کد خبر : 1806824 | 06 بهمن 1400 ساعت 16:18 | 62.2K بازدید | 20 دیدگاه

بارسلونا برایم ترسناک بود

من بت‌من هستم، می‌خواستم به بارسا برگردم

نیمار در مستند خود که از نتفلیکس پخش می‌شود، در مورد مسائل مختلفی صحبت کرد. از انتقادات غیرمنصفانه علیه او تا حضور در تست رئال، پیوستن به بارسا و اقدام به جدایی از پی اس جی در 2019.

من بت‌من هستم، می‌خواستم به بارسا برگردم

به گزارش "ورزش سه"، مستند "نیمار؛ هرج و مرج" یکی از مستندهای ورزشی جدید نتفلیکس است و این مجموعه سه قسمتی به زندگی و دوران پرفراز و نشیب این ستاره برزیلی می‌پردازد. این مستند توسط کمپانی لبرون جیمز ستاره بسکتبال آمریکا و باشگاه لیکرز تهیه شده است. در این مستند، نیمار در مورد مسائل مختلفی صحبت کرده است.

از اولین سفرش به اروپا که برای تست در باشگاه رئال مادرید بود تا اقدام به جدایی از پی اس جی در سال 2019.

 

 

1685858

 

 

پدر نیمار در شروع مستند می گوید:« برای این مستند انگیزه بالایی داشتیم. مستندی که نیمار واقعی را نشان بدهد. برای درک نیمار باید او را خوب بشناسید.»

 

 

1685855

 

 

سپس نیمار شروع به صحبت می کند:« برایم مهم نیست دیگران چه تفکری نسبت به من دارند. می دانم در زندگی شخصی چه کاری باید انجام دهم و چطور هم در فوتبال بدرخشم. من صریح و رک هستم و مهم نیست در موردم چه می گویند. اینکه نیمار اهل خوشگذرانی است و مسائلی از این دست اهمیتی ندارد. اگر از من عصبانی هستید، مشکل خودتان است. این زندگی من است و کاری که باید را انجام می دهم. نمی توان همیشه به انتقادات گوش کرد. انتقادات از من غیرمنصفانه و سخت است. من برای خانواده و دوستانم بتمن هستم ولی برای کسانی که شناختی از من ندارند، شبیه جوکرم.»

 

 

1685859

 

1685857

 

 

نیمار وقتی 14 ساله بود در سال 2006 برای اولین بار به اروپا آمد. هدف تست دادن در باشگاه رئال مادرید بود ولی سپس به برزیل بازگشت:« در اولین سفرم به اروپا همه چیز برایم ناشناخته بود. غذا و فرهنگ متفاوتی را دیدم. در هر غذایی اووکادو اضافه می کردند در حالی که هنوز هم آووکادو برایم یک آبمیوه است. تقریبا همه جا آووکادو بود.»

 

پدر نیمار اضافه کرد:« فرصت خوبی بود و به نفع خانواده هم شد. همان سفر با وجود اینکه به نتیجه ای ختم نشد، یک میلیون یورو به خانواده سود رساند. نیمار 14 سال داشت و اولین پولی بود که از او به خانواده رسید.»

 

 

1685863

 

 

نیمار سال 2010 بود که تبدیل به یک ستاره مطرح در فوتبال برزیل شد و در دنیا نیز برای خود نامی دست و پا کرد. مدل موی موهیکانی او نیز جلب توجه می کرد:« همه دنیا از مدل موی پسرم حرف می زدند. همان جا بود که معروف تر شد و از این فرصت نیز استفاده کردیم. دستمزد نیمار 500 هزار دلار در سانتوس بود ولی درآمد او و خانواده به 11 میلیون دلار رسیده بود. از مسائل خارج از فوتبال 20 برابر بیشتر درآمد داشتیم.»

 

 

1685862

 

 

نیمار:« پدرم از مدل مویم خوشش نمی آمد ولی الان قطعا نظرش متفاوت است. با همان مدل مو معروف تر شدم. همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد. خیلی جوان بودم که ثروتمند شدم. به تیم ملی جوانان برزیل رسیدم و پیشرفتم سریع بود. رویایم بازی برای سانتوس و تیم ملی برزیل بود ولی سپس متوجه می شوید که چالش های بزرگتری نیز پیش رو دارید. وقتی به بارسا رفتم، به خودم گفتم لعنتی، من این ها را فقط در پلی استیشن دیده‌ام. یعنی من هم در پلی استیشن بازی می‌کنم؟ هماهنگی با سبک بارسا سخت بود چون آن ها همه چیزشان با باشگاه های دیگر فرق می‌کرد. بازیکنان شگفت انگیزی در آن جا بودند و این من را می‌ترساند»

 

پدر نیمار:« نیمار می دانست که باید به فوتبال اروپا برود. انتقال به بارسا قدم بزرگی بود و در تیم بزرگی شروع به کار کرد. پس از بارسا به کدام تیم باید می رفت؟»

 

 

1685854

 

 

نیمار سال 2017 با انتقالی 222 میلیون یورویی به پی اس جی به گران ترین بازیکن دنیا تبدیل شد. او  دو سال بعد تصمیم به ترک پی اس جی گرفت. نیمار در این رابطه گفت:« وقتی تصمیم گرفتم از  پی اس جی بروم، حس می کردم در باشگاهی دیگر شرایط فوتبالی بهتری نسبت به پاریس خواهم داشت. تصمیم به جدایی به خاطر هواداران یا باشگاه نبود. چیزی بر علیه آنها نداشتم و برعکس، همیشه قدردانشان هستم. در پی اس جی هستم تا از نشان باشگاه دفاع کنم.»

 

 

1685711

 

 

مدیر برنامه های سابق نیمار:« ما سعی کردیم با باشگاه پی اس جی مذاکره کنیم تا نیمار به بارسا برگردد. حتی بارسلونا پیشنهاد بیشتری از انتقال نیمار به پاریس پیشنهاد داد اما ناصر الخلیفی حاضر به مذاکره و فروش نشد.»

 

 

1685710

 

 

برتری 6-1 بر پی اس جی در بازی برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان 2017:« این یکی از بهترین لحظات فوتبالی من است  برای همین 1 درصد شانس و 99 درصد ایمان را روی بردنم تتو کردم. وقتی نیمه اول 2-0 تمام شد به رختکن رفتم و گفتم می‌توانیم باخت 4-0 دور رفت را جبران کنیم و همانطور نیز شد.»

 

دیدگاه‌ها