کد خبر : 1807711 | 10 بهمن 1400 ساعت 22:17 | 49.3K بازدید | 3 دیدگاه

سرنوشت مشابه ناجیان اول و دوم؛

سندروم عجیب در مصر؛ کار به دعوا نکشید(عکس)

دروازه بان دوم تیم ملی مصر که خود به عنوان جانشین، جای الشناوی را گرفته بود، به دلیل مصدومیت در بازی امروز تعویض شد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی مصر موفق شد با پیروزی مقابل مراکش در وقت های اضافه، راهی مرحله نیمه نهایی جام ملت های افریقا 2022 شود. این پیروزی برای شاگردان کی روش آسان به دست نیامد. آنها خیلی زود از حریف گل خوردند ولی در ادامه با درخشش صلاح موفق شدند دو بر یک پیروز بازی شوند. یکی از اتفاقات جالب این بازی، مصدومیت و تعویض دوباره دروازه بان تیم ملی مصر بود.

 

در حالی که در بازی گذشته مقابل ساحل عاج، کی روش مجبور به تعویض دروازه بان اول تیمش به دلیل مصدومیت شده بود، دروازه بان دوم مصر هم در این بازی مصدوم شد تا دروازه بان سوم راهی میدان شود.

 

 

1687265

 

1687266

 

 

محمد الشناوی، دروازه بان اول مصر که در بازی با ساحل عاج بارها با واکنش های خود مانع از فروپاشی دروازه تیمش شده بود در دقیقه 75 دچار آسیب دیدگی شد و از زمین بازی بیرون رفت تا جای خود را به محمد ابوجبل دروازه‌بان 32 ساله الزمالک بدهد. ابوجبل به خوبی توانست جای خالی الشناوی را پر کند و با مهار ضربه بازیکن حریف در ضربات پنالتی، یکی از ستاره های مصر در راه صعود به یک چهارم نهایی نیز لقب گرفت.

 

ابوجبل با روحیه بالایی که از بازی قبل گرفته بود در بازی امروز مقابل مراکش بازهم درون دروازه مصر ایستاد تا جای خالی الشناوی احساس نشود. در حالی که بازی دو تیم در نیمه دوم با مساوی یک بر یک در جریان بود، ابوجبل دچار مصدومیت شدیدی شد که با توقف بازی همراه بود. برای دومین بازی پیاپی مصری ها در آستانه تغییر دروازه بان در جریان بازی قرار داشتند؛ اتفاقی که البته با اصرار دروازه بان آنها تا وقت های اضافه رخ نداد. این در حالی بود که دروازه بان ذخیره مصر خود را گرم کرده و در کنار زمین آماده ورود به زمین بود.

 

 

 

1687262

 

1687261

 

1687264

 

 

ابوجبل بعد از مداوا در حالی که همچنان می لنگید به نیمکت اعلام کرد که قصد ادامه  دادن دارد و نمی خواهد تعویض شود. کی روش که نسبت به این موضوع دودل بود، تصمیم گرفت که به دروازه بان خود اعتماد کرده و از رخ دادن اتفاق عجیبی که بین کپا و ساری در سال 2019 رخ داده بود جلوگیری کند. در آن دیدار ساری قصد تعویض کپا پیش از ضربات پنالتی را داشت اما دروازه بان چلسی از تعویض شدن امتناع کرد تا سرمربی تیمش را حسابی از کوره به در کند.

 

کی روش و دروازه بان سوم مصر را دقایقی بعد به طرف نیمکت برگرداند اما مشکل ابوجبل جدی بود و مقاومتش جواب نداد. او در نهایت در ششمین دقیقه از وقت های تلف شده، با چشمانی اشکبار زمین را ترک کرده و جای خود را به محمد صبحی داد تا سندروم مصدومیت دروازه بان ها در مصر دوباره تکرار شود و گلر دوم که خود جانشین گلر اول شده بود، جای خود را به گلر سوم بدهد! جالب اینجاست که تنها چند دقیقه بعد از این تعویض مصر به گل برتری رسید.

 

1687263

دیدگاه‌ها