کد خبر : 1806379 | 04 بهمن 1400 ساعت 12:00 | 299.9K بازدید | 45 دیدگاه

زنان فوتبال ایران در یک‌قدمی دستاورد تاریخی جدید؛

صعود نکردن ایران تقریبا غیرممکن است! (گزارش)

با حذف هند به دلیل مثبت شدن تست کرونای 13 بازیکن، حالا تیم ملی فوتبال زنان ایران این بخت و اقبال را دارد تا بتواند به مرحله بعدی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا صعود کند.

صعود نکردن ایران تقریبا غیرممکن است! (گزارش)

به گزارش "ورزش سه" روز گذشته خبری ناگهانی پیرامون مسابقات جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا مخابره شد و آن‌هم این بود که تیم ملی فوتبال زنان هند به واسطه مثبت شدن تست 13 بازیکن تیمش نمی‌تواند مقابل چین‌تایپه حاضر شود و با دستور AFC از جدول رقابت‌ها کنار گذاشته شد.

 

موضوعی که باعث شد تا هم تک امتیاز تاریخی فوتبال زنان ایران از بین برود و هم این‌که شرایط برای صعود از مرحله گروهی پیچیده شود؛ البته شاید بتوان این نکته را هم اضافه کرد که حالا شانس صعود برای زنان فوتبال ایران بیش از گذشته شده است.

 

براساس آیین‌نامه برگزاری مسابقات، با توجه به حذف تیم چهارم از گروه ایران، در روز پایانی برای انتخاب 2 تیم برتر حاضر در رتبه سوم در میان سه گروه، نتایج مسابقات با تیم‌های چهارم حذف خواهد شد.

 

تیم ملی فوتبال زنان ایران یک مسابقه دیگر در مرحله گروهی دارد و شاگردان مریم ایراندوست چهارشنبه از ساعت 17:30 باید در ورزشگاه دی وای پاتیل شهر مومبای به مصاف چین تایپه بروند؛ حریفی که تنها در این مسابقات یک بازی انجام داده و مقابل چین 4-0 مغلوب شده و به لحاظ آمادگی و استراحت بیشتر، شرایط بهتری نسبت به ایران دارد.

 

1685057

 

* راهی بی‌دردسر به مقصد فیلیپین یا تایلند

برای صعود بی حرف و حدیث به مرحله یک چهارم نهایی، برتری یک گله مقابل چین تایپه کافی است تا ایران به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک چهارم نهایی شود و در آن‌جا باید با تیم دوم گروه دوم که احتمالا از میان فیلیپین یا تایلند خواهد بود، به رقابت بپردازند.

 

* تساوی با چین‌تایپه؟ بازهم راه صعود باز است

اگر شاگردان مریم ایراندوست موفق به کسب امتیاز در مقابل چین‌تایپه در بازی پایانی شوند، شانس صعودی آن‌ها به عنوان تیم دوم ندارند چرا که تفاضل گل چین‌تایپه بهتر است اما در رقابت با تیم‌های سوم برتر، یک امتیاز می‌تواند معادلات را به سود ایران تغییر بدهد؛ در واقع امروز اگر ویتنام با حداقل اختلاف هم مقابل ژاپن مغلوب شود و ایران موفق به کسب حداقل امتیاز از چین‌تایپه شود، بازهم ایران به عنوان یکی از برترین تیم‌های سوم می‌تواند به یک چهارم نهایی صعود کند.

 

* عجیب‌ترین حالت صعود

امروز ویتنام در مقابل ژاپن به میدان می‌رود، مسابقه‌ای که برای زنان فوتبال ایران بسیار حائزاهمیت است؛ اگر ویتنامی‌ها شکستی با اختلاف بیش از 4 گل را مقابل قهرمان دو دوره اخیر جام ملت‌ها متحمل شوند، این بخت و اقبال برای زنان فوتبال ایران به وجود می‌آید که حتی با شکستی حداقلی بتوانند خود را به جمع تیم‌های مرحله یک چهارم نهایی برسانند و با 2 باخت، عجیب‌ترین حالت ممکن برای صعود به یک چهارم نهایی را رقم بزنند.

 

* چقدر تا جام جهانی فاصله داریم؟

رویای بزرگ زنان فوتبال ایران رسیدن به سهمیه جام جهانی 2023 استرالیا-نیوزلند است؛ جام جهانی که آسیا در آن 5+2 سهمیه دارد. یکی از پنج سهمیه برای استرالیاست و 6 سهمیه دیگر به 6 تیم برتر قاره آسیا خواهد رسید. اگر استرالیا به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها برود، که احتمال بسیار بالایی دارد، دیگر تیم‌های مرحله یک چهارم نهایی به رقابت پلی‌آف باهم می‌پردازند و تیم‌های برنده سهمیه جام جهانی می‌گیرند و تیم‌های بازنده به جدول رقابت با تیم‌های دیگر قاره‌ها اضافه خواهند شد!

دیدگاه‌ها