کد خبر : 1805439 | 29 دی 1400 ساعت 19:20 | 43.9K بازدید | 8 دیدگاه

رکورد عجیب هافبک آلومینیوم مقابل سپاهان؛

رودرانر فوتبال ایران کیست؟

بازیکنان آلومینیوم و به ویژه هافبک‌ها و نفرات کناری این تیم نمایش خستگی ناپذیری مقابل سپاهان داشتند.

رودرانر فوتبال ایران کیست؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال آلومینیوم اراک در شرایطی پس از متوقف کردن سپاهان در لیگ برتر، در دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی توانست طلایی پوشان اصفهانی را پس از تلاش ۱۲۰ دقیقه‌ای شکست بدهد و به دور بعد صعود کند که در این مسابقه، شاگردان رسول خطیبی نمایش فنی و تاکتیکی و همچنین دوندگی بی‌نظیری داشتند.

 

بازیکنان آلومینیوم در دیدار با سپاهان نمایش پایاپای و جنگنده‌ای ارائه کردند و عملکردی داشتند که شاگردان محرم نویدکیا کمتر از تمام مسابقات این فصل خود موقعیت خطرناک و همچنین ضربه در چارچوب داشته باشند و از سوی دیگر خطرهای بیشتری هم روی دروازه خودشان داشته باشند و در نهایت هم با ضربات پنالتی حذف شوند.

 

جزئیات آمار دوندگی بازیکنان آلومینیوم در طول ۱۲۰ دقیقه نشان می‌دهد که آمار دوندگی تمام بازیکنانی که از لحظه شروع تا پایان مسابقه بوده‌اند، حداقل ۱۲ کیلومتر است ولی در این بین دو بازیکن (میلاد فخرالدینی و محمد علی‌نژاد) بیش از ۱۳/۳ کیلومتر و یک بازیکن (امیر نوری) بیش از ۱۴ کیلومتر دویده‌اند و حتی یک آمار شگفت‌انگیزتر هم به ثبت رسیده است.

 

1684050

 

جدا از حسین پورحمیدی که دروازه‌بان آلومینیوم است و سه بازیکنی که نام آنها در پاراگراف فوق اشاره شد، رامتین سلیمان‌زاده، وحید محمدزاده، پوریا آریاکیا، اسماعیل شریفات، علیرضا نقی‌زاده، میثم آقایی و ... در زمان طولانی مدت حضورشان در زمین با تمام توان کار کردند و میزان سرعت و شتاب آنها در دیدار با سپاهان استثنایی بوده است.

 

اما در بین تمام بازیکنان آلومینیوم، مصطفی احمدی هافبک دفاعی این تیم در دیدار با سپاهان بیشترین میزان دوندگی را داشت که به همین دلیل به میزان فعالیت او در این مسابقه نیز اشاره خواهیم کرد.

 

مصطفی احمدی در دیدار جام حذفی مقابل سپاهان آمار دوندگی فوق‌العاده ۱۵/۳ کیلومتر در طول ۱۲۰ دقیقه را داشت که این آمار در مقایسه با مسابقات حساس فوتبال اروپا و جهان یک عدد استثنایی به حساب می‌آید.

 

1684051

 

آمار دوندگی‌ای که مصطفی احمدی در دیدار مقابل سپاهان داشته، درست برابر با میزان دوندگی کریستین اریکسن، ستاره خط میانی دانمارک در دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل کرواسی است که این اتفاق، نشان می‌دهد آلومینیوم بی‌دلیل سپاهان را حذف نکرده و دوندگی تمام شاگردان خطیبی و تلاشی که در این مسابقه داشته‌اند، در رقم خوردن برد آنها بی‌تاثیر نبوده است.

 

درصد فعالیت مصطفی احمدی در تقابل با سپاهان ۳۵/۴ درصد را داشته، میزان سرعت او ۲۶/۴ کیلومتر در هر ساعت بوده و میزان شتاب او ۸۰ درصد(در مقایسه با میزان شتاب سرعت امباپه) بوده است که البته در بین بازیکنان آلومینیوم آمارهای بهتری نیز به ثبت رسیده، اما در این مطلب تنها به یک مورد اشاره کرده‌ایم.

 

مصطفی احمدی که می‌توان میزان دوندگی بی‌امان او را به کارتون معروف رودرانر شباهت داد، در دیدار جام حذفی با سپاهان ۵۱ پاس کوتاه و ۲۲ پاس بلند داشته و علاوه بر آن آمار فوق‌العاده ۹۹ اسپرینت در یک بازی فوتبال(استارت‌های کوتاه) را داشته و در ۱۴ دقیقه از بازی هم مدام در حال استارت بوده که این مورد هم یک آمار شگفت‌انگیز است که البته باید دوباره تاکید داشت بسیاری از شاگردان خطیبی چنین آماری داشته‌اند.

 

آلومینیوم در حالی ۱۵ مسابقه این فصل لیگ برتر و ۲ بازی جام حذفی را بدون هیچ مصدوم جدی و طولانی مدتی نداشت و از سوی دیگر این آمار دوندگی بالا را در مسابقات خود داشته که رسول خطیبی پیش از شروع فصل هیچ مربی بدنسازی به تیمش اضافه نکرد و شخصا کار بدنسازی بازیکنان خود را در اردوی تهران و تمرینات اراک زیر نظر گرفت.

 

بدون تردید یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای موفقیت این فصل آلومینیوم اراک در فصل جاری، میزان دوندگی بالای بازیکنان این تیم از خط دفاعی تا حمله بوده و هماهنگی و همدلی آنها در بازی‌های اخیرشان به ویژه مسابقات مهم، توانسته نتایجی رقم بزند که فقط یک باخت در نیم‌فصل اول داشته باشند.

 

 

1684049

دیدگاه‌ها