کد خبر : 1808159 | 12 بهمن 1400 ساعت 22:03 | 171.2K بازدید | 9 دیدگاه

سرگذشت جالب مرد پرتغالی؛

جام زهر تبدیل به کوه طلا شد! (عکس)

پائولو بنتو، سرمربی تیم ملی کره جنوبی بر خلاف ماه های ابتدایی، حالا به مرد محبوبی در کره جنوبی تبدیل شده است.

جام زهر تبدیل به کوه طلا شد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، پائولو بنتو در تاریخ 22 آگوست 2018 و پس از جام جهانی روسیه به عنوان سرمربی تیم ملی کره جنوبی انتخاب شده و هدایت این تیم را بر عهده گرفت. کره جنوبی در آن مقطع و علیرغم نمایش درخشان مقابل آلمان در جام جهانی، نتوانست به دور بعد صعود کند و شرایط در فوتبال این کشور چندان مساعد نبود.

 

اما پائولو بنتو نیز در ماه های ابتدایی حضور خود روی نیمکت کره جنوبی گزینه چندان محبوبی برای هواداران این تیم نبوده و بارها مورد انتقادات شدید قرار می گرفت. همچنین باخت 0-1 در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا 2022 مقابل قطر در 25 ژانویه 2019، اوضاع را برای این سرمربی پرتغالی دشوار ساخت و کره جنوبی تحت هدایت بنتو حتی در رسیدن به جمع چهار تیم برتر تورنمنت نیز ناکام ماند.

 

1687881

 

پائولو بنتو به اصول خاص خود پایبند بوده و تاکید داشت بدون توجه به نام حریفی که با تیم تحت هدایت او با آن روبرو می شود، بازیکنان کره جنوبی باید مالکیت توپ را حفظ کرده و قدم به قدم از عقب حمله خود را آغاز کنند. همچنین پائولو بنتو به ندرت هنگام اعلام لیست بازیکنان دعوت شده می توانست رضایت همگان را جلب کند و او بارها مورد انتقادات شدیدی قرار گرفت.

 

بسیاری از هواداران و کارشناسان از بنتو انتقاد کردند که از نظر تاکتیکی انعطاف ناپذیر بوده و بازیکنان اصلی خود را بیش از حد محافظه کارانه انتخاب می کند. شکست 3-0 در دیدارمقابل ژاپن در مارس سال گذشته ضربه مهلکی برای بنتو بود و حتی اخباری در مورد احتمال برکناری او نیز شنیده شد.

 

1687855

 

1687884

 

1687882

 

اما در مرحله مقدماتی همه چیز تغییر کرد و حالا تیم بنتو بعد از هشت بازی مجوز صعود به جام جهانی را کسب کرده است. ترکیب خط  هافبک این تیم با حضور هوانگ این بئوم  که در ارسال های جسورانه تخصص داشته و جونگ وو یونگ که توپ را به خوبی در زمین توزیع می کند، تثبیت شده است. همچنین سرعت حمله که مورد انتقاد قرار گرفته بود، به طرز چشمگیری افزایش یافته و کره در امور دفاعی نیز منسجم عمل می کند.

 

همچنین بازیکنانی چون کیم جین گیو، باک سونگ هو و کیم گان هی که برای اولین بار برای حضور در ترکیب تیم ملی کره جنوبی از سوی پائولو بنتو انتخاب شدند، عملکرد چشمگیری از خود نشان داده و انتظارات را بالا بردند.

 

1687859

 

1687856

 

در واقع پائولو بنتو پس از 3 سال و پنج ماه با صعود به دور نهایی جام جهانی، قلب هواداران فوتبال کره جنوبی را تسخیر کرده است. از زمان جام جهانی 2002 کره و ژاپن، هرگز موردی وجود نداشته که سرمربی تیم ملی کره جنوبی این تیم را از ابتدای مرحله مقدماتی تا فینال هدایت کند و به همین دلیل سمت مربیگری تیم ملی کره جنوبی در این کشور نوشیدن جام زهر لقب گرفته است. اما پائولو بنتو حالا به این دستاورد بزرگ رسیده و به سرمربی محبوبی در بین هواداران این کشور بدل شده است.

 

منبع: YNA

دیدگاه‌ها