کد خبر : 1804285 | 24 دی 1400 ساعت 11:00 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

باید گام بلندی در معرفی رشته شیرجه برداریم

سرمربی تیم شیرجه رعد پدافند با تاکید بر اینکه نیاز به حمایت رسانه دارند گفت: شیرجه نیاز به دیده شدن دارد.

باید گام بلندی در معرفی رشته شیرجه برداریم

به گزارش "ورزش سه" به نقل از مهر، مرحله نخست مسابقات لیگ شیرجه باشگاه‌های کشور بخش آقایان روز سه‌شنبه ضمن تمکین از شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شد. این رقابت‌ها در دو نوبت صبح و عصر به میزبانی استخر بین المللی مجموعه ورزشی شهید شیرودی پیگیری و به پایان رسید.

 

پس از پایان رقابت‌های دور نخست لیگ برتر شیرجه باشگاه‌های کشور تیم مس سونگون با کسب ۸۴ امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار گرفت. همچنین تیم رعد پدافند با ۷۴ امتیاز دوم شد و تیم‌های آرسن البرز و نفت تهران هر دو با محموع ۳۹ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفتند. مرحله دوم این رقابت‌ها ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

 

حمید کریمی سرمربی تیم رعد پدافند در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مرحله نخست رقابت‌های لیگ شیرجه گفت: پس‌از مدت‌ها لیگ شیرجه، نخستین مسابقه‌ای بود که برگزار شد. رقابت‌ها کیفیت خوبی داشت و بازیکنان پس‌از حدود ۳ سال وقفه در شرایط خوبی قرار داشتند. یک ماه دیگر نیز قرار است دور برگشت مسابقات برگزار شود.

 

سرمربی تیم شیرجه رعد پدافند ادامه داد: فرصت کمی برای تمرینات داشته‌ایم، ترس از کرونا و مصدومیت‌ها در روند کیفی تمرینات تیم تأثیرگذار بود. برای دور برگشت تلاش بیشتری خواهیم کرد تا بتوانیم صدر جدول را بدست آوریم. تیم رعد پدافند تیم جوانی است، از چهار بازیکن این تیم تنها یک بزرگسال حضور دارد و سایر بازی‌کنان جوان هستند.

 

وی ادامه داد: تیم صدرنشین بازیکنان بزرگسال و ملی‌پوشی در اختیار دارد که مسابقات برون‌مرزی را تجربه کردند اما تیم رعد پدافند چنین شرایطی را ندارد و تنها بازیکنی که عضو تیم‌ملی است و مسابقات برون‌مرزی را تجربه کرده خودم هستم. مسیر سختی در پیش داریم اما کسب جایگاه نخست امر نشدنی نیست.

 

کریمی درباره دیده نشدن شیرجه نیز گفت: متأسفانه دید کم‌رنگی نسبت‌به شیرجه وجود دارد چراکه رسانه و تبلیغات کمی دارد و مردم این رشته ورزشی را نمی‌شناسند. شیرجه نیاز به بزرگ شدن دارد و این کار سختی است. درحال حاضر علاوه‌بر بازیگری، در شیرجه کار مربیگری را نیز انجام می‌دهم و می‌خواهم تجربیات و تکنیک‌هایی را که یاد گرفته‌ام به سایر ملی‌پوشان منتقل کنم.

 

مربی تیم رعد پدافند درباره دلایل ناکامی شیرجه گفت: شاید کم‌کاری از سوی شیرجه روها، مربیان شیرجه و فدراسیون باشد. این را نمی‌دانم اما آن چیزی که مشخص است کم‌کاری از جانب خانواده فدراسیون می‌باشد. باید شیرجه را بیشتر به مردم معرفی کنیم. شیرجه ورزشی است که مدال‌های زیادی در آن توزیع می‌شود اما چون رسانه به آن توجهی نمی‌کند دیده نمی‌شود. واترپلو در حال حاضر پخش مستقیم دارد و رسانه از این رشته حمایت می‌کند. حدود ۱۸ سال است که در این رشته ورزشی فعالیت دارم اما حس می‌کنم که باید گام بلندی در معرفی رشته شیرجه برداریم و مردم این رشته را بشناسند. حتی اگر امکانش هست برای مدت کوتاهی به انجام این رشته بپردازند و اگر علاقه داشتند آن را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کنند.

 

دیدگاه‌ها