کد خبر : 1805913 | 02 بهمن 1400 ساعت 12:08 | 10.2K بازدید | 7 دیدگاه

جادوی دوباره پپ؛

گزارش: سیتی می‌داند چگونه قهرمان شود!

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، در این فصل نیز یک بار دیگر توانایی‌های خود را روی نیمکت این تیم به رخ کشید.

گزارش: سیتی می‌داند چگونه قهرمان شود!

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی در دو فصل اخیر لیگ برتر شرایط یکسانی را تجربه کرده و نتایجی مشابه را به دست آورده است. 


آنها فصل را بدون ثبات و با فراز و نشیب بسیار شروع کردند و شاهد فاصله گرفتن رقبایشان در صدر جدول بودند. و درست زمانی که به نظر می‌رسید در آستانه فروپاشی هستند، شکست‌ها و مشکلات ناپدید شده و آنها فعل «پیروز شدن» را تا جایی صرف کردند که کاملا برازنده خودشان شود. 


گواردیولا پس از پیروزی 0-1 برابر چلسی و رساندن اختلاف با لیورپول رده دومی – با یک بازی کمتر – به 11 امتیاز گفت:« بازیکنان ما همیشه تمام تلاششان را به کار می‌گیرند. تنها به این شکل است که می‌توانید در 12 بازی متوالی پیروز باشید. پیروزی و قهرمانی در لیگ برتر بهترین عنوانی است که من به دست آورده‌ام.»


این مربی اسپانیایی پس از شکست 0-2 برابر کریستال پالاس در تاریخ 30 اکتبر گفت:« همه چیز اشتباه پیش رفته است.»

 

1682844


آنها از آن زمان به بعد 12 پیروزی به دست آوردند تا لیورپول و چلسی را از سر راهشان کنار بگذارند. حالا آنها 11 و 12 امتیاز با این دو تیم فاصله دارند. 


توخل در این باره اظهار داشت:« آنها می‌دانند  چطور از دیگران فاصله بگیرند و برتری‌شان را حفظ کنند. آنها بی‌رحم هستند.»


کلوپ نیز اضافه کرد:« آنها ثبات بسیاری دارند. به نظر می‌رسد که مصدومیت‌ها و ویروس کرونا هیچ تاثیری روی آنها نداشته است.»


یک شکست در فصل 22-2021 و یک تساوی 1-1 برابر وست بروم در اتحاد در فصل 21-2020 نقطه عطف سیتی بود. پس از آن بود که پپ اصلاحاتی جدی انجام داده و آنها بار دیگر روند رو به رشدشان را آغاز کردند. 

 

1682813


سیتی از میانگین دریافت یک گل در هر بازی در 12 بازی ابتدایی به 0.3 گل در 15 بازی بعدی رسید. و آنها از 1.5 گل زده در هر بازی نیز به 2.4 گل زده رسیدند تا شاهد درخشش دیاس، گوندوغان، فودن و استرلینگ باشند. 


فرمولی که آنها با آن موفق به کسب 15 پیروزی متوالی در فصل گذشته شدند باعث شد که اختلاف هشت امتیازی با تاتنهام که در آن زمان صدرنشین بود از میان برداشته شده و این تیم با اختلاف 14 امتیاز نسبت به یونایتد در صدر قرار بگیرد. گواردیولا پس از قهرمانی گفت:« کسب بردهای متعدد در زمستان بزرگترین دستاورد ما بود.»


حالا آمار هجومی سیتی بهبود پیدا کرده و آنها از میانگین دو گل زده در 10 بازی ابتدایی به 2.8 گل زده در 12 بازی بعدی رسیدند. آمار دفاعی مشابه فصل گذشته است (0.6 گل در هر بازی) و پیروزی‌ها همچنان تکرار می‌شوند. 


سیتی در دیدار این هفته برابر ساوتهمپتون می‌تواند سیزدهمین پیروزی متوالی‌اش را جشن بگیرد. آمار درخشانی دیگر برای پپ که بهترین رکورد بردهای متوالی (18 برد) را به صورت مشترک با یورگن کلوپ در اختیار دارد. این میراث او در سیتی است.

دیدگاه‌ها