کد خبر : 1807090 | 07 بهمن 1400 ساعت 21:12 | 14.4K بازدید | 10 دیدگاه

علیرضا جهانبخش؛ بهترین بازیکن دیدار ایران – عراق

سایت یازده نت علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی را به‌عنوان بهترین بازیکن دیدار ایران در برابر عراق انتخاب کرد.

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می‌رسد دلیل اصلی این انتخاب پاس خوبی بود که علیرضا جهانبخش به مهدی طارمی داد و منجر به گل برتری تیم ملی در این بازی شد؛ گلی که صعود به جام جهانی در فاصله سه هفته مانده به پایان مسابقات مقدماتی را رقم زد. 

 

پاس علیرضا جهانبخش در میان دو مدافع میانی عراقی ها یک پاس کمر شکن بود. به‌طوری‌که هیچ‌یک از آنها نتوانستند خط پاس را ببندند و مانع از توپ گیری مهدی طارمی شوند. مهدی طارمی در کورس هر دو مدافع را جا گذاشت و در نهایت ضربه‌اش راهی دروازه عراق شد. 

 

 

 

1686334

 

 

علیرضا جهانبخش در این بازی 6 بار اقدام به شو‌ت‌زنی کرد که این نشانگر عطش کاپیتان تیم ملی برای رسیدن به گل بود. از این 6 شوت 3 شوت در چارچوب بود که یکی از آنها نزدیک بود در ریباند توسط مهدی طارمی در نیمه اول تبدیل به گل شود که ضربه مهدی طارمی در برگشت هم در مسیر فهد طالب بود و دروازه‌بان عراق توپ را دفع کرد. علیرضا جهانبخش در این بازی هم‌چنین 4 پاس کلیدی داد که یکی از آنها توسط مهدی طارمی تبدیل به گل شد. 

 

روز پرفروغ کاپیتان در بازی با عراق شمار امتیازات تیم ملی را به عدد 19 رساند. این یعنی صعود به جام جهانی در فاصله سه هفته مانده به پایان مسابقات مقدماتی. طبیعی بود در پایان بازی یکی از خوشحال‌ترین بازیکنان زمین علیرضا جهانبخش باشد. هر چند خیلی مشهود بود که علیرضا دوست داشت در این بازی گلزنی کند. البته پاس گل او به مهدی طارمی ارزش یک گل را داشت. و حتی بیشتر؛ چرا‌ که این پاس یعنی صعود تیم ملی به جام جهانی 2022.

دیدگاه‌ها