری، مهدی عبدی، صائب محبی (از دقیقه 65: آرش داجلیری)، سپهر روزی طلب، معین عباسیان (دقیقه 58: محمد حسینی)، دانیال کردستانی (از دقیقه 34: محمد چهارمحالی)، امیرحسین خدامرادی (از دقیقه 34: داریوش شجاعیان)، روح الله باقری (از دقیقه 65: پیمان میری) و محمد جواد محمدی

سرمربی: رضا عنایتی

 

صنعت نفت آبادان

فرزین گروسیان، امید خالدی، رضا یزدان دوست، محمد طیبی، فاخر تهامی، حکیم نصاری (از دقیقه 75: مهدی حنفی)، محمود مطلق زاده، حسن بیت سعید، طالب ریکانی، مهدی ممی زاده (از دقیقه 65: مصطفی احمدی) و شروین بزرگ (از دقیقه 75: علی امیری)

سرمربی: علیرضا منصوریان

 

اخطارها:

سپهر روزی‌طلب و امیرحسین پورمحمد از هوادار تهران
محمود مطلق‌زاده، شروین بزرگ، امید خالدی، مهدی حنفی و فرزین گروسیان از صنعت نفت آبادان

 

نیمه اول:

آبی و بنفش‌پوشان هوادار بازی را بهتر نسبت به حریف خود آغاز کردند اما در ادامه به خوبی شاگردان علیرضا منصوریان توانستند توپ و میدان را در اختیار بگیرند و به دنبال رسیدن به گل برتری بودند؛ بعد از دقایق کشمکش توپ در میانه‌های زمین، چند فرصت خوب گلزنی برای صنعت نفت خلق شد که با هوشیاری دفاع هوادار از دست رفت. در ادامه اشتباه هافبک هوادار در میانه زمین باعث شد توپ به شروین بزرگ برسد و او از فاصله‌ای 50 متری توانست دروازه صنعت نفت را با یک سوپرگل فرو بریزد. بعد از گل عنایتی خیلی زود در تیمش تغییراتی ایجاد کرد اما بازهم توپ و میدان در اختیار نفتی‌ها بود و اگر طالب ریکانی بهتر از فرصت به دست آمده استفاده می‌کرد، می‌توانستند شاگردان منصوریان با برتری دو گله به رختکن بروند.

 

نیمه دوم:

شاگردان علیرضا منصوریان برای دفاع از تک گل به ثمر رسیده در نیمه نخست و مدیریت بازی به میدان آمدند و به خوبی در این نیمه توانستند مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشته باشند؛ نفتی‌ها به جز حراست از گل به ثمر رسیده، به دنبال به ثمر رساندن گل‌های بعدی هم بودند. بعد از چند حمله نافرجام، شروین بزرگ ستاره بی‌چون و چرای نفت در مسابقه امروز پاس در عمق عالی را برای مهاجم جوان نفت ساخت تا ممی‌زاده اختلاف را به 2 گل برساند. بعد از ثبت گل دوم به خوبی شاگردان منصوریان بازی را مدیریت کردند و در مقابل حملات هوادار به خوبی ایستادگی کردند، بازیکنان هوادار فشار فوق‎العاده‌ای روی دروازه صنعت نفت آوردند و سرانجام در دقیقه 90+4، ...توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند تا بازی با نتیجه 2-1 به سود نفت به پایان برسد.

 

شرح گل:

هوادار 0 - صنعت نفت 1 (دقیقه 29 - شروین بزرگ): بعد از دفع ناقص توپ از سوی هافبک میانی هوادار، شروین بزرگ مهاجم بلندقامت نفت در حالی‌که فاصله مهرداد بشاگردی را به خوبی دید، در یک لحظه تصمیم به شوت‌زنی کرد و از فاصله‌ای حدود 50 متری موفق شد یکی از زیباترین گل‌های فصل را به ثمر برساند و در کرج تیمش را از حریف پیش بیندازد.
هوادار 0 - صنعت نفت 2 (دقیقه 55 - مهدی ممی‌زاده): پاس در عمق عالی شروین بزرگ، مهاجم جوان نفتی‌ها را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان هوادار قرار داد و مهدی ممی‌زاده توانست به خوبی از این فرصت استفاده کند و گل دوم و تثبیت‌کننده پیروزی تیمش را به ثمر رساند.
هوادار 1 - صنعت نفت 2 (دقیقه 90+4 - مهدی عبدی): حملات پی در پی بازیکنان هوادار در دقایق پایانی بازی سرانجام به بار نشست و روی پاس کات‌بک عالی سیدمحمد ستاری برای مهدی عبدی او توانست توپ را دور از دستان گروسیان به تور دروازه صنعت نفت برساند و اختلاف را به یک گل کاهش دهد.

 

بهترین بازیکن

شروین بزرگ مهاجم رشتی و باتجربه نفتی‌ها امروز نقش اصلی را در پیروزی تیمش داشت؛ او در نیمه نخست یکی از زیبا‌ترین گل‌های فصل را رقم زد و توانست با شلیکی دیدنی تیمش را در کرج پیش بیندازد و در نیمه دوم هم با یک پاس‌گل عالی زمینه‌ساز دومین گل صنعت نفت شد تا با ثبت یکی نمایش خوب بتواند به عنوان بهترین بازیکن زمین برگزیده شود.

 

اتفاق ویژه

صنعت نفت آبادان برای نخستین‌بار در این فصل توانست 2 بازی پیاپی را به پیروزی برسد؛ شاگردان منصوریان هفته گذشته نفت مسجدسلیمان را شکست دادند و سپس امروز از سد هوادار تهران گذشتند تا سربلند از دو مسابقه حساس و 6 امتیازی خارج شوند و خود را به میانه‌های جدول رده‌بندی نزدیک‌تر کنند.

 

در حاشیه

* مسابقه امروز، اولین نبرد رضا عنایتی و علیرضا منصوریان در کسوت سرمربی است.
* صنعت نفت آبادان از پنج مسابقه گذشته خود در لیگ برتر توانسته 3 برد به دست بیاورد و حاشیه امنی برای خود در فاصله با منطقه قرمز جدول ایجاد کند.
* علیرضا منصوریان 2 تغییر مهم در ترکیب صنعت نفت نسبت به بازی با نفت مسجدسلیمان داشته و با چینش ترکیبی هجومی، فاخر تهامی و شروین بزرگ را در ترکیب اولیه مسابقه امروز جای داده است.
* رضا عنایتی سرمربی هوادار برای دیدار امروز به دو بازیکن جوان خود اعتماد کرده و خدامرادی و کردستانی را از ابتدا برای نبرد با نفت در ترکیب قرار داده است.
* پیش از شروع مسابقه، گفتگو و برخورد صمیمی میان عنایتی و منصوریان شکل گرفت و آن‌ها با خنده و آغوشی باز از یکدیگر استقبال کردند.
* در جریان بازی علیرضا منصوریان با همان ژست همیشگی‌اش بارها نسبت به تصمیمات داور مسابقه به گفتگو با داور چهارم پرداخت.
* سرمای هوا در ورزشگاه انقلاب کرج باعث شد تا خیلی زود علیرضا منصوریان با استایلی متفاوت در کنار زمین حاضر شود و به هدایت تیمش بپردازد.
* رضا عنایتی برخلاف هفته گذشته برای مسابقه امروز بدون عصا به کنار زمین آمد و شاگردانش را راهنمایی می‌کرد.
* بعد از ثبت سوپرگل تماشایی شروین بزرگ، این مهاجم در کنار سایر بازیکنان صنعت نفت به کنار زمین رفتند و سجده‌ی شکر به جای آوردند.
* نمایش فنی غیرقابل قبول هوادار باعث شد تا رضا عنایتی در تصمیمی عجیب در دقیقه 34 تصمیم به انجام دو تعویض برای تیمش بگیرد.
* در دقایق تلف شده نیمه نخست در میانه زمین، درگیری شدیدی میان بازیکنان دو تیم شکل گرفت که با ورود داور مسابقه و دادن 2 اخطار، این درگیری مدیریت و به پایان رسید.
* کادرفنی تیم هوادار در نیمه اول و در نیمه دوم اعتراضات نسبتاً شدیدی به داور داشتند.

دیدگاه‌ها