کد خبر : 1805722 | 01 بهمن 1400 ساعت 11:49 | 89.5K بازدید | 58 دیدگاه

بارسلونایی که علیه رویای سرمربی است

مبارزه با افسردگی؛ اوضاع غیرقابل تحمل برای ژاوی

به نظر می‌رسد که دوران سخت بارسلونا حتی با حضور ژاوی، سرمربی جدید این تیم، هم به پایان نرسیده است.

مبارزه با افسردگی؛ اوضاع غیرقابل تحمل برای ژاوی

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونی ژاوی هرناندز هنوز نتوانسته کارش را آنطور که انتظار می‌رفت آغاز کند.

این تیم با مصدومان زیادی روبرو شده اما به خدمت گرفتن بازیکنان جدید و این واقعیت که اقبال عمومی و حمایت هواداران از آنها بیشتر از سایر مربیانی است که پیش از ژاوی روی این نیمکت حضور داشتند هم باعث نشده که شرایط به خوبی برای آنها پیش برود و حالا آنها بار دیگر به خانه اول برگشته‌اند.

 

ناامیدی

ژاوی پس از پیوستن به بارسا سعی کرد باوری را به این تیم تزریق کند که پیش از این از دست داده بود. حتی وقتی بازی‌ آنطور که او انتظار داشت پیش نمی‌رفت هم او همچنان سعی می‌کرد صحبت‌های امیدوارکننده‌ای درباره آینده مطرح کند.

اما پس از شکست شب گذشته برابر اتلتیک بیلبائو، صحبت‌های ژاوی در سن مامس بسیار متفاوت به نظر می‌رسید. این مربی جوان مدعی شد که شرایط برای آنها خوش پیش نرفته و روزهای سختی در راه است.

ژاوی مدعی شد که هضم شکست برابر بیلبائو و حذف از کوپا دل ری برای آنها دشوار است و لحظات بسیار پیچیده‌ای برای بارسا رقم خورده است. از صحبت‌های مطرح شده توسط ژاوی به نظر می‌رسد که این شکست تاثیر بدی روی او داشته است.

 

1684417

 

از مسی به دمبله

برجسته‌ترین ویژگی آغاز این فصل که با حضور رونالد کومان روی نیمکت همراه بود، جدایی لیونل مسی از این تیم بود. پنج ماه گذشته و حالا دمبله در همین موقعیت قرار دارد.

خوان لاپورتا به هر دو مربی اطمینان داده بود که هردوی این بازیکنان را حفظ خواهد کرد اما حالا فوق ستاره آرژانتینی در پی اس جی است و این بازیکن فرانسوی با باشگاه درگیر شده و شرایط خوبی ندارد. در هر دو مورد مذاکرات در تلاش برای متقاعد کردن این بازیکنان شروع شد و به جدایی دردناک ختم شد.

 

1679921

 

مصدومیت‌ها

یکی از جدی‌ترین مشکلاتی که روند رو به رشد این تیم را با تهدیدی جدی مواجه کرده مصدومیت‌ها مداوم بازیکنان است. یکی از شرایط ژاوی برای امضای قرارداد این بود که تیم پزشکی به صورت کامل تغییر کند.

فیزیوتراپ‌ها، مسئولین درمانی و پزشک‌ها همگی تغییر کردند. آنها شروع به ریکاوری جدی بازیکنان کردند اما با توجه به مصدومیت آنسو فاتی در زمین به نظر می‌رسد که این اقدام نیز به هر دلیلی چندان موفقیت آمیز نبوده است.

 

1684347

 

دیدارهای سرنوشت‌ساز

یکی از هشداردهنده‌ترین مشکلات بارسا این است که آنها در دیدارهای حساس و سرنوشت‌ساز به اندازه کافی قدرتمند ظاهر نمی‌شوند.

تنها کومان موفق شد با غلبه برابر اتلتیک بیلبائو در فینال کوپا دل ری فصل گذشته بر این موضوع غلبه کند اما پس از آن بار دیگر شرایط به همین روال برگشت.

ژاوی در دیدارهای حساس بارسا عملکرد موفقی نداشته است. او برابر بنفیکا در نوکمپ تنها به یک پیروزی نیاز داشت تا بتواند راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان شود اما این اتفاق نیفتاد و در آخرین بازی نیز برابر بایرن شکست خورد.

آنها در سوپرکاپ موفق شدند بازی برابر رئال مادرید را به وقت اضافه بکشانند اما در نهایت شکست خوردند و این اتفاقی بود که در بازی شب گذشته برابر اتلتیک بیلبائو در سن مامس نیز تکرار شد.

 

1676269

 

نبود رهبر در میدان

حضور بازیکنان جوان در زمین باعث شده که امید بسیاری به آنها بسته شده و هیجان زیادی در نوکمپ ایجاد شود اما واقعیت این است که آنها در مشکلاتی که در زمین دارند  تنها هستند.

بازیکنانی که از نظر سنی بزرگتر هستند و باید نقش رهبری را ایفا کنند، همراهی با این بازیکنان ندارند و همین باعث ایجاد فروپاشی در بارسا شده است.

 

1644091

 

اعتماد

این بزرگترین سرمایه‌ای است که ژاوی می‌توانست از آن بهره ببرد اما بحران جاری در این باشگاه باعث شده که همه چیز تحت الشعاع قرار بگیرد.

به نظر می‌رسد که یک پیروزی بزرگ مهم‌ترین چیزی است که بارسلونا در حال حاضر به آن نیاز دارد. اتفاقی که برابر بنفیکا، بایرن، رئال مادرید و اتلتیک بیلبائو رخ نداد.

بازی بعدی برابر آلاوس اهمیت خاصی ندارد و دیدار برابر اتلتیکو مادرید در ششم فوریه است که می‌تواند راهی برای بازگشت این تیم به شرایط آرمانی را فراهم کند.

 

1684418

 

منبع: آ.اس

نویسنده: سانتی خیمنز

ترجمه: مژده لاریجانی

دیدگاه‌ها