کد خبر : 1807351 | 09 بهمن 1400 ساعت 08:40 | 51.9K بازدید | 8 دیدگاه

ملاقات با یک مهاجم نخبه: مهدی طارمی 

چرا کونسیسائو قصد ندارد مهاجم ایرانی را بفروشد

یک وبسایت پرتغالی در گزارشی تحلیلی به تعریف و تمجید از مهدی طارمی پرداخته و داشتن او را آرزوی هر مربی می داند.

چرا کونسیسائو  قصد ندارد مهاجم ایرانی را بفروشد

به گزارش "ورزش سه"، اغلب در فوتبال گفته می شود که یک مهاجم باید گل بزند تا برای تیم مفید باشد، من با این دیدگاه مخالفم. امروزه یک مهاجم علاوه بر داشتن توانایی تمام کنندگی خوب، باید در دسترس و چند منظوره باشد تا به درستی با سایر وظایفی که مربی آنها را برای وی در نظر می‌گیرد، تطبیق پیدا کند. برای توضیح ایده‌ام، به بازیکنی اشاره می‌کنم که نشان می‌دهد با مهاجمی نخبه در فوتبال مدرن ملاقات می‌کنید؛ مهدی طارمی.

 

مهاجم 29 ساله ایرانی در تابستان 2020 از ریو آوه با مبلغی در حدود 5 میلیون یورو به پورتو آمد. او به عنوان مهاجم دوم بازی کرده است زیرا او مهاجمی است که توانایی بالایی در بازی بین خطوط و ارتباط با هم تیمی هایش دارد، هم به دلیل کیفیت فنی قوی و هم به دلیل کیفیت خوب پاس دهی، دید بازی و تصمیم گیری.

 

او با توجه به حرکاتش اغلب یکی از مدافعان وسط را مشغول می کند و فضاهایی را برای نفوذ سایر بازیکنان از این طریق ایجاد می کند که بیشتر توسط لوئیس دیاز و همچنین اوانیلسون استفاده می شود.
 زوج "لوئیس دیاز - طارمی" چیزهای مثبت زیادی به باشگاه پورتو داده است. این بازیکن کلمبیایی به دلیل فضاهایی که بازیکن ایرانی باز می کند و یا به دلیل ترکیب های موجود بین این دو، برتری بیشتری در تیم داشته است. آنها در هر بازی چندین بار در خط حمله اژدها مثلثی را تشکیل می دهند که طارمی در دورترین گوشه به عنوان پست "10" بازی می کند و لوئیس دیاز به مهاجم دیگر (اوانیلسون/تونی مارتینز) در ساختار 1+2 می پیوندد.

 

1686782

 

علاوه بر این، او یک فوروارد با توانایی بالایی در ایجاد حرکات مورب از "خارج به داخل" و "از داخل به بیرون" است که باعث به‌هم ریختگی و تزلزل در خط دفاعی حریف می شود و در عین حال به بازیکن ایرانی اجازه می دهد یک گزینه پاس برای سایر هم تیمی هایش باشد.

 

همانطور که گفتم  یک مهاجم نباید تنها کارش گلزنی باشد و باید وظایف بیشتری را انجام دهد، که مهاجم پورتو  در همه آنها استاد است. به جز اینها می‌ماند وظیفه اصلی؛  طارمی در مورد شوت‌زنی به سمت دروازه هم آمار بالایی دارد و گواه این مسئله نیز گل هایی است که او در این فصل و در فصول گذشته به ثمر رسانده است.

 

1686764

 

این بازیکن ایرانی در این فصل تاکنون 13 گل زده و همچنین 9 پاس گل در 29 بازی داده است و به این ترتیب سهم مستقیمی در 22 گل این تیم داشته است. فصل گذشته نیز با تیم پورتو، در مجموع در 48 بازی 23 گل زد و 21 پاس گل به ثمر رساند و پس از هریس سفروویچ و پدرو گونسالوس سومین گلزن برتر لیگ پرتغال شد. درزمان حضور در ریو آوه نیز او در 37 بازی 21 گل زد و 7 پاس گل داد.

 

در پورتو ارزش جمعی بازیکنان بسیار زیاد است، با این حال برخی از این آنها برجسته تر از سایرین هستند: لوئیس دیاز بازیکن غیر قابل جانشینی که کیفیت زیادی را برای بازی اژدها به ارمغان آورد (در کنار: ویتینها، دیگو کاستا، فابیو ویرا، ژائو ماریو و فرانسیسکو کونسیسائو).

 

1686781

 

اوانیلسون، که در حال حاضر بهترین مهاجمی است که در لیگ ما بازی می‌کند. از زمانی که او به باشگاه آمد، تحولی باورنکردنی داشته است، تا حد زیادی دلیل آن، کار سرجیو کونسیسائو است. اوتاویو همیشه در مانور هجومی تیم و همچنین در لحظاتی که پورتو توپ را در اختیار ندارد بازیکن مهمی است و البته مهدی طارمی که ثابت کرده یک مهاجم بسیار کامل است.

 

نکته مهم درباره مهدی طارمی چیز متفاوتی است؛ خصیصه‌ای که او را بدل به بهترین می‌کند. بازیکنی که همه مربیان دوست دارند به واسطه چیزهای مختلفی که او در بازی ارائه می دهد در تیم خود داشته باشند. با توجه به سن، او به سختی می تواند به یک سطح بالاتر جهش کند، که برای باشگاه پورتو که می تواند برای فصل های آینده روی این بازیکن حساب کند، نکته مثبت است. و سرجیو کونسیسائو چقدر از این موضوع خشنود است!

منبع: pensarojogo

دیدگاه‌ها