کد خبر : 1807383 | 09 بهمن 1400 ساعت 11:17 | 11.8K بازدید | 3 دیدگاه

برنامه ریزی گل به عراق  از زبان جهانبخش! 

مادرها در ورزشگاه بودند و این صعود را شیرین کرد

علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در نقش تازه خود جا افتاده و بهترین نمایش های خود را در تیم ملی انجام می‌دهد.

مادرها در ورزشگاه بودند و این صعود را شیرین کرد

به گزارش ورزش سه، صبح امروز جهانبخش در برنامه "سلام صبح بخیر" به صورت تلفنی میهمان سعید اکبری بود و به سوالات او درباره بازی مقابل عراق پاسخ داد.

 

این گفتگو را با هم مرور می‌کنیم:

 

* قسمت نبود گل بزنم اما مهم برد بود
سعی کردم از فضایی که وجود دارد استفاده کنم. با آنالیزی که انجام داده بودیم می‌دانستیم که در فضای وسط زمین، فضاهای زیادی برای شوت زدن ایجاد می‌شود که چند بار در نیمه اول سعی کردم ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد و قسمت نبود اما مهم این بود که این بازی را ببریم و خدا را شکر این اتفاق افتاد.

 

* حضور بانوان صعود را شیرین تر کرد
من همیشه بعد از بازی ها با پدر و مادرم صحبت می‌کنم و بعد از بازی با عراق هم اولین نفراتی که بعد از بازی با آنها صحبت کردم پدر و مادرم بودند. خدا را شکر اتفاق مهمی که در این بازی افتاد حضور هواداران‌ و مخصوصا بانوان بود و خیلی خوشحال بودم که مادرم در این بازی کنارمان بود؛ پدر و مادرم ورزشگاه بودند و خدا را شکر توانستند در این صعود در کنارمان باشند. این یک اتفاق خیلی خوبی بود و خدا را شکر در این بازی اتفاق افتاد. امیدوارم که تداوم داشته باشد و بتوانیم بیشتر شاهد حضور بانوان عزیز در استادیوم باشیم. این اتفاق در بازی با عراق شیرینی صعود را خیلی بیشتر کرد و اکثر مادر بازیکنان هم در استادیوم بودند و توانستند حس خوبی که داشتند را با آنها به اشتراک بگذارند. انشاالله که این اتفاق تداوم داشته باشد.

 

* حال عمومی بیرانوند خوب است
خدا را شکر حال من خوب است. کسی که بیشترین ارتباط را در این مدت با مهدی قایدی داشت، علیرضا بیرانوند بود و نگرانی همه این بود که امکان دارد این اتفاق برای علیرضا هم بیفتد که متاسفانه جواب تستی که دیروز انجام شد مثبت درآمد. امیدوارم دیگر این اتفاق رخ ندهد و بتوانیم بچه ها را در ادامه بازی ها مخصوصا در بازی با امارات داشته باشیم. خدا را شکر حال عمومی علیرضا بیرانوند خیلی خوب است ولی متاسفانه مثبت شد. جا دارد از اینجا بگویم جای بچه هایی که بخاطر کرونا یا مصدومیت در این روز مهم در‌ کنار ما نبودند خیلی خالی بود. ما با تک تک آنها بعد از بازی صحبت کردیم و جایشان را خالی کردیم. انشاالله خیلی زود برگردند که بتوانیم همه با یک گروه کامل در بازی های پیش رو شرکت کنیم.

 

 

* نمی‌خواستیم مهدی طارمی تنها باشد
تایمی که برای مهدی [طارمی] تا زمان بازی وجود داشت خیلی کم بود و به همین دلیل یکی از دغدغه هایی که قبل از بازی وجود داشت و خود مهدی هم با ما صحبت کرد این بود که مهدی در خط جلو تنها نباشد چون در این مدت خیلی مواقع سردار کنار او بازی می‌کرد یا در جریان بازی کریم انصاری‌فرد و بچه های خط جلو کنار هم بازی می‌کردند که نزدیک تر باشند. در این بازی همه به خصوص من، قلی‌زاده و سامان قدوس سعی کردیم به مهدی نزدیک تر باشیم و بتوانیم از کار های ترکیبی استفاده کنیم. فکر می‌کنم این کار را در‌ نیمه دوم هم در سمت چپ و هم در سمت راست خیلی خوب انجام دادیم.

 

* برای گل صعود با مهدی صحبت کرده بودیم
قبل از بازی با مهدی صحبت کرده بودیم که بتواند از فضای پشت دفاع عراق استفاده کند چون می‌دانستیم مقداری در چرخیدن و فضایی که پشت خودشان می‌دهند مشکل دارند و در صحنه گل وقتی من توپ را گرفتم و چرخیدم، زمان‌بندی دویدن مهدی خیلی خوب بود؛ می‌د‌انستم زمین هم لیز است و سعی کردم بتوانم با ضربه محکم توپ را به مهدی برسانم. فکر می‌کنم حالت دفاعی مدافع عراق و همچنین سرعت توپ که بخاطر خیسی زمین بود، خیلی تاثیرگذار بودند که توپ هم با سرعت بیشتری به مهدی رسید که خدا را شکر مهدی هم خیلی خوب از آن استفاده کرد.

 

* مسیر سختی داشتیم اما سربلند خارج شدیم 
خدا را بابت این صعود زودهنگام شاکرم. مسیر خیلی سختی بود و واقعا بچه ها همت کردند. اگر به بازی های دور اول مقدماتی نگاه کنید ما شرایط خیلی سختی داشتیم. اگر شرایط آن زمان و شرایطی که الان داریم را مقایسه کنید، دو شرایط کاملا متفاوت است ولی واقعا بچه ها و کادرفنی همت کردند و در این مدت تلاش خیلی زیاد بود که بتوانیم این مسیر را خیلی خوب پیش ببریم و خدا را شکر توانستیم سربلند خارج شویم. می‌دانیم رفتن به جام جهانی چقدر برای مردم مهم است مخصوصا در این روز های سخت که می‌تواند هرچند کوچک اما در زندگی و خوشحالی مردم تاثیرگذار باشد.


* نمی‌توانستم مسیر فوتبالی ام را اینطور ترسیم کنم
من ۱۰ سال پیش که ۱۸-۱۹ ساله بودم برای اولین بار به تیم ملی دعوت شدم و قطعا فکر نمی‌کردم مسیر ملی فوتبالی ام به این شکل پیش برود و حتی خودم هم در بهترین حالت نمی‌توانستم به این شکل ترسیمش کنم ولی خدا را شکر که اینطور پیش رفت. همیشه گفته‌ام پوشیدن پیراهن تیم ملی یک افتخار بزرگ برای من است و هر موقع این افتخار نصیبم شده، خیلی خیلی خوشحال بودم و امیدوارم که بتوانم از این به بعد هم‌ تاثیرگذار باشم و این افتخار نصیبم شود.

 

* ۲۰۱۸ یا ۲۰۲۲؟ هر صعود لذت خاص خودش را دارد
هر صعود لذت خاص خودش را دارد. من با نسل های مختلفی از بازیکنان ملی بازی کرده‌ام. ما بازیکنان خیلی خوبی در سالهای اخیر داشتیم و هر چه زمان گذشت بازیکنانمان در فوتبال اروپا بیشتر شدند و این باعث شد رقابت در تیم ملی بیشتر شود. در سال ۲۰۱۸ با برنامه ریزی که وجود داشت، تدابیری که کادرفنی دیده بود پله به پله و خوب پیش رفت. امسال هم از دور مقدماتی می‌دانستیم کار خیلی سخت است ولی خدا را شکر توانستیم خیلی خوب صعود کنیم و در دور اصلی هم با اقتدار و بدون هیچ مشکلی توانستیم به جام جهانی صعود کنیم.‌ هر کدام لذت خاص خودش را داشت ولی هر دو تقریبا زودهنگام بود. ما دور قبل هم تقریبا زودهنگام صعود کردیم اما این بار خیلی خیلی زودتر این اتفاق افتاد و شیرینی این اتفاق را چند برابر کرد. نمی‌توانم انتخاب کنم. هر دو صعود به جام جهانی لذت بخش است و هر کدام لذت خاص خودش را داشت.

دیدگاه‌ها