کد خبر : 1808084 | 12 بهمن 1400 ساعت 17:30 | 17.7K بازدید | 0 دیدگاه

صفرِ شاگردان هانگ با سه ترکید؛

تحقیر چین در شب تاریخی ویتنام

تیم ملی ویتنام بعد از هفت شکست متوالی به اولین پیروزی خود در دور نهایی انتخابی جام جهانی رسید.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ویتنام به عنوان شگفتی ساز دور دوم انتخابی جام جهانی برای اولین بار در تاریخ در جمع تیم های دور نهایی انتخابی در آسیا حاضر شد. این تیم در گروهی دشوار کنار تیم های عربستان، ژاپن، استرالیا، عمان و چین قرار گرفت تا کار سختی برای ادامه شگفتی سازی هایش داشته باشد.

 

 

1687762

 

 

این تیم دور رفت را با پنج شکست و صفر امتیاز به عنوان تیم آخر گروه دوم به پایان رساند. شکست یک بر صفر مقابل عربستان و چهار بر صفر مقابل استرالیا شروع کار شاگردان پارک هانگ سئو در دور برگشت بود تا این مربی کهنه کار حسابی تحت فشار قرار بگیرد.

 

دیدار با چین هشتمین بازی ویتنام در این دور بود؛ جایی که دو تیم از ساعت 15:30 امروز در ورزشگاه مای دین شهر هانوی به مصاف هم رفتند؛ چین هم نمایش خوبی در این گروه نداشت و تنها موفق به کسب 5 امتیاز از 7 بازی شده بود تا بالاتر از ویتنام در مکان پنجم قرار بگیرد.

 

ویتنام که بازی رفت را طی یک رقابت نزدیک و نفس گیر با نتیجه سه بر دو به چین واگذار کرده بود، در هشتمین تلاش خود برای پاک کردن صفر از مقابل امتیازات خود، موفق عمل کرده و توانست برای اولین بار در دور نهایی مقدماتی جام جهانی، طعم برد را بچشد. شاگردان هانگ موفق شدند این دیدار را با نتیجه 3 بر یک به سود خود به پایان برسانند.

 

 

1687763

 

 

تنها 9 دقیقه از شروع بازی گذشته بود که هو تان تای با یک ضربه سر دقیق سانتر دو از سمت راست را به گل اول تبدیل کرد. میزبان بلافاصله بعد از گل اول به حملات خود ادامه داد و در دقیقه 16 روی یک کار تیمی سریع در داخل محوطه جریمه به گل دوم رسید. این گل بازهم با پاس دو و توسط تین لین وارد دروازه چین شد.

 

چین که در صورت شکست در این دیدار کاملا شانس صعود را از دست می داد، تلاش های ناموفقی برای جبران دو گل خورده در طول 25 دقیقه باقی مانده از نیمه اول و 45 دقیقه کامل نیمه دوم انجام داد تا بازنده بازی شود. ویتنامی ها برای شیرین تر کردن برد تاریخی خود در نیمه دوم یک گل دیگر هم به ثمر رساندند؛  فان وان دوک با یک شلیک دیدنی از پشت محوطه جریمه  در دقیقه 76 گل سوم ویتنام را در میان شادی جنون آمیز حاضرین در ورزشگاه به ثمر رساند. البته چین در هفتمین دقیقه از وقت های اضافه یکی از گل های خود را جبران کرد اما این گل تاثیر زیادی در شکست تلخ این تیم نداشت.

 

 

 

1687758

بغض هانگ سئو بعد از هفت شکست این گونه با به صدا در آمدن سوت پایان بازی و قطعی شدن پیروزی تاریخی تیمش مقابل چین که اولین برد ویتنام در دور نهایی انتخابی جام جهانی بود، ترکید.

 

 

به این ترتیب چین با شکست تحقیر آمیز برابر ویتنام، پیش از دیدار امروز استرالیا حذف خود را قطعی کرد و دو بازی پایانی‌اش برابر عربستان و عمان تشریفاتی خواهد بود. ویتنام هم با این پیروزی، سه امتیازی شد تا ضمن جشن گرفتن اولین پیروزی تاریخ خود در این دور از رقابت ها، فرصت سبقت از چینی را داشته باشد که با حضور آلویسو، آلان و الکسن به‌عنوان بازیکنان خارجی، حداقل امیدوار بود که تا هفته پایانی مدعی کسب سهمیه پلی‌آف باقی بماند.

 

 

1687764

دیدگاه‌ها