کد خبر : 1806597 | 05 بهمن 1400 ساعت 12:03 | 11.5K بازدید | 1 دیدگاه

صعود نادال به نیمه‌نهایی با فرار از شگفتی

اسطوره اسپانیایی دنیای تنیس با کسب پیروزی برابر حریف کانادایی خود به جمع چهارنفر پایانی مسابقات تنیس آزاد استرالیا راه پیدا کرد.

صعود نادال به نیمه‌نهایی با فرار از شگفتی

به گزارش "ورزش سه" رافائل نادال، دارنده بیست عنوان گرنداسلم انگیزه بسیار زیادی برای فتح اوپن استرالیا دارد، چرا که با توجه به غیبت جوکوویچ در این دوره از مسابقات، بهترین فرصت برای او پیش آمده تا با سبقت گرفتن از جوکو و فدرر، زودتر به عدد بیست و یک در تعداد گرنداسلم ها برسد. نادال که در مرحله قبلی آدرین مانارینو فرانسوی را در سه ست متوالی شکست داده بود، امروز کار بسیار سختی برابر شاپووالوفی داشت که ساشا زورف بخت دوم قهرمانی را در سه ست مغلوب کرده بود.


نادال ست اول را با قدرت مثال زدنی خاص خودش شروع کرد و با بریک کردن حریف، موفق شد با نتیجه 3-6 پیروز این ست شود. در ست دوم هم این نادال بود که با تکیه بر سرویس های پرقدرت و البته فورهندهای تاپ اسپین مخصوص خودش، حریف را سردرگم کرده و توانست با نتیجه 4-6 حریفش را شکست بدهد.

 

1685600


کار در ست سوم برابر پیش می رفت که در گیم پنجم سرویس نادال، شاپووالوف بهتر ظاهر شد و از فشار ناشی از خطای سرویس بر روی نادال استفاده کرد و با برگشت های قدرتمندش توانست ماتادور را شش بر چهار شکست بدهد. با شروع ست چهارم باز هم شاپو آماده تر ظاهر شد و خیلی سریع از نادال جلو افتاد. نادال که به نظر مشکلات گوارشی پیدا کرده بود و از ناحیه شکم احساس درد می کرد، تقاضای وقت پزشکی کرد و از پزشک مسابقه دارو دریافت کرد. این ست را هم تنیسور جوان کانادایی به نفع خود به پایان رساند تا همه چیز به ست پنجم کشیده شود. در ابتدای ست پنجم بود که نادال با خوش شانسی از بریک شدن گریخت و بعد از آن با بازگشت به فرم مطلوب خودش، بعد از دو ساعت موفق شد مجددا شاپو را بریک کند و با هولد کردن گیم سرویس خودش کار را سه بر صفر کند. در ادامه بازی هم هر دو بازیکن گیم های خودشان را گرفتند تا در نهایت نادال شش بر سه این ست را به نفع خودش به پایان ببرد تا در مجموع با نتیجه سه بر دو پیروز مسابقه لقب بگیرد.


نادال در مرحله نیمه نهایی باید با برنده دیدار مونفیس و برتینی روبه رو شود.

دیدگاه‌ها