کد خبر : 1807390 | 09 بهمن 1400 ساعت 11:34 | 5.8K بازدید | 2 دیدگاه

نکته‌هایی برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی 

پورموسوی: در فوتبال نه بایدی وجود دارد و نه غیر ممکن

تیم ملی فوتبال ایران با نمایش خوبی که در بازی با عراق داشت ضمن پیروزی در این بازی صعود خود را به جام جهانی 2022 مسجل کرد.

پورموسوی: در فوتبال نه بایدی وجود دارد و نه غیر ممکن 

به گزارش "ورزش سه"، به همین بهانه دقایقی با سیروس پورموسوی، سرمربی فصل گذشته تیم صنعت نفت همکلام شدیم که آنرا می خوانید: 

 

*به عنوان اولین سوال؛ با وجود اینکه تیم ملی با تک مهاجم بازی می کرد صاحب موقعیت های فراوانی در این بازی شد. 
بله همین طور است. واقعیت این است که در فوتبال امروز سیستم بازی نمی کند. این ایده است که در زمین پیاده می شود. با هر شیوه و سیستم می توان تهاجمی ترین نمایش را داشت. و بالعکس تدافعی ترین نمایش. تیم ملی فوتبال ایران کاملا پیدا بود که می خواست با پیروزی در این دیدار صعود خود را به جام جهانی در فاصله سه هفته مانده به پایان بازی ها  مسجل کند و از سویی نکته ای که به ما کمک کرد در این دیدار خوب فوتبال کنیم باز بازی کردن عراقی ها بود. به این خاطرکه آنها هم برای صعود به پیروزی در این دیدار نیاز داشتند. 

 

*به نظر می رسد جابجایی در ترکیب تیم نه تنها تیم ملی را ضعیف نکرد بلکه موجب نمایش تهاجمی تر هم از تیم ملی شد!
خب از ابتدا هم پیدا بود که یک تیم خوب هم روی نیمکت داریم. نکته مهمی که در این دیدار موجب تهاجمی تر شدن تیم ملی شد بازی وحید امیری در خط هافبک و هم چنین سامان قدوس بود. این دو بازیکن جز مهره های خوب در فاز تهاجمی هستند. با نظر شما کاملا هم عقیده هستم نیروهای جانشین نشان دادند چیزی از اصلی ها کم ندارند. نمونه اش امیر عابدزاده که دیدید چقدر با اعتماد به نفس درون دروازه ایستاد. با اینکه اولین بار در استادیوم آزادی و در حضور تماشاگران بازی رسمی برای تیم ملی را تجربه می کرد به خوبی در شروع بازیسازی توپ را به گردش در می آورد. 

 

 

*و ارزیابی عملکرد اسکوچیچ...
نتیجه خود گواه همه چیز است. نتایجی که او به همراه تیم ملی گرفته فوق العاده بوده و از سویی در بازی با عراق دیدیم که تیم ملی نمایش خوبی داشت. البته که تیم ملی برای ایده آل شدن هنوز جا دارد و هنوز باید بیشتر تلاش کند و از همه مهمتر نقطه ضعف ها را ببیند. این ها را سرمربی تیم ملی بهتر از ما می داند چون هر روز سر تمرین است و فیلم ها را دهها بار می بیند. عملکرد اسکوچیچ و دستیارانش و هم چنین بازیکنان تیم ملی جای تحسین دارد. من به نوبه خودم به آنها خسته نباشید می گویم . جا دارد این صعود را به مردم ایران هم تبریک بگویم. 

 

*با این تیم آیا شانسی برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی داریم؟ 
در فوتبال همان طور که بایدی وجود ندارد غیر ممکنی هم وجود ندارد. در فوتبال به هر آنچه که بخواهی می رسی منتهی هدف گذاری باید منطقی باشد و از سویی برای رسیدن به آن باید زحمت کشید و صبر داشت. تا به امروز همه اهداف ما در فوتبال جهانی صعود به جام جهانی بوده. خب الان اگر به دنبال صعود از مرحله گروهی هستیم این موضوع باید به هدف ما تبدیل شود و دیگر صعود به جام جهانی ما را راضی نکند. برای رسیدن به این مهم باید اردوهای تدارکاتی خوبی برگزار کنیم و از همه مهمتر بازی های دوستانه مهمی انجام دهیم. به نظر من یک بازی دوستانه مهمتر از دهها جلسات تمرین است. این کارها موجب می شود بازیکنان به این جمع بندی برسند که هدف گذاری تیم ملی دیگر حضور شایسته در جام جهانی نیست بلکه انتظارات یک گام جلوتر رفته است و باید از مرحله گروهی صعود کنیم. البته در صورت انجام این کارها هم صعود صد در صد نخواهد بود به این دلیل که فوتبال غیرقابل پیش بینی است. اما با این حال هدف گذاری برای صعود اگر در این دوره موجب صعود نشود در دوره بعدی این اتفاق خواهد افتاد چون ما آنرا باور و برای رسیدن به آن در حال تلاش هستیم.

دیدگاه‌ها