کد خبر : 1807171 | 08 بهمن 1400 ساعت 11:10 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

اعزام شناگران به بازی‌های پاراآسیایی چین

رییس انجمن پاراشنا گفت: تنها در صورتی شناگر به بازی‌های پاراآسیایی چین اعزام خواهیم کرد که شانس کسب مدال داشته باشند.

اعزام شناگران به بازی‌های پاراآسیایی چین

به گزارش "ورزش سه" محمدحسین اقبالی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیش از برگزاری اردوی آماده‌سازی بازیهای پاراآسیایی چین، در ۳ استان مسابقات رکوردگیری با حضور ۳۰ شناگر برگزار کردیم و حدود ۲۲ نفر برای ارزیابی مجدد به اولین اردوی آمادگی دعوت شدند که از بین این افراد ۸ نفر نخبه که شانس کسب مدال دارند، به دومین اردوی آمادگی که از ۱۳ بهمن در کمپ تیم‌های ملی فدراسیون جانبازان و معلولان برگزار می‌شود، معرفی شدند که امیدواریم به موفقیت دست پیدا کنند.

 

وی گفت: شناگران دعوت شده به اردو دوباره مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرند و با هماهنگی کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان کسانی که شانس کسب مدال داشته باشند، به اردوی بعدی دعوت می‌شوند.

 

رییس انجمن پاراشنا همچنین از اعزام شناگران به مسابقات بین‌المللی ایتالیا برای کسب سهمیه ورودی به بازیهای پاراآسیایی چین خبر داد و افزود: با توجه به این که یکی از شروط اصلی کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام شناگران به چین شانس کسب مدال است، سعی داریم کسانی را به این مسابقات اعزام کنیم که با ثبت بالاترین رکورد در اردوهای آماده‌سازی، شانس زیادی برای کسب مدال دارند. بنابراین قبل از برگزاری اردوهای آماده‌سازی تمام شناگرانی که از سال ۲۰۱۸ تاکنون در مسابقات آسیایی حضور داشتند مورد ارزیابی و آنالیز قرار دادیم و تنها کسانی که امید به کسب مدال داشتند به اردو دعوت کردیم تا بهترین عملکرد را در پاراآسیایی چین داشته باشیم.

 

اقبالی ضمن تشکر از حمایت‌های ویژه فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک، خاطرنشان کرد: تا به امروز هر گونه امکانات و تجهیزاتی که لازم داشتیم، فدراسیون در اختیار شناگران قرار داده و شرایط اردوها راضی‌کننده است و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.

 

وی همچنین درباره انتقاد یکی از شناگران درباره وضعیت تغذیه اردوی آماده‌سازی بازی‌های پاراآسیایی چین، گفت: وضعیت تغذیه و اسکان شناگران ایده‌ال و خوب است و فدراسیون برای تامین بهترین امکانات برای شناگران از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کند.

 

رییس انجمن پاراشنا در پایان از کشف چند استعداد جدید در رشته شنا خبر داد و خاطرنشان کرد: در طی انجام چند مرحله رکوردگیری، چند استعداد جدید همانند شاهین ایزدیار شناسایی شده که رکوردهای بسیار خوبی را به ثبت رسانده‌اند، امید زیادی داریم که با وجود این استعدادها در چین عملکرد بهتری نسبت به جاکارتا داشته باشیم و تعداد مدال‌های خود را از یک نفر به چند نفر افزایش دهیم.

دیدگاه‌ها