کد خبر : 1806647 | 05 بهمن 1400 ساعت 16:32 | 12.6K بازدید | 3 دیدگاه

ایراندوست و تغییراتی پرشمار؟

ترکیب احتمالی زنان فوتبال ایران برای دوئل تاریخ‌ساز

با توجه به کرونایی‌شدن 4 بازیکن کلیدی تیم ملی فوتبال زنان ایران و هم‌چنین نیاز به تغییر در برخی پست‌ها نسبت به بازی گذشته، به نظر می‌رسد مریم ایراندوست ترکیب جدید و متفاوتی را برای دیدار با چین‌تایپه رونمایی کند.

ترکیب احتمالی زنان فوتبال ایران برای دوئل تاریخ‌ساز

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین مسابقه تیم ملی فوتبال زنان ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا، شاگردان مریم ایراندوست فردا از ساعت 17:30 به وقت تهران در ورزشگاه دی وای پاتیل شهر مومبای به مصاف چین‌تایپه می‌روند؛ مسابقه‌ای که پیروزی یا کسب تساوی در آن می‌تواند منجر به صعود قطعی تیم ملی فوتبال زنان ایران به جمع 8 تیم برتر آسیا شود.

 

زنان فوتبال ایران در حالی به مصاف چین‌تایپه خواهند رفت که 4 ملی‌پوش سرشناس غایبان بزرگ مسابقه فردا خواهند بود؛ ثنا صادقی، نگین زندی، سمانه چهکندی و مرضیه نیکخواه. بازیکنانی که به دلیل مثبت شدن تست کرونای‌شان نمی‌توانند همراه تیم ملی در مسابقه فردا باشند و کادرفنی امیدوار است تا زمان شروع مسابقه فردا بر تعداد مبتلایان افزوده نشود، هر چند که به جز این 4 بازیکن، فاطمه علیپور سرپرست تیم هم فردا روی نیمکت حضور ندارد.

با توجه به این‌که این 4 بازیکن در 2 مسابقه قبلی تیم ملی فوتبال زنان مقابل هند و چین در ترکیب اصلی و یا به عنوان یار ذخیره به میدان آمده‌اند، تغییرات اجباری را ایراندوست در ترکیب اعمال کند، هر چند که به جز این تغییرات اجباری، احتمال می‌رود که سرمربی تیم ملی فوتبال زنان با توجه به نیاز کسب حداقل امتیاز سیستم بازی را هم تغییر دهد.

 

مریم ایراندوست در مقابل هند از سیستم 1-3-2-4 استفاده کرد و برای مصاف با چین سیستم بازی ایران 1-4-1-4 شد، اما به نظر می‌رسد که در مسابقه فردا شکل بازی زنان فوتبال ملی ایران تغییر کند و با سیستم 1-4-5 به مصاف چین‌تایپه بروند.

 

1685057

 

در خط دروازه، زهره کودایی علی‌رغم دریافت 7 گل از چین، واکنش‌های خوبی از خود نشان داد و بعید به نظر می‌رسد که ایراندوست بخواهد ریسک بزرگی را در خط دروازه داشته باشد و از مریم یکتایی و یا عارفه سیدکاظمی استفاده کند.

در خط دفاعی پیش‌بینی می‌شود که مریم ایراندوست در کنار غزاله بنی‌طالبی و فاطمه عادلی که هر دوی آن‌ها نمایش‌های قابل‌قبولی را از خود به جای گذاشته‌اند، فاطمه امینه برازجانی را هم به ترکیب اضافه کند؛ این بازیکن در بازی مقابل چین، به عنوان یار تعویضی به ترکیب اضافه شد اما اگر ایراندوست بخواهد از سیستم پنج دفاعه استفاده کند، برازجانی گزینه نهایی برای حضور در کنار بنی‌طالبی و عادلی خواهد بود.

در سمت راست و چپ خط دفاعی دور از ذهن است که سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران بخواهد تغییری را اعمال کند و احتمالاً مجددا شاهد حضور ملیکا متولی و بهناز طاهرخانی در میدان مسابقه خواهیم بود.

احتمالاً ملیکا محمدی به مانند مسابقه گذشته در نقش هافبک دفاعی مشغول به فعالیت خواهد بود و با توجه به کرونایی‌شدن ثنا صادقی که در 2 مسابقه قبلی به عنوان یار فیکس در میانه زمین حضور داشت، سارا ظهرابی‌نیا به ترکیب تیم ملی اضافه می‌شود و در قامت هافبک میانی و پلی‌میکر ماموریت مهمی را بر دوش خواهد داشت.

مثبت شدن تست کرونای سمانه چهکندی که او هم در دو مسابقه قبلی در ترکیب اصلی حضور داشت، احتمالاً ایراندوست را وادار به آن خواهد کرد که از هاجر دباغی در پست وینگر راست استفاده کند و در سمت چپ نیز تغییری احتمالاً رخ نمی‌دهد و بازهم زهرا سربالی گزینه مورد اعتماد مریم ایراندوست خواهد بود.

 

در نوک پیکان حمله با توجه به غیبت نگین زندی به دلیل ابتلا به کرونا، افسانه چترنور و سارا قمی دو گزینه در دسترس مریم ایراندوست هستند که احتمالاً به مانند مسابقه با چین، افسانه چترنور در ترکیب اصلی حضور پیدا می‌کند.

در صورت چینش چنین ترکیبی، ایراندوست می‌تواند در جریان بازی با استفاده از مهره‌های باتجربه‌ای مثل الهام فرهمند، سارا قمی و یاسمن فرمانی در ترکیب تیمش تغییراتی را ایجاد کند؛ هر چند که بازیکنانی جوانی همچون هادیه کر، زهره جلالی و زهرا معصومی هم در دسترس سرمربی تیم ملی فوتبال زنان هستند.

 

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال زنان ایران برای مصاف با چین‌تایپه:

زهره کودایی، غزاله بنی طالبی، فاطمه عادلی، فاطمه امینه برازجانی، ملیکا متولی، بهناز طاهرخانی، ملیکا محمدی، سارا ظهرابی‌نیا، زهرا سربالی، هاجر دباغی و افسانه چترنور

دیدگاه‌ها