کد خبر : 1805159 | 28 دی 1400 ساعت 12:03 | 5.9K بازدید | 6 دیدگاه

لواندوفسکی: تمام جوایز من به تیمم تعلق دارد

روبرت لواندوفسکی، ستاره بایرن مونیخ، از این که برای دومین سال پیاپی به عنوان بهترین بازیکن سال فیفا انتخاب شد ابراز خوشحالی کرد.

لواندوفسکی: تمام جوایز من به تیمم تعلق دارد

به گزارش "ورزش سه"، درخشش لواندوفسکی در چند فصل اخیر یکی از عوامل کلیدی موفقیت بایرن مونیخ در رقابت‌های داخلی و اروپایی بوده است.

این بازیکن سال گذشته برنده جایزه بهترین بازیکن سال 2020 از سوی فیفا شد و بسیاری باور داشتند که اگر مراسم توپ طلا نیز به دلیل شیوع کرونا لغو نمی‌شد، این جایزه به این ستاره لهستانی می‌رسید.

هرچند  توپ طلای 2021 برخلاف باور بسیاری سهم لیونل مسی شد اما لواندوفسکی موفق شد جایزه بهترین بازیکن سال فیفا را برای دومین سال پیاپی از آن خود کند.

سایت رسمی فیفا پس از به پایان رسیدن این مراسم مصاحبه‌ای را با این بازیکن منتشر کرد.

 

 

 

فیفا: روبرت، تو برای دومین سال پیاپی به عنوان بهترین بازیکن سال فیفا انتخاب شدی. کسب این جایزه برای اولین در سال گذشته اتفاقی احساسی‌تر بود یا دفاع از آن؟

لواندوفسکی: پاسخ دادن به این سوال دشوار است. هر دو اتفاق به شکلی باورنکردنی خوب بود. اولین بار همیشه اولین بار می‌ماند اما فتح دوباره این جایزه به صورت متوالی ارزش زیادی برای من دارد. فکر می‌کنم عملکردم در چند سال اخیر در مسیر درستی پیش رفته است. من همیشه از دریافت جوایز انفرادی خوشحال می‌شوم چون آنها به تیمم هم تعلق دارند. هرچیزی که من ببرم، تیمم هم برده و این باعث افتخار من است. دوست دارم از هم تیمی‌هایم تشکر کنم چون آنها در این اتفاق تعیین کننده بودند. همچنین دوست دارم از تمام کسانی که به من رای دادند و هواداران در سراسر دنیا تشکر کنم. هرکاری که ما می‌کنیم برای هواداران است و من این جایزه را به آنها هم تقدیم می‌کنم.

 

1680560

 

فیفا: تو رکورد قدیمی گرد مولر به عنوان رکورددار گلزنی بوندسلیگا را شکستی که از سال 1972 تا به حال پابرجا بود. گرد مولر که متاسفانه درگذشت، چقدر به تو برای شکستن این رکورد انگیزه داد؟

لواندوفسکی: من بسیار متاسفم که گرد نتوانست شاهد چنین روزی باشد اما اطمینان دارم که از آسمان نظاره‌گر ما است. من هرگز فکر نمی‌کردم شکستن چنین رکورد باورنکردنی‌ای ممکن باشد. لحظه‌ای که گل چهل و یکم در آخرین دقیقه برابر آگزبورگ را زدم حس می‌کردم در فیلمی هالیوودی هستم. این اتفاق ارزش زیادی برای من داشت که خودم را هم سطح یکی از بزرگترین اسطوره‌های فوتبال دنیا ببینم و بدون او نمی‌توانستم چنین انگیزه‌ای داشته باشم تا به این رکورد بسیار افتخار می‌کنم.

 

فیفا: صعود به جام جهانی 2022 قطر به همراه تیم ملی لهستان جز چالش‌های پیش روی تو در سال جدید است. این کار ساده نیست، مگر نه؟

لواندوفسکی: این کار مطمئنا ساده نیست اما ما برای چالشی که در پلی‌آف‌ها در پیش داریم آماده هستیم. ما برابر تیم‌هایی قدرتمند قرار می‌گیریم و با بازیکنانی درخشان بازی می‌کنیم اما هدف ما این است که در جام جهانی حاضر باشیم. ما خودمان را به خوبی آماده می‌کنیم و به خودمان باور داریم. امیدوارم بتوانم با گل‌هایم تعیین کننده باشم و آماده‌ام تا تمام توانم را به کار بگیرم.

 

1678159

دیدگاه‌ها