کد خبر : 1805187 | 28 دی 1400 ساعت 13:45 | 287.9K بازدید | 243 دیدگاه

سیل انتقادها به سوی ستاره آرژانتینی

مسی از پشت به لوا خنجر زد

انتشار آرای مربوط به انتخاب بهترین بازیکن سال 2021 فیفا حواشی بسیاری را به همراه داشته است.

مسی از پشت به لوا خنجر زد

به گزارش "ورزش سه"، روبرت لواندوفسکی شب گذشته به عنوان بهترین بازیکن سال 2021 فیفا انتخاب شد.

پس از اعلام برنده این جایزه، سایت فیفا فهرستی را منتشر کرد که نشان می‌داد کاپیتان‌های تیم‌های ملی هرکدام به چه بازیکنانی رای داده‌اند و همین موضوع جنجال بسیاری را به پا کرد.

بر اساس اعلام سایت فیفا، لیونل مسی به هیچ یک از رقباش برای کسب این جایزه که محمد صلاح و روبرت لواندوفسکی بودند رای نداده بود. او در عوض کیلیان امباپه و نیمار که در پاری سن ژرمن هم تیمی او هستند به عنوان گزینه‌های اول و دوم و کریم بنزما از رئال مادرید را به عنوان گزینه سوم انتخاب کرده بود.

این در حالی بود که روبرت لواندوفسکی به ترتیب به جورجینیو، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو رای داده بود. محمد صلاح نیز به جورجینیو، مسی و لواندوفسکی رای داده بود.

 

1680560

روبرت لواندوفسکی به عنوان بهترین بازیکن سال فیفا انتخاب شد

 

پیش از این توپ طلای سال 2021 نیز در حالی به لیونل مسی رسیده بود که بسیاری از فوتبال‌دوستان و کارشناسان معتقد بودند که این لواندوفسکی برای دریافت این جایزه شایسته‌تر بود و حتی خود مسی از فرانس فوتبال خواسته بود که توپ طلای 2020 که به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا لغو شده بود را به این مهاجم بایرن مونیخ اهدا کنند.

با توجه به عبارات محبت‌آمیز و تحسین‌هایی که مسی پس از مراسم توپ طلای 2021 درباره لواندوفسکی به کار برده بود، رای ندادن به این بازیکن برای دریافت جایزه بهترین بازیکن سال فیفا باعث شد که بسیاری از کابران در شبکه‌های اجتماعی به شدت به این رفتار ستاره آرژانتینی اعتراض کنند.

یکی از کاربران توییتر در این باره نوشت:« کریستیانو رونالدو در رای‌گیری بهترین بازیکن سال فیفا به لواندوفسکی رای داد. مسی پیش از این مدعی شده بود که لوا شایسته دریافت توپ طلا بود اما به نیمار و امباپه رای داد. او در دوران اوج فوتبالش به خوبی از حقه‌های روابط عمومی باخبر است!»

 

1669421

بسیاری از کاربران به تضاد در تمجیدهای مسی از لوا پس از مراسم توپ طلا و رای ندادن به او اشاره کردند

 

کاربری دیگری اظهار داشت:« لواندوفسکی به مسی رای داد که بدیهی‌ترین گزینه شایسته دریافت این جایزه در کنار خودش بود. با این حال، مسی به نیمار رای داد که تنها چهار گل جز ضربات پنالتی در سال 2021 به ثمر نرساند و لوا را حتی در جمع سه بازیکن برترش قرار نداد. اگر رونالدو چنین کاری کرده بود، رسانه‌ها جنجال بزرگی به پا می‌کردند.»

یکی دیگر از کاربران با اشاره به ترتیب آرای این دو بازیکن نوشت:« هواداران مسی می‌گفتند لواندوفسکی خودخواه و متکبر است که برای دریافت جوایز التماس می‌کند، در حالی که مسی بازیکن متواضعی است که جوایز برای او اهمیتی ندارند!»

یکی از هواداران یونایتد درباره این اتفاق نوشت:« آرای مسی برای سه نفر برتر: نیمار، کیلیان امباپه و کریم بنزما. او رو به دوربین‌ها لبخند زده و می‌گوید لواندوفسکی بازیکن خوبی است، در حالی که از پشت به او خنجر می‌زند.»

یکی دیگر از کاربران نیز با ساختن تصویری به این نکته اشاره کرد که مسی، نیمار و لوییس سوارز، مثل معروف MSN در بارسا در لیگ قهرمانان این فصل مجموعا شش گل به ثمر رساندند سهم مسی 5 گل، سهم سوارز یک گل و نیمار بدون گل بوده، در حالی که لواندوفسکی موفق شده در مرحله گروهی این رقابت‌ها 9 بار دروازه حریفان را باز کند.

 

1683734

تعداد گل‌های لواندوفسکی در لیگ قهرمانان این فصل از مثلث معروف MSN بیشتر بوده است

 

یکی دیگر از کاربران با تمسخر رای دادن مسی به نیمار به عنوان نفر اول مکالمه‌ای خیالی را بین این دو نفر نوشت:« نیمار: داداش، من به تو اجازه می‌دهم در کوپا قهرمان شوی و تو می‌توانی با دریافت امتیازهای بیشتر برنده توپ طلا شوی / مسی: من هم در جایزه بهترین بازیکن فیفا به تو رای خواهم داد / نیمار: مرسی داداش، من اجازه می‌دهم تو قهرمان جام جهانی هم بشوی. من پیش از این یک جام دارم. / مسی: مرسی داداش، بهترین دوستم! من از پی اس جی جدا نخواهم شد.»

کاربری دیگر با اشاره به اختلاف امتیاز لواندوفسکی و مسی در کسب جایزه فیفا اظهار داشت:« این نفرت برانگیز است. نیمار! مسی نمی‌توانست بیشتر از این برای کم کردن فاصله‌اش با لوا تلاش کند.»

یکی دیگر از کاربران نیز با اشاره به صحبت‌های مسی درباره ستاره بایرن پس از مراسم توپ طلا نوشت:« رای‌های مسی گویای همه چیز است... او باور دارد نیمار بالاتر از لواندوفسکی است... او اخیرا در مراسم فرانس فوتبال گفت که لوا شایسته تمجید بیشتری به خاطر درخششی است که در زمین نشان داده و برعکس این اظهارات عمل کرد و تصمیم گرفت به او رای ندهد... خودخواه.»

کاربری با به سخره گرفتن انتخاب نیمار به عنوان بهترین بازیکن از سوی مسی نوشت:« سه چیز در زندگی قطعی است: 1. تولد 2. مرگ 3. رای دادن مسی به نیمار در بهترین‌های فیفا.»

 

1683733

مسی در طول سال‌های اخیر جز سال 2018، همیشه به هم تیمی‌هایش رای داده است

 

سایت ورزشی اسپورت بایبل نیز به نکته جالبی درباره آرای مسی اشاره کرده است. این ستاره آرژانتینی در طول این سال‌ها تقریبا همیشه سه گزینه خود را از بین هم تیمی‌هایش انتخاب کرده است، جز سال 2018 که اولین باری بود که این کار را انجام نداد.

2011: ژاوی، اینیستا، آگوئرو

2012: اینیستا، ژاوی، آگوئرو

2013: اینیستا، ژاوی، نیمار

2014: دی‌ماریا، اینیستا، ماسکرانو

2015: سوارز، نیمار، اینیستا

2016: سوارز، نیمار، اینیستا

2017: سوارز، اینیستا، نیمار

2018: مودریچ، امباپه، رونالدو

دیدگاه‌ها