کد خبر : 1806314 | 03 بهمن 1400 ساعت 23:38 | 13.1K بازدید | 1 دیدگاه

قرنیه چشمم از فشار زخم شده

کلانتری:مربی اهل خلاف و بازیکن پولی نیستم

سرمربی تیم فجرسپاسی از وضعیت این تیم در شیراز گله می‌کند؛ از اینکه حتی تیمش زمین تمرین هم ندارد.

کلانتری:مربی اهل خلاف و بازیکن پولی نیستم

به گزارش ورزش سه، علی اصغر کلانتری در نشست خبری پیش از بازی فجرسپاسی مقابل نساجی در هفته شانزدهم لیگ برتر اظهار داشت: در بازی اول در دور رفت ما بازی خوبی مقابل نساجی انجام دادیم و یک گل آفساید هم به گواه کارشناسان خوردیم. بازی مساوی تمام شد و الان نیم فصل تمام شده و بازی اول نیم فصل دوم محسوب می‌شود. شرایط جدول را اصلا دوست نداریم و این جایگاه نه برای خودمان و نه بازیکنان و نه باشگاه و هواداران دوست داشتنی نیست اما نمی‌شود از تلاش و کوششی که بازیکنان انجام می‌دهند بگذریم. 

 

او ادامه داد: بازی با نساجی هم یک بازی سخت است. نساجی شرایط و جایگاه و امکانات خوبی دارد و می‌تواند با وجود هزینه ها از امکانات زمین خوب در شهر دیگر هم استفاده کند. ما با وضعیتی که در این هفته داشتیم و بعد از بازی با پرسپولیس نشان دادیم دست از تلاش برنمی‌داریم. ما باید یک برد در شیراز و زمین خودمان به دست بیاوریم. امیدوارم فردا یک برد خوب بیاوریم و انشاالله کسانی که منتظر برد فجر هستند خوشحال شوند و با خوشحالی به نیم فصل دوم برویم.

 

کلانتری در پاسخ به این سوال که فجر چه تغییراتی در نیم فصل داشته و چه کسانی به تیم اضافه شده‌اند توضیح داد: چون یک بازی باقی مانده و ما هم آخرین تیم هستیم که فردا بازی می‌کنیم، شاید امشب بعضی تیم ها بازیکنان جذب شده و جدا شده خودشان را اعلام کنند ولی ما چون یک بازی داریم پس از بازی باید جلسه ای برگزار کنیم تا ببینیم در بازار نقل و انتقالات چه کاره هستیم. اگر بخواهیم مثل نیم فصل اول در بازار نقل و انتقالات باشیم و یک سقفی را برای خودمان ایجاد کنیم فکر نکنم بتوانیم در بازار نقل و انتقالات نمره قبولی بگیریم اما اگر دستمان باز شود متفاوت است. برای مثال اگر یک بازیکنی در خط حمله در یک تیمی کار می‌کند و موفق بوده و قرارداد بالا داشته نه خود آن بازیکن جدا می‌شود و نه باشگاهش اجازه جدایی می‌دهد و اگر بخواهیم چنین بازیکنی اضافه کنیم باید دو برابر مبلغی که آن بازیکن می‌گرفته، به او بدهیم. ما باید جلسه ای در باشگاه برگزار و برآورد کنیم که چطور می‌توانیم وارد نقل و انتقالات شویم. ما الان ۷-۸ بازیکن در نظر داشتیم که اگر ۲-۳ تا از آنها را هم بتوانیم در جاهای خالی که داریم اضافه کنیم برای ما خیلی خوب می‌شود. ما نمی‌‌توانیم بگوییم ۸ بازیکن بیایند و ۸ بازیکن بروند؛ نه ما این کار را می‌کنیم و نه شرایط مالی ما اجازه این کار را به ما می‌دهد.

 

وی افزود: گاهی می‌شنوم می‌گویند از لحاظ امکانات و بازیکن هر چه سرمربی خواسته به او دادیم. اصلا اینطور نبوده. ما سقف قرارداد داشتیم که زیر یک میلیارد بوده و تعجب می‌کنم بعضی می‌گویند فجر بازیکن میلیاردی دارد. قراردادها اینطور بوده و آپشن هایی برای آنها گذاشتند‌. ما به این شکل وارد نقل و انتقالات ابتدای فصل شدیم. در بازاری که وجود دارد بازیکن نگاه می‌کند جایی که شرایط و پول بهتری باشد می‌رود و حق هم دارد و اگر شیراز و فجر را خیلی دوست داشته باشد به فجر می‌آید. می‌نشینند و به جای اینکه کمک کنند و باری از روی تیم ما بردارند حرف های نادرست می‌زنند. انشالله بعد از بازی یک جلسه خوب با خبرنگاران داشته باشیم که من از اول تا آخر مسائل نیم فصل اول را بازگو کنم که برای همه مشخص شود. پیگیر بازیکنان سرباز شدم و شاید در نیم فصل بتوانم یکی دو بازیکن سرباز به تیم اضافه کنم. من اول فصل هم سرباز آوردم و با او صحبت کردم و می‌گویند دو میلیارد می‌خواهیم. هنوز هم سرباز هست که می‌گوید من می‌توانم سرباز شوم، چند میلیارد به من می‌دهید؟ انشاالله شرایط و بودجه خوبی برایمان مهیا شود که بتوانیم تقویت شویم. باشگاه و استان باید تقویت شوند. همه باید تقویت شوند که بتوانیم در نیم فصل دوم نتایج خوبی در کنار هم بگیریم.

 

سرمربی فجر در واکنش به صحبت های خبرنگاری که از مسئولین استانی انتقاد داشت و در پاسخ به این سوال که چه توقعی از مسئولین استانی دارد، گفت: اگر اجازه بدهید من جواب سوال شما را مفصل در کنفرانس نیم فصل می‌دهم. من پریشب با یک مربی بزرگ که تیمش هم بالای جدول است صحبت می‌کردم و می‌گفت تو خیلی دل و جرات داری با این وضعیت کار می‌کنی و از آبرو و حیثیتت نمی‌ترسی. من گفتم آبروی من وقتی می‌رود که ۱۵ بازیکن پولی بیاورم و کنار تیم بگذارم، وقتی آبرو و حیثیت من می‌رود که تمام تلاش و کوششم را انجام ندهم و نسبت به تیم خیانت کنم و حق بازیکنانم را بخورم ولی من با تمام وجودم تا آخرین لحظه کار می‌کنم.
من پس از دو بازی مقابل استقلال و هوادار تا سه شب بیمارستان بودم؛ بخاطر فشار خیلی شدیدی که روی من بود دو قرنیه چشمانم زخم شده بود.

 

کلانتری تاکید کرد: می‌توانستم مثل خیلی پولم را بگیرم، خلافم را بکنم و از بازیکنانم پول دربیاورم اما اینطور نیستم. تیم من تیم شهید و تیم استان است. خیلی به ما فشار می‌آورد. دست کسانی که حرف های واقعی می‌زنند، می‌بوسم اما بسیاری هم مسائل غیرواقعی مطرح می‌کنند که فشار بیاورند. بازی با نساجی خیلی بازی مهمی برای ماست و اگر ببریم سه رده بالا می‌رویم اما ببینید چه کسی برای ما کاری کرده و چه کسی وارد شده؟ من بودم و تیمم در مستطیل سبز. درد زیاد است. دو پیشکسوت آمدند و چیزهایی هم از کسی که دستش می‌رسد خواستم و گفتم بچه ها را جمع کنیم و دورهمی بگیریم اما قبول نکردند. این تیم برای کلانتری نیست. هدف ما کمک کردن است. اگر می‌گویید پول میلیاردی می‌گیرم قرارداد من را منتشر کنند. بعضی شش برابر من پول گرفتند. اگر دنبال پول بودم خیلی راحت تر بود. من تمام وجودم را می‌گذارم و اجازه نمی‌دهم حاشیه ای وارد شود‌. همین هفته پنج شش حاشیه را خواباندم. فردا می‌خواهیم سرمان را روی زمین بگذاریم، اجازه بدهید دعا پشت سرمان باشد. ما برای تیم شهید کار می‌کنیم و انشاالله شهید هم هوایمان را داشته باشد. از خیانت، تهمت، ترفند هایی که تیم را به بیراهه بکشد، استفاده نکنید. 

 

کلانتری با اشاره به بالا بودن روحیه تیمش عنوان کرد: تیم من روحیه دارد و بازیکنان با تمام وجود بازی می‌کنند و امروز فقط پانزده دقیقه کنار هم ایستاده بودند و می‌گفتند بازی با نساجی را می‌بریم حتی اگر کشته شویم. معلوم نیست من از اینجا بروم چه اتفاقی می‌افتد. از همه مخصوصا از رسانه هایی که انتقاد می‌کنند و از هواداران ممنونم. شرایط سخت است. فکر می‌کنید برای من مربی سخت نیست؟ من دلم می‌خواهد الان تیمم اول باشد. من نمی‌خواهم تیمم اول یا دوم باشد یا در آسیا باشم؟ بازیکنان نمی‌خواهند بهترین کارشان را بکنند؟ همه می‌خواهند. ناراحت هستیم. جایگاهی که ما الان داریم حق ما نبوده است. من چهار کلمه حرف زدم سریع برای من بیانیه زدند.

 

او با اشاره به مشکل زمین تیم فجر بیان کرد: من چه زمانی گفتم فکری به حال زمین کنید؟ حالا زشت نیست که به زور ما را از زمین بیرون می‌کنند؟ مثل اینکه کسی در خانه خودش نشسته و به زور بیرونش کنند و بگویند تو مالک خانه نیستی. بازی گذشته که ما در شیراز بودیم گفتم ممنونم که زمین غلتک شده. من به این هم راضی هستم.

 

سرمربی فجر در واکنش به اینکه در ابتدای فصل گفته بود زمین کیفیت خوبی دارد، گفت: روزی که من در پارس بازی بودم و زمین خراب بود من گفتم ترجیح می‌دهم حرفی نزنم و انشاالله که زمین خوب شود. من از اول کنار مدیرکل بودم. من مصاحبه کردم و گفتم زور این زمین بهتر از این نمی‌شود. مدیرکل را دیدم که امروز لیگ تموم شد و فردا به دنبال درست کردن دو زمین رفت. من از حق نمی‌گذرم و گفتم به او کمک کنم و فشار را از روی او کم کنم با اینکه خودمان ضربه می‌خوردیم. وسط نیم فصل اعلام کردم و گفتم پیگیری کنیم در بیرون از استان بازی کنیم و برآورد کردند گفتند ۲۰۰-۳۰۰ میلیون خرج داشت. گفتند پول نداریم. حتی بعد از بازی با تراکتور هم خود آقای فلاح آمد و گفت نمی‌شود در یک زمین دیگر بازی کنیم؟ گفتم یا علی. گفت کجا؟ گفتم به بوشهر برویم. ۲۰۰ میلیون پول می‌خواستند.

 

او در پایان به مشکلات داوری علیه فجر هم اشاره کرد و گفت: ما در هفته هشتم و نهم تا رتبه ششم هم آمدیم. هفته دوم آقای ساکت و قلعه‌نویی گفتند این تیم برای سال اول یک تیم فوق العاده است. تا هفته هشتم آمدیم. من صحبتی درباره زمین نمی‌کردم تا شنیدم گفتند که فجر به اینجا آمد و زمین را خراب کرد و بعد از آن حرف زدم چون غیرمنصفانه بود‌. گفتم این زمین از روز اول خراب بوده و حتی در لیگ سه هم کسی نباید در این زمین بازی کند. من را وارد شرایطی کردند که مجبور شدم صحبت کنم. از هفته هشتم و نهم به مصدومیت خوردیم. تیم من الان باید ۲۲ امتیاز داشته باشد. می‌گویند مشکلات داوری برای همه تیم ها بوده، خواهش می‌کنم آمار را در بیاورید. یک تیم را با پنج پنالتی بالا کشیدند. چه کسی دنبال این مشکلات رفت؟

دیدگاه‌ها