کد خبر : 1806889 | 06 بهمن 1400 ساعت 20:01 | 10K بازدید | 1 دیدگاه

از خوشحالی یادآوری جام جهانی 98 تا فرار دراگان؛ 

حاشیه‌نگاری کنفرانس آنلاین پتروویچ و اسکوچیچ

کنفرانس خبری پیش از مصاف ایران مقابل عراق نیز به مانند نشست‌های خبری گذشته به‌صورت آنلاین برگزار شد که حواشی جالب توجهی داشت.

به گزارش "ورزش سه"، برخلاف بازی‌های اخیر تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق که با حضور کی‌روش و در ادامه اسکوچیچ در جبهه ما و سرکو کاتانچ در جبهه رقیب برگزار می‌شد و همه آنها هم مثل همیشه مقابل رقیب دیرینه بازی‌هایی سخت برای فوتبال ایران از آب درآمدند و حتی در کنفرانس خبری هم حساس و جذاب بودند، در دیدار برگشت مرحله نهایی نهایی مقدماتی جام جهانی پس از کنار گذاشته شدن دیک ادووکات هلندی که بازگشت مصیبت‌باری به فوتبال آسیا داشت و دیدار رفت را به سادگی به مردان اسکوچیچ واگذار کرد، ژلیکو پتروویچ در نشست خبری حاضر شد؛ مربی‌ای که به واسطه حضور در تیم دیناموزاگرب در فصل 1991-1990 و جام جهانی 1998 و مصاف با ایران و همچنین بازی رو در رو مقابل دراگان اسکوچیچ که آن زمان در ریکای کرواسی بازی می‎‌کرده، نکات جالب توجهی به همراه داشت.

 

پتروویچ؛ خوشحالی یادآوری فرانسه و اهمیت بازی روز آینده 
در این بخش از نشست خبری پتروویچ که با حضور نزدیک 10 خبرنگار ایرانی و چند خبرنگار عراقی برگزار شد، این مربی اهل یوگسلاوی ابتدا در رابطه با اهمیت مسابقه صحبت کرد. اولین سوال از این مربی توسط یک خبرنگار زن ایرانی مطرح شد و از او خواسته شد تا خاطره‌‎ای خوش از مصاف تیم ملی ایران مقابل یوگسلاوی در جام جهانی 1998 فرانسه را بگوید. پتروویچ که از این سوال و اینکه او به‌عنوان یک زن این موضوع را یادآوری کرده سوپرایز و خوشحال شده بود و این خوشحالی به‌طور واضح بیان کرد، از آن تیم ملی ایران به‌عنوان تیمی بزرگ یاد کرد. 


پتروویچ در بخش دیگری از حرف‌هایش در پاسخ به این سوال که غیبت چند مهره کلیدی ایران چقدر در تعیین تفکرات هجومی و دفاعی او در مسابقه روز آینده تاثیرگذار است، به نبودن چند بازیکن تیم خودش اشاره کرد و تاکید داشت بازی فردا قطعا برای عراق مهم‌تر از ایران خواهد بود؛ چرا که او معتقد است ایران همین حالا هم به جام جهانی قطر رسیده، ولی این بازی را آخرین شانس عراق برای رسیدن به رتبه سوم و تلاش برای حضور در جام جهانی از طریق پلی آف ارزیابی کرد.


اسکوچیچ؛ مکالمه‌ای با نقص فنی و در ادامه نکاتی بسیار مهم 
پس از اتمام صحبت‌های پتروویچ که به همراه رسن بازیکن سابق پرسپولیس و یکی از کلیدی ترین بازیکنان تیم ملی عراق در کنفرانس حاضر شده بود، نوبت به اسکوچیچ و علیرضا جهانبخش رسید، ولی در ابتدایی این بخش از کنفرانس، به دلیل اختلالات فنی وقفه‌ای چند دقیقه‌ای ایجاد شد و پس از 10 ، 15 دقیقه شرایط برای شنیدن صحبت‌های سرمربی و کاپیتان تیم ملی فراهم شد.


اولین سوال مهم از اسکوچیچ را خبرنگاری اینطور مطرح کرد که دعوت از کنعانی‌زادگان باعث تعجب شده و متضاد با رفتاری است که او در قبال مهدی طارمی در پیش گرفت؛ این سوال اما با واکنش سریع سرمربی کروات تیم ملی همراه شد و او تاکید کرد ضمن اینکه اخلاقش برایش مهم‌تر از هر چیزی است، باید به‌عنوان نماینده یک کشور تصمیم بگیرد و نمی‌تواند در حالی که درباره کنعانی‌زادگان فقط حرف و حدیث‌هایی در صفحات مجازی و اینستاگرام وجود دارد، تصمیم عجیبی بگیرد یا قصاص قبل از جنایت کند.

 

1685955

 

تصویری از زلیکو پتروویچ سرمربی فعلی عراق و بازیکن سابق یوگسلاوی در جام جهانی ١٩٩٨ در دوئل با مهدی مهدوی‌کیا.


درنهایت سوالات از اسکوچیچ در این نشست آنلاین با سوالی در رابطه با کم‌کاری فدراسیون جهت برنامه‌ریزی بهتر از رساندن طارمی به تیم ملی همراه شد که مسئول رسانه‌ای تیم ملی این سوال را غیرمنطقی و خارج از فضای بحث توصیف کرد. با این حال این سوال نیز به اسکوچیچ منتقل شد و این مربی که اصلا دوست ندارد در آستانه صعود تیمش به جام جهانی و در شرایطی که می‌خواهد خودش را برای اولین مرتبه و تیمش را برای ششمین بار مهیای مهم‌ترین رویداد فوتبال در جهان کند، با پاسخ‌ جنجالی روابطش با فدراسیون تیره و تار شود، با تاکید بر این نکته که کارشناس آب و هوا نیست و فدراسیون تمام تلاش خود را برای رساندن طارمی انجام داده، این نشست خبری را پایان داد و سالن را به همراه همراهانش ترک کرد.


در این نشست البته علیرضا جهانبخش هم حضور داشت که محور حرف‌های او در مورد اهمیت پیروزی برابر عراق با وجود تمام صحبت‌هایی که در مورد غیرمهم بودن این مسابقه عنوان می‌شود، بود. او بیان کرد این نسل از فوتبال ایران به دنبال انجام کارهای بزرگ و برداشتن قدم‌های بزرگ هستند و فردا پیروزی برابر عراق یکی از این قدم‌های بزرگ خواهد بود.

دیدگاه‌ها