کد خبر : 1807437 | 09 بهمن 1400 ساعت 14:40 | 8.9K بازدید | 0 دیدگاه

محمودزاده: سهمیه لیگ‌برتری در زمستان معنا ندارد

رئیس کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد که سهمیه‌های لیگ برتری در زمستان معنا ندارد.

محمودزاده: سهمیه لیگ‌برتری در زمستان معنا ندارد

به گزارش "ورزش سه"، زمان زیادی تا پایان بازار نقل و انتقالات زمستانی باقی نمانده است. فریبرز محمودزاده رئیس کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزش سه درخصوص برخی از ابهامات پیرامون سهمیه تیم‌ها برای جذب بازیکن در نقل و انتقالات زمستانی توضیحاتی را ارائه داد.

 

محمودزاده درباره این‌که پیش از این و در سایت فیفا زمان جذب بازیکنان خارجی تا 13 بهمن درج شده بود ضمن اصلاح این‌بازه زمانی گفت: تفاوتی میان جذب بازیکن داخلی و خارجی وجود ندارد و پنجره نقل و انتقالات لیگ برتر تا 23 بهمن باز است. پس از اینکه بازه زمانی پنجره نقل و انتقالاتی لیگ ایران را به فیفا اعلام کردیم و مورد تأیید آنها قرار گرفت، این تاریخ تا 23 بهمن در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: طبق قانون بازیکنی که قصد دارد راهی تیم دیگری شود، باید تا پیش از تاریخ 23 بهمن با باشگاه قبلی خود تعیین تکلیف کرده باشد.

 

او گفت: هر تیم می‌تواند جدا از سهمیه‌های آزاد فیفا، در نیم فصل 6 جابة‌جایی داشته باشد. یعنی هر تیم می‌تواند به‌صورت توافقی با 6 بازیکن خود قطع همکاری کند و 6 بازیکن نیز جذب کند. سقف جذب بازیکن برای هر تیم 6 نفر است.

محمودزاده هم‌چنین درخصوص تعداد سهمیه‌های لیگ برتری در نقل و انتقالات زمستانی نیز توضیح داد: سهمیه لیگ برتری که در نقل و انتقالات تابستانی ملاک است، دیگر در نیم فصل ملاک نیست. این 6 بازیکنی که قرار است در زمستان جذب تیم‌ها شوند، اهمیتی ندارد که در کدام رده از لیگ ایران بازی کرده‌اند و یک تیم می‌تواند هر 6 بازیکن خود را از تیم‌های لیگ برتری جذب کند. به‌طور خلاصه، سهمیه لیگ برتری در نقل و انتقالات زمستانی معنا ندارد.

دیدگاه‌ها