کد خبر : 1806821 | 06 بهمن 1400 ساعت 15:36 | 75.8K بازدید | 119 دیدگاه

چالش اسکوچیچ برای انتخاب 11 بازیکن اصلی؛

شما بگویید: ترکیب تیم ملی برای بازی با عراق؟

در شرایطی که تیم ملی ایران با چالش‌های زیادی برای بازی با عراق مواجه بوده، حالا اسکوچیچ 24 ساعت تا معرفی ترکیب اصلی فرصت دارد.

شما بگویید: ترکیب تیم ملی برای بازی با عراق؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران فردا پس از گذشت حدود سه ماه، در دیداری رسمی به مصاف عراق خواهد رفت و فرصت این را دارد تا با عبور از شاگردان ژلیکو پتروویچ، جواز صعود به جام جهانی را به دست آورد و سریعترین صعود تاریخ در فوتبال آسیا را رقم بزند.

 

اگرچه تیم ملی شرایط بسیار خوبی را در جدول تجربه می‌کند اما از نظر نیروی انسانی، در موقعیتی بحرانی و بغرنج قرار گرفته است. این در حالی است که تصور می‌شد با بازگشت مهدی طارمی پس از یک اردو وقفه، همه چیز آماده صعود شیرین، کم دردسر و بی حاشیه برای تیم ملی خواهد بود اما ناگهان ابتلای چند بازیکن به کرونا و سپس شرایط نامساعد باعث شد تا همه چیز تحت تاثیر قرار بگیرد.

 

حالا اسکوچیچ به جز احمد نوراللهی، سردار آزمون، مجید حسینی و احسان حاج صفی که به خاطر کرونا در اختیار نخواهد داشت، اللهیار صیادمنش را به دلیل انتقال او به هال سیتی در خدمت ندارد و همچنین مهدی طارمی هم گرفتار در برف و بوران ترکیه، هنوز به ایران نرسیده است. البته نباید فراموش کرد برخی بازیکنان نظیر کریم انصاری‌فرد هم با دشواری و سختی به اردو ملحق شدند.

 

1685800

 

 

* خط دروازه؛ عابدزاده و حفظ جایگاه ملی؟
ایران در آخرین بازی مقابل سوریه، امیر عابدزاده را در ترکیب خود داشت. عابدزاده موفق به ثبت کلین شیت شد و پس از آن در لیگ دو اسپانیا نیز عملکرد خوبی را از خود نشان داد و گلر ثابت پونفرادینا بود. با این حال خط دروازه تیم ملی باتوجه به حضور علیرضا بیرانوند که شماره یک محسوب می‌شود و پیام نیازمند که در پرتغال رویاهای خود را جستجو می‌کند، همچنان پستی مبهم محسوب می‌شود. با این حال رقابت اصلی بین عابدزاده و بیرانوند خواهد بود.

 

* خط دفاعی؛ اولین تغییر در مقدماتی جام جهانی؟
تیم ملی در 6 بازی نخست خود همیشه از زوج دفاعی شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان استفاده کرده اما این بار به نظر می‌رسید که کنعانی باوجود دعوت، در زمین حضور نخواهد داشت و مجید حسینی جای او را می‌گیرد ولی ابتلای حسینی به کرونا، معادلات را تغییر داده است. با این حال تیم ملی سیاوش یزدانی، عارف آقاسی و فرشاد فرجی را در این پست دارد. برای سمت راست خط دفاعی صادق محرمی و صالح حردانی گزینه اسکوچیچ هستند و در سمت چپ میلاد محمدی و امید نورافکن.

 

* خط میانی؛ ادامه رکورد وحید امیری؟
خط هافبک تیم ملی شاید بیشترین میزان ترافیک و رقابت را داشته باشد اما حالا با غیبت حاج صفی و نوراللهی، انتخاب‌های اسکوچیچ محدودتر هستند. جایگاه سعید عزت اللهی ثابت به نظر می‌رسد و میلاد سرلک شانس زیادی برای قرارگیری کنار او دارد. وحید امیری که در تمام بازیها فیکس بوده و 90 دقیقه به میدان رفته، گزینه سمت چپ به شمار می‌رود و علی قلی زاده گزینه نخست جناح راست. این در حالی است که علیرضا جهانبخش کاپیتان سوم تیم ملی، بازیکن قابل اعتماد اسکوچیچ است و سامان قدوس نیز خود را برای حضور در ترکیب شایسته می‌داند.

 

* خط حمله؛ چالش جایگزینی آزمون - طارمی
اگرچه احتمالا طارمی تا فردا به اردو ملحق خواهد شد اما باتوجه به دشواری پیمایش مسیر پرتغال - ایران از ترکیه، بعید است که در ترکیب اصلی قرار بگیرد. از طرف دیگر آزمون باوجود ارائه تست منفی کرونا، راهی تهران نشده و باشگاهش در این راه سنگ اندازی می‌کند تا به این ترتیب زوج اصلی تیم ملی برای بازی عراق در دسترس نباشد. علاوه بر این فاکتور خستگی انصاری‌فرد و غیبت اللهیار، نشان می‌دهد که شاید کاوه رضایی و مهدی قایدی شانس بیشتری داشته باشند. اسکوچیچ نام شهاب زاهدی را هم در لیست مهاجمان قرار داده است.

 

اگر شما به جای اسکوچیچ باشید، چه ترکیبی را برای بازی با عراق استفاده می‌کنید و به نظرتان کدام 11 نفر، مهره صعود تیم ملی به جام جهانی هستند؟ در قسمت کامنت نظرات خود را برایمان بنویسید و به سایر دیدگاه‌ها پاسخ دهید؛ کامنت شما به زودی تائید خواهد شد.

دیدگاه‌ها