کد خبر : 1806909 | 06 بهمن 1400 ساعت 22:23 | 57.4K بازدید | 15 دیدگاه

شلیک نهایی صلاح برای پیروزی تیم کی‌روش

صعود بزرگ مصر با شیرجه گلر ذخیره (عکس)

تیم ملی فوتبال مصر در دیداری پراسترس و حساس، در ضربات پنالتی توانست از سد ساحل عاج عبور کرده و به دور یک‌چهارم نهایی راه پیدا کند.

صعود بزرگ مصر با شیرجه گلر ذخیره (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال مصر در یک دیدار حساس و نفس گیر موفق شد در ضربات پنالتی از سد ساحل عاج عبور کند. تلاش دو تیم در پایان 120 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید و در پنالتی‌ها، محمد ابو جبل دروازه‌بان ذخیره‌ای که با تعویض اجباری وارد زمین شده بود، ضربه اریک بایی مدافع منچستریونایتد را مهار کرد تا تیم کارلوس کی‌روش راهی مرحله بعد شود.

 

نیمه اول این مسابقه با حملات مصری‌ها همراه بود و آنها می‌توانستند به گل نیز دست پیدا کنند. در دقیقه 17 اشتباه مدافعین ساحل عاج یک موقعیت خوب را پشت محوطه جریمه در اختیار عمر مرموش قرار داد که شوت فوق العاده دیدنی این بازیکن به تیر افقی دروازه حریف برخورد کرد و به درون زمین برگشت.

 

1685980

 

1685981

 

دقایقی پس از این موقعیت، صلاح می‌توانست تیم ملی کشورش را پیش بیندازد. روی کار خوب تیمی مصری‌ها، بازیکنان این تیم صاحب یک موقعیت شدند. پاس عمر السولیه به محمد صلاح رسید و شوت پشت محوطه جریمه ستاره لیورپول با واکنش دیدنی سانگاره راهی کرنر شد.

 

در دقیقه 35 پاس در عمق و زیبای محمد صلاح به مصطفی محمد رسید و شوت این بازیکن را بدرا سانگاره دروازه‌بان ساحل عاج مهار کرد. چند دقیقه بعد ساحل عاج فرصت بسیار خوبی را برای گلزنی از دست داد. ارسال نیکولاس پپه به درون محوطه 6 قدم به ابراهیم سانگاره رسید و ضربه قیچی برگردان او را محمد الشناوی، سنگربان مصر به زیبایی مهار کرد.

 

نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم هر دو تیم موقعیت‌های برای گلزنی داشتند. شوت محمد مصطفی درون محوطه جریمه و در دقیقه 61 از بالای دروازه به بیرون رفت. در ادامه دو تیم بیشتر سعی داشتند تا با شوت‌های راه دور دروازه حریف را باز کنند.

 

1685982

 

1685979

 

در دقیقه 73 یک و دوی دیدنی بازیکنان مصر منجر به خلق موقعیت شد که ضربه ترزگه از کنار دروازه به بیرون رفت. در حالی‌که بازی رو به پایان بود، ویلفرد زاها در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفت که ضربه این بازیکن را محمد الشناوی دروازه بان پرکار مصری‌ها برگشت داد. پس از این صحنه بود که الشناوی دچار آسیب دیدگی شد و از زمین بازی بیرون رفت و جای خود را به محمد ابوجبل دروازه‌بان 32 ساله الزمالک داد.

این بازی در پایان 90 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید. در آغاز وقت‌های تلف شده، مصر فرصت رسیدن به گل را داشت که ارسال ترزگه به دهانه دروازه را مدافعین ساحل عاج برگشت دادند. لحظاتی بعد و روی یک ارسال، محمد حجازی مدافع پیش تاخته مصری‌ها توپ را در دهانه دروازه برای محمد شریف کاشت که ضربه سر او روی تور دروازه فرود آمد. 

 

حملات بازیکنان مصر برای رسیدن به گل پیروزی‌بخش ادامه داشت. زیزو روی یک حرکت دیدنی و عبور از مدافعین حریف، با یک شوت راه دور دروازه ساحل عاج را تهدید کرد که سانگاره گلر این تیم به سختی توپ را برگشت داد. در ادامه وقت‌های اضافه، بازیکنان دو تیم دست به عصا بازی کرده و تمایل داشتند که تکلیف بازی در ضربات پنالتی مشخص شود. با این وجود زیزو در دقیقه 120 روی پاس خوب صلاح می‌توانست کار را تمام کند اما ضربه او را گلر ساحل عاج مهار کرد.

 

1685991

 

محمد ابو جبل که به اجبار و در دقیقه ۸۸ به میدان آمد، ضربه پنالتی اریک بایی را مهار کرد

 

پس از پایان بازی در وقت‌های تلف شده، کار به ضربات پنالتی کشیده شد تا بالاخره تیم برنده این جدال حساس مشخص شود. در پنالتی‌ها، اریک بایی ستاره منچستریونایتد پنالتی خود را از دست داد و محمد ابو جبل دروازه‌بان فراعنه که در دقیقه 88 به دلیل مصدومیت الشناوی وارد زمین شده بود، ضربه بایی را مهار کرد.

 

در حالی‌که دو تیم سایر ضربات خود را به گل تبدیل کرده بودند، محمد صلاح فوق ستاره مصر و لیورپول پشت ضربه پنالتی پنجم ایستاد و آن را وارد دروازه ساحل عاج کرد تا شاگردان کی‌روش با پیروزی 5 بر 4 در ضربات پنالتی، راهی مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها شده و در دور بعد به مصاف مراکش بروند.

 

 

 

1685992

 

طرح بلیچر ریپورت از پیروزی مصر با پنالتی محمد صلاح

 

 

 

 

دیدگاه‌ها