کد خبر : 1808156 | 12 بهمن 1400 ساعت 21:22 | 35K بازدید | 3 دیدگاه

از واگذاری و خصوصی سازی تا ملاقات ملی‌پوشان با رییسی

اخبار مهم وزیر درباره استقلال و پرسپولیس و تیم ملی

وزیر ورزش خبر از پایان مرحله خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس در ایام دهه فجر داد.

اخبار مهم وزیر درباره استقلال و پرسپولیس و تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، حمید سجادی وزیر ورزش با حضور در استادیوم و تماشای برتری ایران مقابل امارات، درباره این بازی به گفتگو با خبرنگاران پرداخت و در ابتدای صحبت هایش گفت: اجازه بدهید عرض تبریک و خسته نباشید  به تک تک اعضای تیم ملی داشتم، انشاالله که موفق باشند. بازی خوبی بود و البته یک مقدار شرایط آب و هوایی و نیمچه برفی که باریده بود، باعث لغزندگی زمین شده بود و روی عملکرد تیم تاثیرگذار بود و نگران آسیب دیدگی بازیکنان هم بودیم. با این حال جا دارد از فدراسیون و عوامل که این میزبانی خوب را صورت دادند، تشکر کنم. بگذارید حرف دلم را هم بزنم و واقعا جای هواداران و تماشاگران خالی بود. جای هممیهنان عزیز خالی بود و دیدید که وقتی نیستند استادیوم حال و هوای غریبانه ای دارد.

 

سجادی در واکنش به این موضوع که چرا در شرایطی که کنسرت ها برگزار می شود و سینماها باز است، این ممنوعیت برای تماشاگران فوتبال در نظر گرفته شده گفت: اگر نیامدن تماشاگران را پای وزارت ورزش می گذارند ما حاضریم که این ضعف را به گردن بگیریم! ولی واقعیت این است که ما تلاش کردیم و احترام گذاشتیم به مصوبه ای که ابلاغ شده بود. شخصا با وزیر محترم بهداشت هم حضوری و هم تلفنی صحبت کردم و گفتند که مصوبه ای است که صادر شده است. ما تلاش کردیم و حتی در دیدار روز گذشته با تیم ملی، سرمربی گفتند که من دو دقیقه خصوصی با شما صحبت کنم. صحبت خصوصی مبنی بر این بود که تلاش کنید تا یک تعداد تماشاچی بیایند و برای روحیه تیم خوب است. با این درخواست من بار دیگر تلاش کردم اما در نهایت احترام گذاشتیم به تصمیمی که گرفته شده بود و ستاد کرونا آن را اعلام کرده بود. 

 

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به این سوال که چرا رییس جمهور در مراسم صعود تیم ملی حضور نیافته است گفت: از روحیات آقای رییسی و اخلاق و حسن رفتار و نیت ارزشمند ایشان نسبت به کل ورزش و خانم ها و آقایان و جوانان واقف هستم. توصیه های مستمری که برای رسیدگی به اوضاع ورزش و به خصوص تیم ملی فوتبال داشتند. من مطمئن هستم که به زودی این اتفاق رخ خواهد داد و تیم ملی با ایشان دیدار خواهند داشت. آن روز که قرار بود برای بازدید از تمرین حضور پیدا کنند، وقتی شرایط سخت پروتکل را توضیح دادیم، گفتند بهتر است با این پروتکل و امکان این اتفاق که برخی افراد با حضورم به تیم نزدیک‌تر شوند و مشکلاتی شکل گیرد، حضور پیدا نکنند. برای اینکه خدای ناکرده حباب بهداشتی حول تیم ملی برهم نخورد، مشورت کردند و پیشنهاد دادند در یک فرصت مناسب حضور پیدا کنند. امکان دارد در زمان یک بازی نباشد و شاید زودتر هم اتفاق بیفتد.

 

سجادی درباره اینکه آیا در صورتی که به دنبال مشورتی با فدراسیون فوتبال باشد، آیا انتخاب وی اسکوچیچ برای جام جهانی خواهد بود گفت:  این مسائل فنی است و نباید انتظار داشته باشید بعد از این بازی بنده بخواهم به این مساله فنی و تخصصی ورود کنم. باید الان به دنبال برنامه ریزی مناسب برای تیم ملی باشیم. به خودم اجازه ورود به مسائل فنی را نمی دهم. تا اینجا تیم موفقی هستیم و یک سال و اندی است که بدون باخت جلو آمده ایم. مطمئن هستم که چهره های خوبی در بین بازیکنان داریم، کارشناسان می گویند تیم خوبی داریم و باید فکرها را روی هم بگذاریم و با استفاده از ظرفیت ها به تیم ملی کمک کنیم. باید نقد کرد اما خواهش داریم که به تیم ملی روحیه بدهید که در نهایت موفقیت تیم ملی را شکل دهد. 

 

وزیر ورزش درباره مشکلاتی که در راه حضور تیم کشتی در امریکا و ویزا ندادن به سه عضو آن شکل گرفته نیز گفت: من از طریق فضای مجازی از آن مطلع شدم. فرصت مطالعه آن را نداشتم. اتفاقا می خواستم با آقای دبیر صحبت کنم تا ببینیم مشکل چیست و چه کاری باید انجام داد. ایشان سینه سوخته این کار هستند و حتما دیدگاه تخصصی ایشان راهگشا خواهد بود.


سجادی درباره برگزاری مجمع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و شرایط آن گفت: دو تا مجمع خوب برگزار کردیم. بدون تعارف و صادقانه بگویم که یک گام بسیار مناسب برای خصوصی سازی این دو باشگاه برگزاری مجمع این دو باشگاه بود. به هر دو باشگاه و تیم مدیریتی آن تبریک می‌گویم که واقعا همت کردند با تمام فراز و فرودهایی که بود، البته یک کار تیمی بود. بیرون از بحث دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، وزارت اقتصاد و دارایی واقعا زحمت کشیدند، بخش خصوصی سازی، سازمان حسابرسی و وزارت دادگستری که از اعضای مجمع هستند زحمت کشیدند و یک کار تیمی داشتند تا دو گزارش حسابرسی مناسب داشته باشیم. بیشتر نکاتی که امروز مطرح شد و بند گزارش حسابرسی شده بود مربوط به سالیان گذشته بود. روال برگزاری مجامع اینطور است که هر بندی که از سوی حسابرس قانونی گزارش می شود تعیین و تکلیف می شود. تکالیفی برای هر بند برنامه ریزی شد تا پیگیری شود. این روال عادی و معمول همه مجامع است. گزارشی که در مجمع اعلام شد نه تنها مانع برگزاری شرایط آینده ما یعنی مراحل خصوصی سازی نیست که یک خبر خوب هم اعلام شد که هفته آینده نماد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نماینده خصوصی سازی اعلام کردند و قیمت گذاری اعلام خواهد شد و یک هفته بعد از آن هم برای مراحل واگذاری خواهد رفت. این اتفاق خوبی است. باید به ورزش دوستان و علاقمندان تبریک بگویم و این گام بزرگی بود و انشاالله یادگاری بماند برای کشور و مبارک هواداران دو تیم شود. تصمیمات کاملا مدیریتی و خوبی بود. نمی شود محتوای این مجمع را بازگو کنم اما سد بزرگی را پشت سر گذاشتیم. 

 

وی در پایان گفت: بچه ها حواستان باشد که ایام دهه فجر است و این برد ما در این ایام بوده و واگذاری هم در ایام فجر خواهد بود و امیدوارم این ایام بر همه مبارک باشد و به فال نیک خواهیم گرفت تقارن این اتفاقات خوب را با ایام الله دهه مبارک فجر.

دیدگاه‌ها