کد خبر : 1806914 | 06 بهمن 1400 ساعت 22:36 | 11.6K بازدید | 5 دیدگاه

صعود با شکست عراق خوش‌تر است

نبرد ایران برابر عراق از اواخر دهه شصت حیثیتی شده و این حس برای مردم ایران تمام‌نشدنی است.

صعود با شکست عراق خوش‌تر است 

به گزارش "ورزش سه "، نسلی که این روزها در میانسالی به سر می‌برد و حتی وارد دوران پیری شده، خوب به یاد دارد‌، در روزهایی که تیم ملیِ پرمهره و دوست داشتنیِ ایران در زمان جنگ با عراق به دلیل عدم اعطای حق میزبانی از طرف فیفا حضور در مرحله مقدماتی جام جهانی ۸۶ مکزیک را تحریم کرد‌، عراق به‌عنوان‌ نماینده آسیا به‌همراه کره جنوبی به جام جهانی رفت و حسرت آن برای ایران باقی ماند.


بعد از جنگ و تساوی دو تیم در بازی‌های صلح و دوستی دو تیم به دفعات مختلف در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا‌، تدارکاتی و مقدماتی جام جهانی به مصاف هم رفته‌اند و همیشه نبردشان از حساسیت بالایی برخوردار بوده است.


۱۱برد‌، ۵باخت و ۴تساوی آمار ایران در برابر عراق از آغاز دهه ۷۰ و در سی سال گذشته بوده است و ایران در این سی سال برتری خود را به دفعات مختلف به عراقی‌ها نشان داده است‌. روزهای خوب و دوست داشتنی زیادی برابر حریف خشن و دشمن همیشگی در زمین فوتبال در این سال‌ها کم نداشتیم‌؛ گل‌های متعدد دایی به عراقی‌ها‌، گل فراموش نشدنی علی کریمی در بغداد‌، بی خیالی غلامرضا رضایی بعد از گلش در جام ملت‌های ۲۰۱۱، و یا جملات ماندگار یوسفی در گزارش این دیدار. همه اینها در دل و روح مردم ایران باقی مانده و حالا آنها در یک قدمی جام جهانی با شکست عراق می‌توانند زودتر از سایر تیم‌های آسیایی جشن صعود  به جام جهانی۲۰۲۲قطر را برگزار کنند.

سال گذشته در این روزها عراق با شکست ایران در دور اول گروهی و پنج امتیاز اختلاف نسبت به ایران کابوس حذف ما بود و حالا بعد از دو برد پیاپی برابر این تیم در کمتر از چهار ماه به دنبال هت‌تریک پیروزی برابر عراق در سال ۱۴۰۰‌ هستیم. اتفاقی شیرین‌تر از عسل که می‌تواند مزه صعود را چند برابر کند.


این حس‌، این افتخار و این لذت تا ابد با ما خواهد بود‌، حسی دوست داشتنی که ما را به اوج می‌رساند و دوست نداریم ‌ذره‌ای از آن را با هیچ چیز‌ی در این کره خاکی عوض کنیم.

 

محمدرضا تقی خانی

دیدگاه‌ها