کد خبر : 1806565 | 05 بهمن 1400 ساعت 09:59 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

برنامه هوش مصنوعی چین برای المپیک زمستانی ۲۰۲۲

گروهی از محققان "دانشگاه فودان" چین برای کمک به ارزیابی عملکرد ورزشکاران ورزش‌های زمستانی در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن که از چهار فوریه آغاز خواهد شد، یک سیستم تجزیه و تحلیل تمرینی مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد کرده‌اند.

برنامه هوش مصنوعی چین برای المپیک زمستانی ۲۰۲۲

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، "ژانگ لیهوا"(Zhang Lihua) رهبر این مطالعه و استاد مهندسی و فناوری در دانشگاه شانگهای گفت: این سیستم حرکات، وضعیت بدن، سرعت و سایر شاخص‌های عملکرد ورزشکاران را در طول تمرین از طریق چند الگوریتم تجزیه و تحلیل می‌کند و با این کار به ایجاد برنامه‌های تمرینی مخصوص برای هر ورزشکار و کارایی کلی آن فرد کمک می‌کند.

 

"ژانگ لیهوا" ایده ایجاد این سیستم را در سال ۲۰۱۹ و زمانی که اداره کل ورزش چین به دنبال ترویج صنعت تجهیزات ورزشی زمستانی برای بازی‌های المپیک زمستانی بود، مطرح کرد.

ایده او همچنین توسط "کریستین کالینز"، مشاور عملکرد ورزشی در مرکز مدیریت ورزش‌های زمستانی دولت چین در پکن حمایت شد.

 

 به گفته ژانگ، معمولا مربیان بر عملکرد ورزشکاران در طول تمرین نظارت می‌کنند تا در مورد نحوه عملکرد آنها نظر بدهند، اما سیستم تجزیه و تحلیل ما از طریق دوربین‌های با کیفیت بالایی که به آن مجهز است، نظارت دیجیتالی در لحظه‌ای از عملکرد ورزشکاران ارائه می‌کند و قادر به شناسایی تمامی حرکات آنها و در کل عملکرد آنها است. این سیستم با عملکرد منحصر به فرد خود این بار را از دوش مربیان برمی‌دارد.

 

او افزود که برای ورزش‌هایی مانند اسکیت نمایشی نیز این سیستم به لطف ویژگی‌های تشخیص سه بعدی و چرخش سر، می‌تواند فرایند استانداردسازی و زیبایی شنایی وضعیت‌های عملکردی ورزشکاران را نیز بهبود بخشد. استانداردسازی، به فرایند ایجاد و اجرای استانداردها گفته می‌شود. هدف استانداردسازی بهبود سازگاری، امنیت و کیفیت می‌باشد.

 

ژانگ گفت: ورزش‌های دیگر مانند فوتبال نیز می‌توانند از این سیستم برای نظارت و تجزیه و تحلیل در لحظه استفاده کنند.

دیدگاه‌ها