کد خبر : 1806545 | 05 بهمن 1400 ساعت 02:16 | 287.8K بازدید | 43 دیدگاه

در حاشیه حذف تیم شگفتی‌ساز جام ملت‌های آفریقا

دروازه‌بانی که از هند پنالتی می‌ترسید! (عکس)

تیم ملی کامرون در حالی موفق به عبور از سد کومور شد که این تیم با شرایطی عجیب در میدان حاضر شده بود.

 دروازه‌بانی که از هند پنالتی می‌ترسید! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، کامرون میزبان ساعاتی پیش در مرحله یک هشتم جام ملت‌های آفریقا به مصاف کومور رفت و با نتیجه 1-2 برابر این تیم به پیروزی رسید تا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.


با این حال این دیدار تحت الشعاع شرایط عجیب تیم ملی کومور قرار داشت. سلیم بن بینه، دروازه‌بان اول این تیم، در جریان پیروزی دور از انتظار آنها برابر غنا مصدوم شد و دو دروازه‌بان ذخیره آنها نیز پس از شیوع ویروس کرونا در اردوی این تیم با تست مثبت روبرو شدند.


همین باعث شد که سرمربی کومور مجبور به استفاده از چاکر الحدور، مدافع چپ، در درون دروازه شود که پیش از آغاز بازی و در حین پخش سرود ملی نیز بسیار عصبی و نگران به نظر می‎‌رسید.

 

1685544


اما این پایان ماجرا نبود و کومور با وجود تمام مشکلاتی که داشت در دقیقه هفت بازی نیز با اخراج جیمی عبدو به دلیل خطای شدید روی مچ پای بازیکن کامرون 10 نفره شد. هرچند داور بازی متوجه این صحنه نشد اما کمک داور ویدیویی از او خواست که صحنه را روی نمایشگر کنار زمین مورد بازبینی قرار دهد و در نهایت داور نیز کارت قرمز مستقیم را به این بازیکن نشان داد.


با وجود تمامی این شرایط، کومور موفق شد تقریبا نیم ساعت پس از شروع بازی دروازه‌اش را بسته نگه دارد اما در نهایت گلی را از کارل توکو اکامبی دریافت کرد.

 

1685545


پایان نیمه اول با همین یک گل برابر تیم میزبان نیز دستاورد بزرگی برای الحدور و دیگر هم تیمی‌هایش به حساب می‌آمد که تلاش بسیاری را در زمین به کار گرفته بودند.


نیمه دوم نیز با درخشش و مهار باورنکردنی الحدور شروع شد ک اجازه گلزنی به ابوبکر را نداد. او همچنین بار دیگر دقایقی بعد باز هم مانع از گلزنی این بازیکن کامرونی شد تا تحسین بسیاری را جلب کرده باشد.


اما مقاومت الحدور همیشگی نبود و وینسنت ابوبکر موفق شد در دقیقه 70 قفل دروازه او را برای بار دوم باز کند. با این حال، تلاش‌های بازیکنان کومور نیز بی‌نتیجه نماند و گل این تیم نیز توسط یوسف امچانگاما در دقیقه 81 و با شوتی تماشایی از فاصله 30 متری به ثمر رسید.

 

1685541


کامرون حالا باید در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف گامبیا برود اما این تلاش و سختکوشی بازیکنان کومور و خصوصا درخشش الحدور در دروازه بوده که تحسین بسیاری از رسانه‌ها و البته فوتبالدوستان در شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشته است.


بسیاری از کاربران توییتر به این موضوع اشاره کردند که این اولین حضور کومور در رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا بوده اما آنها موفق به صعود از گروهشان شدند و با وجود این که تمام شرایط علیه آنها بود اما نمایش قابل قبولی را برابر تیم میزبان ارائه کردند.

 

1685540


یکی دیگر از صحنه‌های جالبی که عده‌ای از کاربران به آن اشاره کرده بودند، مصاف الحدور با یکی از بازیکنان کامرون بود، صحنه‌ای که در آن این مدافع چپ برای لحظاتی دچار بازگشت ذهنی شده و فراموش کرد که در نقش دروازه‌بان برای تیمش به میدان رفته و در نتیجه دست‌هایش را پشتش جمع کرد تا در صورت برخورد از سوی داور ضربه پنالتی اعلام نشود.

 

1685543


صفحات مشهوری مانند 433 نیز با اشاره به نتیجه بازی به این نکته اشاره کردند که علیرغم صعود کامرون، این تیم کومور بوده که قلب فوتبالدوستان را با نمایش درخشان و تلاش باورنکردنی‌اش از آن خود کرده است.

دیدگاه‌ها