کد خبر : 1806926 | 06 بهمن 1400 ساعت 23:23 | 42.4K بازدید | 2 دیدگاه

قهرمان ناگهانی مصر از روی نیمکت

جشن صلاح روی کول گاباسکی (عکس)

محمد ابو‌جبل سنگربان ذخیره مصر که به دلیل مصدومیت الشناوی و با یک تعویض اجباری به میدان رفت، عامل پیروزی تیم ملی کشورش لقب گرفت.

جشن صلاح روی کول گاباسکی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، یک پاس در عمق دیدنی، می توانست ساحل عاج را به گل پیروزی برساند. ویلفرد زاها در مصافی تک به تک با سنگربان مصر قرار گرفت اما ضربه مهاجم کریستال پالاس را محمد الشناوی سنگربان با تجربه فراعنه به هر سختی که بود مهار کرد و مانع از باز شدن دروازه تیمش در دقیقه 88 شد.

 

پس از این صحنه بود که الشناوی روی زمین افتاد و دیگر قادر به ادامه بازی نبود. او رو به نیمکت تیم و در صدر آنها کارلوس کی روش کرد و با علامت دست از مصدومیت شدید خود و عدم توانایی برای ادامه بازی خبر داد. در این لحظه سرمربی پرتغالی هر دو سنگربان ذخیره‌اش را از روی نیمکت بلند کرد تا مشغول گرم کردن شوند. او از میان محمد ابو جبل و محمد صبحی، اولی را برای حضور در دروازه تیمش انتخاب کرد.

 

محمد ابو جبل ملقب به گاباسکی دروازه‌بان 32 ساله الزمالک مصر در حساس‌ترین دقایق ممکن پای به زمین مسابقه گذاشت. پس از تساوی دو تیم در پایان 90 دقیقه، کار به وقت‌های اضافه کشیده شد. در این اوقات، محمد ابو جبل یک واکنش فوق العاده دیدنی روی شوت راه دور بازیکن ساحل عاج نشان داد و با پرشی دیدنی، توپ را از زیر طاق دروازه بیرون کشید و مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.

 

1686005

 

الشناوی در جریان بازی چند سیو مهم و بزرگ داشت و همین مسئله باعث شده بود تا گاباسکی زیر فشار و استرس شدیدی قرار بگیرد چرا که باز شدن دروازه او، منجر به حذف مصر و از بین رفتن تلاش‌های الشناوی در طول بازی می‌شد که واکنش‌های دیدنی در برابر مهاجمان ساحل عاج از خودش به‌نمایش گذاشته بود.

 

به هر شکلی که بود، بازی در پایان 120 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید تا ضربات پنالتی تکلیف تیم برنده را مشخص کند. در پنالتی ها پس از اینکه دو تیم 2 پنالتی نخست خود را به گل تبدیل کرده بودند، اریک بایی مدافع منچستر یونایتد برای زدن پنالتی سوم ساحل عاج پشت ضربه پنالتی قرار گرفت.

 

در حالی‌که بایی ضربه‌اش را به سمت راست دروازه‌بان و متمایل به مرکز زده بود، گاباسکی سنگربان مصر که به همان سمت شیرجه زده بود، دست چپش را بالا آورد و توانست روی توپ اثر بگذارد. توپ پس از واکنش ابو جبل ارتفاع گرفت و به تیر دروازه برخورد کرد تا دروازه‌بان ذخیره مصری‌ها تیمش را در آستانه پیروزی قرار دهد.

 

1686003

 

1686006

 

در ادامه نیز دو تیم سایر ضربات خود را به گل تبدیل کردند و محمد صلاح نیز ضربه آخر فراعنه را برخلاف حرکت ساناگاره به تور دروازه چسباند و پیروزی تیم کی روش را رقم زد. ستاره لیورپول پس از به گل تبدیل کردن پنالتی پنجم، به سمت ابو جبل رفت و شادی خود را با او به اشتراک گذاشت.

 

بدین‌ترتیب گاباسکی گل ذخیره و تعویضی کارلوس کی‌روش توانست با مهار پنالتی اریک بایی، زمینه ساز پیروزی مصر باشد و امشب‌ به قهرمان سرزمین فراعنه تبدیل شود.

 

1686007

 

صلاح پس از قطعی کردن پیروزی مصر، به سمت ابو جبل رفت تا شادی خود را با او به اشتراک بگذارد.

 

1686004

 

صلاح و گاباسکی اینگونه صعود به یک چهارم نهایی را جشن گرفتند. آنها باید در مرحله بعد به مصاف مراکش بروند.

دیدگاه‌ها