کد خبر : 1805720 | 01 بهمن 1400 ساعت 11:54 | 25.4K بازدید | 1 دیدگاه

منافی:عبدی نباید تنها مهاجم پرسپولیس باشد

ذوالفقارنسب مربی من بوده و آدم سالمی است اما...

پیشکسوت تیم پرسپولیس می‌گوید مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس باید بداند شرایط این تیم با ساپیا متفاوت است.

ذوالفقارنسب مربی من بوده و آدم سالمی است اما...

به گزارش ورزش سه، پرسپولیس که در نیم فصل اول لیگ بیست و یکم فراز و نشیب های بسیاری داشت سرانجام توانست با برد فجر سپاسی با شرایط خوبی نیم فصل را به پایان برساند و پس از آن هم با یک پیروزی خوب مقابل ذوب آهن به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کرد. پرسپولیس روز شنبه در چارچوب هفته شانزدهم لیگ برتر مقابل فولاد قرار می‌گیرد و پس از آن تیم ها وارد تعطیلات نیم فصل خواهند شد.

 

جواد منافی پیشکسوت تیم پرسپولیس در خصوص شرایطی که پرسپولیس در نیم فصل اول داشت، به خبرنگار ما گفت: پرسپولیس از اول فصل و بعد از بازی با الهلال مشکلات زیادی داشت؛ از مشکل مدیریتی گرفته تا مشکل بازیکن که بازیکنانی خوبی از دست دادند و بعضی از بازیکنانی که آمدند در حد و اندازه پرسپولیس نبودند و خوب جواب ندادند. پنجره نقل و انتقالات بسته بود و همه اینها باعث شد که پرسپولیس اول فصل شرایط آرمانی را نداشته باشد.

 

او با تمجید از عملکرد پرسپولیس مقابل ذوب آهن ادامه داد: هرچه جلوتر رفتیم پرسپولیس بهتر شد و کیفیت بهتری داشت. بازیکنانی که شرایط آرمانی نداشتند مثل مهدی ترابی و کمال که مصدوم بود بهتر شدند. با توجه به مشکلات زیادی که پرسپولیس داشت این تیم الان هم خوب نتیجه گرفته و توانسته امتیازات خوبی را در لیگ کسب کند.

 

منافی با اشاره به نیاز پرسپولیس به تقویت در نیم فصل بیان کرد: اگر پرسپولیس بتواند در نیم فصل دوم چند بازیکن خوب بگیرد که بتواند کار را برای پرسپولیس دربیاورد شرایط بهتر می‌شود. با شرایط فعلی که پرسپولیس  مشکل مالی دارد و مدیرعامل تازه عوض شده و کمبود بازیکنی که مخصوصا در خط فوروارد دارد، اگر در‌ نیم فصل دوم تقویت بشویم خیلی بهتر می‌تواند کار کند.

 

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص پست هایی که این تیم در آن نیاز به تقویت دارد، توضیح داد و گفت: رادو رفته و ما احتیاج به یک گلر خوب داریم؛ گلری که بتواند با حامد لک رقابت کند چون لک الان تنهاست و باید دروازه‌بانی بیاید که بتواند رقابت ایجاد کند و لک هم احساس نکند که برای همیشه دروازه‌بان اول پرسپولیس است. در نیم فصل دوم احتیاج به یک دروازه‌بان خوب داریم. در خط دفاع هم احتیاج بازیکن خوبی داریم که بتواند به پرسپولیس کمک کند و در خط حمله هم با توجه به شرایطی که پرسپولیس دارد آقای عبدی تنها فورواردی است که حضور دارد و به تنهایی نمی‌تواند جور تمام بازی های پرسپولیس دارد. احتیاج به یک بازیکن خوب در خط فوروارد داریم که گلزن باشد و بتواند کار دربیاورد نه بازیکنی که شش ماه تا یک سال امتحان پس بدهد تا ببینیم چه می‌شود. بازیکنی می‌خواهیم که همین الان به درد پرسپولیس بخورد و بتواند مثمرثمر باشد.

 

منافی درباره تغییرات مدیریتی رخ داده در باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: آقای صدری بعنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس تلاشش را کرده اما در بدترین شرایط و وقتی که قول دادند پول بازیکنان را بدهند کنار رفتند. هر مدیرعاملی آمده به جای اینکه باری را از روی دوش پرسپولیس بردارد، باری را گذاشته است و بعد هم جوابگو نیستند. الان آقای درویش آمده که مدیرعامل سایپا بوده اما سایپا با پرسپولیس صد درجه فرق می‌کند. مدیریت در تیمی مثل سایپا که همه چیز سر جای خودش است و پول بازیکنان داده می‌شود و هیچ تماشاگری هم ندارد با پرسپولیس متفاوت است. آقای درویش باید بداند که پرسپولیس یک شرایط دیگری دارد و باید بتواند اسپانسر بیاورد و پول تزریق کند و کاری کند که پرسپولیس مشکل مالی نداشته باشد. اگر مشکلات مالی پرسپولیس را برطرف نکند، پرسپولیس به مشکل می‌‌خورد. کار سختی دارد اما در هر صورت از طرف وزارت ورزش اتنخاب شده است.

 

او ادامه داد: اعضای هیات مدیره ای که انتخاب شده‌اند، باید کسانی باشند که بتوانند پول تزریق کنند و ارتباطات خوبی داشته باشند. اگر آمده‌اند فقط دور هم بنشینند و چای و میوه بخورند دردی از پرسپولیس دوا نمی‌کند. پرسپولیس الان احتیاج دارد بتواند بازیکن خوب جذب کند و باید در این کار کمک کنند. امیدوارم آقای درویش بتواند مشکلات پرسپولیس را حل کند؛ کسی که نتواند مشکلات پرسپولیس، مخصوصا مشکل مالی را حل کند به درد این تیم نمی‌خورد.


مربی و بازیکن اسبق پرسپولیس در واکنش به انتخاب بیژن ذوالفقارنسب بعنوان رییس هیات مدیره پرسپولیس اظهار داشت: من آقای ذوالفقارنسب را از سال ۶۹ می‌شناسم و مربی من در تیم ملی امید بوده است. بسیار با شخصیت و سالمی هستند اما در هر صورت کسی باید بیاید که بتواند مشکل مالی پرسپولیس را حل کند و ارتباط داشته باشد.

 

ایشان جزو فوتبالی های سالم و با شخصیت فوتبال ایران است. من احترام خاصی برای آقای ذوالفقارنسب قائلم و ایشان را دوست دارم و در هر صورت وزارت ورزش ایشان را انتخاب کرده‌اند. کسی که به هیات مدیره باشگاه پرسپولیس می‌آید باید ارتباط خوبی داشته باشد، بتواند اسپانسر بیاورد، مشکل مالی را تا حدودی حل کند ولی من فکر می‌کنم بعضی ها نتوانند این کار را کنند و نتوانند مشکل مالی پرسپولیس را حل کنند و فقط آمده‌اند که در هیات مدیره باشند.

 

منافی در خصوص حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا هم صحبت کرد و گفت: یک فاجعه است که به این فکر کنیم که پرسپولیس و استقلال در جام باشگاه های آسیا نیستند اما باید قبول کنیم چنین اتفاقی افتاده است. با این اتفاق از کیفیت لیگ کاسته می‌شود؛ خیلی از بازیکنان دوست دارند حتی اگر در تیم ملی حضور ندارند، در جام باشگاه های آسیا دیده شوند و بتوانند خودشان را نشان بدهند و تیم ها انگیزه داشتند بتوانند سهمیه آسیایی بگیرند اما الان چنین اتفاقی افتاده است. همه ناراحت هستند و همه هواداران نگران هستند. این دو تیم در آسیا هم جزو پر طرفدار ترین تیم های آسیا هستند و با نبود استقلال و پرسپولیس از کیفیت جام باشگاه های آسیا هم کاسته خواهد شد ولی در هر صورت این مشکلات باید یک جایی حل می‌شد و حالا این اتفاق افتاده است. امیدواریم درست عبرتی شود که مشکلات حل شود و باشگاه های استقلال و پرسپولیس سر و سامان بگیرند و بتوانند بدون مشکل در جام باشگاه های آسیا حاضر شوند.

 

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا این حذف منجر به حل مشکلات خواهد شد، عنوان کرد: حرف زیاد می‌زدند اما باید دید عمل می‌کنند یا نه. الان حذف شدیم اما امیدواریم بتوانند مشکلات را حل کنند که سال های بعد یه مشکل نخوریم و این دو تیم بتوانند با آبرو در جام باشگاه های آسیا شرکت کنند. فاصله حرف تا عمل خیلی زیاد است.

دیدگاه‌ها