کد خبر : 1807368 | 09 بهمن 1400 ساعت 10:19 | 19.4K بازدید | 6 دیدگاه

امباپه کره‌ای، پانزدهمین شرق آسیایی لیگ جزیره

باشگاه ولورهمپتون از امضای قرارداد با جونگ سانگ بین خبر داد. این پانزدهمین و جوان ترین بازیکن کره ای است که به لیگ برتر راه یافته است.

امباپه کره‌ای، پانزدهمین شرق آسیایی لیگ جزیره

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه ولورهمپتون واندررز انگلستان رسماً قرارداد خود را با جونگ سانگ بین بازیکن 20 ساله باشگاه سوون سامسونگ کره جنوبی به  امضا رساند. سانگ بین ابتدا به باشگاه گراس هاپر سوئیس قرض داده شد تا زندگی خود را در اروپا آغاز کند.

 

باشگاه ولورهمپتون روز گذشته در وب سایت رسمی خود اعلام کرد: "ما قراردادی را با جونگ سانگ بین مهاجم کره ای امضا کردیم. سانگ بین به صورت قرضی و با قراردادی 18 ماهه به گراس هاپر کلاب خواهد پیوست." باشگاه سوئیسی نیز تصویری از حضور این مهاجم کره ای با لباس این تیم را منتشر کرد.

 

1686794

 

این پانزدهمین بار در تاریخ است که یک بازیکن کره ای با تیمی در لیگ جزیره قرارداد می بندد. آخرین نمونه، هوانگ هی چان بازیکن 26 ساله تیم ملی کره جنوبی است که او نیز سال گذشته لباس ولورهمپتون را پوشید.

 

باشگاه سوون سامسونگ که اکنون تیم سابق این بازیکن به شمار می رود، در بیانیه خود نوشت: "جونگ سانگ بین با 19 سال و 11 ماه سن، رکورد انتقال جوانترین کره ای به لیگ برتر را شکست. رکوردی که پیش از این با 20 سال و یک ماه در اختیار جی دونگ وون بود که در سال 2011 به ساندرلند پیوست.

 

1686792

 

با این حال، پس از پایان دوره قرارداد قرضی است که جونگ سانگ بین به طور رسمی پا به صحنه رقابت های لیگ جزیره خواهد گذاشت. دلیل اینکه جونگ سانگ بین ابتدا به گراس هاپر می رود، دریافت مجوز کار برای حضور در لیگ برتر انگلیس است.

 

بازیکنی که عضو اتحادیه اروپا (EU) نیست برای بازی در لیگ برتر انگلیس نیازمند دریافت مجوز کار است، اما جونگ سانگ بین که هنوز تعداد بازی ملی کافی در تیم ملی کره یا بازی در تیم جدیدش را در کارنامه ندارد، نمی تواند شرایط دریافت مجوز کار را داشته باشد.

 

1686793

 

این بازیکن که به امباپه کره جنوبی مشهور است، در 31 بازی برای سوون سامسونگ موفق به زدن 6 گل شد و 2 پاس گل نیز داد. او تجربه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را نیز در کارنامه دارد. او در جریان پیروزی 5 بر صفر کره جنوبی برابر سریلانکا در مرحله قبلی مقدماتی جام جهانی تنها بازی ملی خود را انجام داد که اتفاقا موفق به گلزنی نیز شد.

 

اسکات سلرز، مدیر فنی ولورهمپتون درباره این بازیکن گفت: "جونگ سانگ بین یک فرد جوان و آینده دار است. او حتی در دوران نوجوانی عملکرد خوبی در باشگاه و تیم ملی از خود نشان داد." 

 

همچنین جونگ سانگ پس از این انتقال یک پست را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت و در آن نوشت: "فقط یک سال از بازی در سوون می گذرد، اما به لطف سوون سامسونگ اینگونه بزرگ شدم. سوون برای من یک خوشبختی و ثروت بزرگ بود. من چیزهای خوب زیادی به شما نشان خواهم داد."

دیدگاه‌ها