کد خبر : 1806603 | 05 بهمن 1400 ساعت 12:31 | 135.5K بازدید | 14 دیدگاه

کومور تیم تحسین برانگیزی که حذف شد

تصاویری از بزرگترین بی‌عدالتی تاریخ فوتبال آفریقا

سایت LaGazetta des Comores گزارش بازی جالبی را از دیدار تیم ملی کومور برابر کامرون در جام ملت‌های آفریقا منتشر کرده است.

تصاویری از بزرگترین بی‌عدالتی تاریخ فوتبال آفریقا

به گزارش "ورزش سه"، کومور برای اولین بار حضور در مرحله یک هشتم جام ملت‌‌های آفریقا را با بازی برابر کامرون تجربه می‌کرد و این در حالی بود که آنها هیچ یک از سه دروازه‌بان خود را در اختیار نداشته و ده نفره شده بودند. 


اتفاقی که شب گذشته در یوانده رخ داد یک رسوایی به تمام معنا بود. تست علی احمد، یکی از دروازه‌بان‌های این تیم، روز دوشنبه منفی شد اما به او اجازه داده نشد که درون دروازه تیمش قرار بگیرد. 


کمیته پزشکی در دفاع از این حرکت مدعی شد که از روز یکشنبه تغییراتی در پروتکل اعلام شده صورت گرفته و بر این اساس هر بازیکنی که تستش مثبت شود باید حداقل پنج روز پیش از حضور در یک دیدار در قرنطینه بماند. 

 

1685614


علاوه بر احمدا، تست ساسین بورهانه و یکی از اعضای کادر فنی نیز منفی شده بود اما اجازه بازی به این دو نفر داده نشد تا آنها با تصمیمی عجیب کل دنیای فوتبال را شگفت‌زده کنند. 


یک روز قبل و چند ساعت پیش از اعلام این پروتکل،؛ تیم تونس توانست با تکیه بر همان شرایط قبلی از بازیکنان تیمش استفاده کند. رومین مولینا، خبرنگاری که در این زمینه تحقیق کرده، گفت:« در آغاز جام ملت‌های آفریقا، بازیکنی که تستش مثبت شده بود باید در قرنطینه می‌ماند و هر 48 ساعت یک بار تست می‌داد. اگر تست او منفی می‌شد می‌توانست از قرنطینه خارج شده و فقط پیش از بازی باید یک تست انجام می‌شد.»


بدون داشتن دروازه‌بان حرفه‌ای و در غیاب مربیان روی نیمکت، کومور در حالی ترکیبش را برای حضور در زمین اعلام کرد که یکی از بازیکنان از پست دفاع چپ درون دروازه قرار گرفته بود. این چاکر الحدور بود که وظیفه حفاظت از دروازه تیمش را برعهده گرفت. 


تصویری که مطمئنا صورت خوشی برای کنفدراسیون فوتبال آفریقا نخواهد داشت که پیش از این نیز رسوایی‌های بسیاری را تجربه کرده است و باید به این نکته نیز اشاره شود که الحدور عملکرد بسیار خوبی در دروازه داشت. 

 

1685611


او در چند صحنه نمایش‌های باورنکردنی و مهارهایی فوق العاده از خود ارائه کرد و تحسین و تمجید یونس زردوک، مربی تیم، را دریافت کرد که به جای امیر عبدو روی نیمکت نشسته بود. 


اما کار کومور خیلی زود سخت شد، چرا که در دقیقه هفت بود که یکی از بازیکنان این تیم به دلیل خطای خشنی که انجام داد از زمین بازی اخراج شد اما آنها با همان قدرت به کارشان ادامه دادند و کامرون پس از 29 دقیقه بود که موفق شد این مقاومت را شکسته و دروازه حریف را توسط کارل توکو اکامبی باز کند. 


کومور چهار دقیقه بعد موقعیت خوبی با استفاده از ضربه کرنر روی دروازه اونانا ایجاد کرد اما او با مهاری درخشان موفق شد این خطر را دفع کند. بازیکنان کومور باز هم روی توپ برگشتی به دروازه این تیم فشار آوردند اما موفق به گلزنی نشدند. 


در نیمه دوم، وینسنت ابوبکر توانست گل دوم را وارد دروازه کومور کند اما این تیم باز هم کوتاه نیامد و در فاصله 10 دقیقه تا پایان بازی روی یک ضربه آزاد با ضربه تماشایی یوسف امچانگاما فاصله را به یک گل کاهش داد. 

 

1685612


این گل امید بازیکنان کومور را افزایش داد که همچنان به تیم حریف فشار می‌آوردند اما در آخر موفق نشدند گل دوم را جبران کنند و بازی با همان نتیجه 1-2 به پایان رسید. 


به این ترتیب ماجراجویی بازیکنان کومور با سری بالا و در دیداری به پایان رسید که آنها در آن ثابت کردند جنگجویانی جسور و قدرتمند هستند. تمام دنیا شاهد بزرگترین بی‌عدالتی در فوتبال آفریقا بود.

دیدگاه‌ها