کد خبر : 1807450 | 09 بهمن 1400 ساعت 15:23 | 34.6K بازدید | 9 دیدگاه

در ایران به عابدزاده بها ندادند و رفت اروپا؛

سیدی: از علیرضا بیرانوند چشم پوشی نکنید!

محسن سیدی می‌گوید که امیر عابدزاده از دو دروازه‌بان دیگر تیم ملی آماده‌تر است.

سیدی: از علیرضا بیرانوند چشم پوشی نکنید!

به گزارش "ورزش سه"، محسن سیدی مربی گلرهای سابق پرسپولیس، نفت تهران و راه‌آهن است که به شکلی جالب در دوره‌ای مربی امیر عابدزاده و علیرضا بیرانوند بوده است.

 

او در گف‌تو‌گو با خبرنگار ما می‌گوید که عابدزاده عملکرد بسیار خوبی در مقابل عراق داشت اما این نباید نادیده‌گیری دو دروازه‌بان دیگر تیم ملی بشود.

 

* اسکوچیچ کار بزرگی انجام داد
محسن سیدی در ابتدا ضمن تبریک به بازیکنان و کادرفنی تیم ملی، به تمجید از عملکرد دراگان اسکوچیچ پرداخت و گفت: ابتدا باید یک تبریک ویژه به کادرفنی و بازیکنان محترم بگویم که با تمام حواشی که در فوتبال ما وجود دارد و در بخش‌هایی مثل بحث قرارداد آقای ویلموتس، صحبت‌هایی از تعلیق می‌شنویم و از طرفی هم باشگاه‌های بزرگ پرسپولیس و استقلال حذف می‌شوند، با تمام وجود بازی و صعود کردند. جا دارد از همه عزیزان تشکر کنم و به مردم عزیز کشور هم هم تبریک بگویم. آقای اسکوچیچ واقعا کار بزرگی انجام دادند و بدون اینکه اردوهای خاصی بگذارند یا بازی‌های دوستانه‌ای انجام بدهند وارد مسابقات شدند و تیم را به هارمونی خوبی رساندند و کار بسیار بزرگی انجام دادند. تعدادی از بازیکنان تیم ملی از نسل گذشته هستند و تعدادی هم خود آقای اسکوچیچ وارد تیم ملی کرده‌اند و این باعث می‌شود که تیم ملی همیشه در ادوار مختلف دارای بازیکنانی باشد که مربی بتواند در مواقع نیاز، از آنها استفاده کند.

 

* فکر می‌کنند هماهنگ کردن تیم ملی آسان است
او سپس با اشاره به مشکلاتی که تیم ملی پیش از دیدار با عراق با آن مواجه شده بود، ادامه داد: شرایطی وجود دارد که تمام دنیا می‌تواند عملکرد تیم ملی را تحت تاثیر قرار بدهد مثل بحث کرونا که باعث ایجاد مشکلاتی در تیم ملی ما هم شد. از طرفی عده‌ای فکر می‌کنند جمع و جور کردن و جایگزین کردن بازیکنان در ترکیب اصلی تیم ملی کار راحتی باشد اما واقعا به این‌صورت نیست. اسکوچیچ توانست در این بازی خیلی به تیم ملی کمک کند و بچه‌ها هم کیفیت خوبی از خودشان نشان دادند. در تیم‌های ملی همیشه فراز و نشیب‌هایی وجود دارد چون بازیکنان برخلاف تیم‌های باشگاهی نمی‌توانند هر روز با هم تمرین کنند و کارهای تاکتیکی را مرور کنند اما تیم ملی ایران به خوبی توانست با یک بازی خوب، یک جشن خوب برای ملت ایران به‌وجود بیاورند.

 

* فدراسیون برای صعود از گروه برنامه ریزی کند
سیدی با تاکید بر نیاز به برنامه ریزی کامل برای حضور در‌ جام جهانی عنوان کرد: امیدوارم فدراسیون فوتبال از همین امروز یک برنامه ریزی خوب انجام بدهد و بازی‌های دوستانه خوبی برگزار شود تا انشالله بتوانیم در این دوره، از گروه صعود کنیم.

 

 

 

* اسکوچیچ به خوبی رقابت ایجاد کرده است
مربی سابق دروازه‌بانان نفت و پرسپولیس با اشاره به حضور بازیکنان آماده در خط دروازه تیم ملی بیان کرد: با توجه به این‌که من تجربه مربیگری دروازه‌بان‌ها را دارم و حتی علیرضا بیرانوند از شاگردان سابق من در باشگاه نفت و پرسپولیس بود،‌ همیشه اعتقاد داشتم باید رقابت را در بخش دروازه‌بانی لحاظ کرد. متاسفانه هیچ‌وقت کسی توجه نکرد که ما چطور توانستیم بخش دروازه‌بانی را تقویت کنیم. من اعتقاد داشتم در تیم ملی هم باید رقابت وجود داشته باشد و خوشبختانه آقای اسکوچیچ این کار را خیلی خوب و دوستانه وارد تیم کردند.

 

* همه بازیکنان سرباز کشور هستند
سیدی ادامه داد: به غیر از آقای عابدزاده که ژن دروازه‌بانی مخصوصی دارند و پدرشان یکی از دروازه‌بان‌های بزرگ کشور ما بودند، حتی آقای پیام نیازمند هم شرایط خوبی دارد و به نظر من باید به او هم میدان داده شود چون هم لژیونر است و هم روند رو به رشدی داشته است اما این مساله نباید باعث شود از ارزش‌ها و قابلیت‌های فنی آقای علیرضا بیرانوند چشم پوشی کنیم. همه این بازیکنان سرباز وطن هستند و نیروهای انسانی هستند که در تیم ملی حضور دارند و تفاوتی ندارد کدام بازیکن یا دروازه‌بان در ترکیب باشد. همه زیر پرچم وطن هستند. امیر عابدزاده در یک مقطعی در نفت تهران با من تمرین می‌کرد و با وجود اینکه در لیگ ایران آن‌چنان به او بها ندادند به اروپا رفت و شرایط خیلی خوبی برای خودش به‌وجود آورد و توانست یک رزومه خوب و کاملی برای خودش درست کند. جا دارد من جامعه دروازه‌بانی و دروازه‌بان‌های تیم ملی تبریک بگویم که بخش دروازه‌بانی ما امروز چهار لژیونر در فوتبال اروپا دارد.

 


* عابدزاده از نیازمند و بیرانوند آماده تر است
او در پاسخ به این سوال که از نظر او کدام دروازه‌بان شرایط بهتری برای حضور در دروازه تیم ملی دارد، اظهار کرد: الان زود است که بخواهیم برای جام جهانی گلر اول و دوم انتخاب کنیم چون فوتبال پیچیده است و مصدومیت و اتفاقات خاص خودش را دارد اما باید تعارف را کنار بگذاریم و در این چند ماه که تا جام جهانی باقی مانده، عملکرد فنی را لحاظ کنیم. در این دوره از نظر من جدا از بحث رفاقت و استاد و شاگردی، عملکرد آقای عابدزاده خیلی خوب بود. ایشان هم جهش خوبی داشتند و هم جزو دروازه‌بان‌های خوب هستند اما در طرف دیگر آقای نیازمند تازه جذب تیم پرتغالی شدند و تازه در حال جا افتادن هستند و علیرضا در بلژیک نتوانست آن‌طور که باید، انتظارات را برآورده کند و در پرتغال هم تیم‌شان شرایط ویژه‌ای دارد. این یک حسن برای تیم ملی است که الان سه دروازه‌بان آماده دارد و خیال فوتبالی‌ها از این بخش راحت است. البته در پست فوروارد هم همین‌طور است و دیدیم که با وجود غیبت آقای سردار آزمون، مهدی طارمی گل پیروزی بخش را زد. این خیلی مهم است که ما بتوانیم در تمام پست‌ها چند بازیکن سطح بالا داشته باشیم.

 

1686900

 

* با فرهنگ‌سازی و رفاقت از حواشی جلوگیری کنیم
سیدی در توضیح این مساله که برای جلوگیری از ایجاد حواشی در بین سه دروازه‌بان آماده باید چه اقداماتی صورت بگیرد، عنوان کرد: ما باید بتوانیم در بین بازیکنان فرهنگ را به‌وجود بیاوریم. برای مثال باید شرایطی را‌ به‌وجود بیاوریم که بازیکن به این مساله فکر کند که وقتی من بازیکن تیم ملی و لژیونر هستم و در جام جهانی و در‌ تیم‌های بزرگ بازی کردم، در سطح جهانی در یک سطح بالا هستم و عدم حضورم در یک بازی، چیزی از من کم نمی‌کند. در چنین شرایطی ماهیت افراد مشخص می‌شود که آیا به منافع شخصی خودشان اهمیت می‌دهند یا به منافع تیم. البته دروازه‌بان‌ها و بازیکنان تیم ملی ما حرفه‌ای هستند و به هیچ‌وجه وقتی روی نیمکت بنشینند عکس العملی نشان نمی‌دهند. در سال‌های گذشته و در زمان کارلوس کی‌روش، مهدی رحمتی که می‌توانست در جام جهانی بازی کند و سالیان سال در تیم ملی حضور داشته با چنین مسائلی کنار گذاشته شد. باید بدانیم سرمربی اختیار این را دارد هر بازیکنی را در ترکیب بگذارد و ما باید فرهنگ غنی داشته باشیم و خاطرات خوبی از خودمان خلق کنیم. از طرفی رفاقت بین بازیکنان خیلی مهم است ک باعث همدلی می‌شود و اجازه نمی‌دهد عکس العملی داشته باشیم که شرمنده یکدیگر شویم.

 

1686899

 

 

* اسکوچیچ انگیزه کافی برای حضور در تیم ملی را داشت
این مربی در پایان با بیان این‌که از ابتدا به حضور دراگان اسکوچیچ در تیم ملی امیدوار بوده است، گفت: وقتی آقای اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شدند من مصاحبه‌ای نکردم اما همیشه در محافل فوتبالی اذعان داشتم که او زمانی‌که در ملوان بندرانزلی حضور داشتند، توانستند تمام تیم‌های بزرگ را ببرند، زمانی‌که در فولاد حضور داشتند فولاد هم خوب بازی می‌کرد و هم مدعی بود، در خونه به خونه حتی تا فینال مسابقات صعود کردند که حتی آن فینال هم تیم ایشان باید برنده می‌شد و زمانی هم که در نفت آبادان حضور داشتند، ما با آقای کالدرون در پرسپولیس بودیم و دو بار با ایشان بازی کردیم و بسیار توانمند و باتاکتیک بازی کردند. ایشان مربی خیلی خوب و باانگیزه‌ای بود و انگیزه این را داشت که بتواند خودش را عرضه کند. فدراسیون خیلی هوشمندانه ایشان را انتخاب کرد و بار مالی شدیدی برای فدراسیون نداشت و در‌ هیچ‌‌جا هم بی احترامی و بی حرمتی از خودش بروز نداد. ایشان باید با تیم ملی ادامه بدهند و باید چندین و چند سال با ایشان قرارداد ببندیم. امیدوارم ما نسبت به هیچ چیزی زود قضاوت نکنیم و صبر‌ کنیم تا ببینیم عملکرد یک شخص چطور است و بعد آنالیز و قضاوت کنیم.

دیدگاه‌ها