کد خبر : 1804835 | 27 دی 1400 ساعت 09:24 | 3.6K بازدید | 0 دیدگاه

تلاش شاگردان مانوئل در آسیا برای جهانی شدن

ملی‌پوشان هندبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا برای کسب سهمیه جهانی ۲۰۲۳ تلاش خواهند کرد.

تلاش شاگردان مانوئل در آسیا برای جهانی شدن

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، تیم ملی هندبال ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی مردان آسیا بامداد دوشنبه(۲۷ دی) عازم عربستان شده است. این مسابقات قرار است از ۲۸ دی تا ۱۱ بهمن انجام شود. این رویداد حکم انتخابی جهان ۲۰۲۳ را دارد و ۵ تیم نخست سهمیه جهانی را کسب خواهند کرد.

 

تیم ملی هندبال ایران آخرین بار در قهرمانی آسیا ۲۰۱۴ روی سکو رفت و برای اولین بار سهمیه مسابقات جهان را کسب کرد. بعد از آن تیم ملی در قهرمانی آسیا ۲۰۱۶ در رده پنجم و در قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ در رده ششم ایستاد. 

 

اکنون شاگردان فرناندز هم‌ پیمان شده‌اند تا باز هم بتوانند مدال آسیا و سهمیه جهانی بگیرند و هندبال ایران را به جایگاه اصلی خود برسانند.

 

آغاز اردوی تیم ملی هندبال از شهریور ۱۴۰۰

تیم ملی هندبال ایران از شهریور ۱۴۰۰ و بعد از انتخاب مانوئل مونتایا فرناندز اسپانیایی به عنوان سرمربی تشکیل شد. فدراسیون برای انتخاب بهترین سرمربی وقت زیادی صرف کرد و این سبب شد که تیم ملی زمان کوتاه‌تری برای آمادگی در مسابقات قهرمانی آسیا داشته باشد. تیم ملی کم‌تر از ۵ ماه فرصت داشت تا خود را برای آوردگاه آسیایی آماده کند.

 

حضور در تورنمنت‌های اسپانیا و قطر 
تیم ملی ایران در این مدت در دو تورنمنت شرکت کرد. تورنمنت قطر با حضور تیم‌های ایران، قطر، کویت و عربستان انجام شد که ایران برابر عربستان پیروز و مقابل کویت و قطر شکست خورد. تورنمنت اسپانیا نیز با حضور سه تیم ایران، لهستان و اسپانیا انجام شد که ملی‌پوشان ایران مقابل هر دو تیم شکست خورد. 

البته ملی‌پوشان قرار بود در تورنمنت رومانی نیز شرکت کنند که به دلیل احتمال درگیری بازیکنان به کرونا این اردو لغو شد.

 

حذف لژیونرها و تغییر ترکیب تیم ملی

تیم ملی هندبال ایران سال‌هاست که به دلیل تعداد زیاد لژیونرهایش مشکلاتی را در برگزاری اردو و حضور در مسابقات مهم داشته است. در این دوره از مسابقات قهرمانی مردان آسیا ترکیب تیم ملی تغییر کرد و لژیونره‌های شاخص هم‌چون سعید حیدری‌راد، سید علیرضا موسوی، محسن باباصفری، شاهو نصرتی، الله کرم استکی و سعید برخورداری حضور نخواهند داشت. 

برخی از لژیونرها به دلیل آسیب و برخی دیگر به دلیل مشغله و با انتخاب خودشان و یا به دلایل فنی و انتخاب سرمربی کنار گذاشته شده‌اند تا تیم ملی با یک ترکیب جوان‌تر و با حضور بازیکنان با تجربه داخلی عازم مسابقات قهرمانی آسیا شود.

 

سجاد استکی، پویا نوروزی‌نژاد و افشین صادقی لژیونرهای تیم ملی هندبال

در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا در ترکیب ۱۸ نفره تیم ملی تنها ۳ لژیونر حضور دارند. سجاد استکی و افشین صادقی در لیگ کویت مشغول هستند و پویا نوروزی‌نژاد نیز در لیگ آلمان بازی می‌کند. 

 

هند، استرالیا و عربستان حریفان ایران در دور گروهی

تیم ایران در دور نخست این مسابقات با هند، استرالیا و عربستان هم‌گروه است. ملی‌پوشان ایران مقابل هند و استرالیا کار آسان‌تری خواهند داشت اما بازی مقابل عربستان میزبان چندان آسان به نظر نمی‌رسد. اگر تیم ملی ایران بتواند عربستان را در این مرحله شکست دهد و به عنوان سرگروه راهی مرحله اصلی مسابقات شود در دور بعد کار راحت‌تری خواهد داشت و شرایط برای حضور در میان چهار تیم نخست راحت‌تر خواهد بود.

 

تلاش هندبالیست‌های ایرانی برای رفتن روی سکو و کسب سهمیه جهانی 

بعد از جهانی شدن تیم ملی هندبال زنان ایران، انگیزه تیم ملی مردان نیز برای کسب سهمیه جهانی بیش‌تر شده است. هندبال مردان ایران تاکنون تنها یک بار سهمیه جهانی گرفته است. هندبالیست‌های ایرانی در این دوره برای کسب مجدد سهمیه جهانی هم پیمان شده‌اند. آن‌ها باید بتوانند برای کسب سهمیه جهانی در میان ۵ تیم اول قرار بگیرند.

ملی‌پوشان هندبال ایران در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا علاوه بر عربستان میزبان، حریفان قدری هم‌چون بحرین، قطر و کره‌جنوبی را پیش‌رو دارند. حضور این تیم‌ها کار را برای ملی‌پوشان ایران قطعا سخت خواهد کرد اما آن‌ها باید بدانند بعد از انتخاب سرمربی خوب خارجی، حضور در دیدارهای تدارکاتی و هم‌چنین با جهانی شدن تیم ملی زنان، انتظارات طرفداران هندبال بالا رفته است. 

دیدگاه‌ها