کد خبر : 1808184 | 13 بهمن 1400 ساعت 08:10 | 16.5K بازدید | 1 دیدگاه

قاسم‌پور تکنیکی‌ترین کشتی‌گیر ایران است

لشگری: یزدانی جلوتر از تیلور قرار دارد

دارنده مدال برنز المپیک و جهان، کامران قاسم‌پور را تکنیکی‌ترین کشتی‌گیر ایران خواند و گفت که او از دو پا خیلی زیبا، مسلط و استاندارد زیر می‌گیرد.

لشگری: یزدانی جلوتر از تیلور قرار دارد
احسان لشگری "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، در مورد جدال با کشتی‌گیران آمریکایی در دوره قهرمانی‌اش اظهار داشت: جردن باروس آن زمان هم یک وزن پایین‌تر از من کشتی می‌گرفت اما با تیلور کشتی گرفت. این دو کشتی‌گیر همان مقطع با هم کشتی گرفته بودند و تیلور در مبارزه دو از سه، با دو باخت و یک برد مغلوب باروس شده بود. من سال 2016 با تیلور کشتی گرفتم و با امتیاز بالا او را شکست دادم.
 

وی در مورد مصاف اخیر یزدانی و تیلور در جهانی 2021 که به سود نماینده کشورمان به پایان رسید، گفت: قبل از این مسابقه هم اعتقاد داشتم که حسن یزدانی از این کشتی‌گیر جلوتر است و فقط باید یکسری مسائل را در حین مبارزه کنترل می‌کرد. مهم‌ترین اصل، هیجان حسن یزدانی بود که باید کنترل می‌شد که شد و او کار را در نروژ تمام کرد.

 

لشگری در پاسخ به این سوال که آیا تیلور آنقدر باهوش است که بتواند شیوه دیگری برای غلبه بر یزدانی پیدا کند؟، گفت: تیم ملی آمریکا در تمامی مسابقاتی که در آنها حضور دارد، بیشتر از مربی و کشتی‌گیر، تیم آنالیزور با خود می‌آورد. آنها کشتی‌گیران خودشان و حریفان را دقیق آنالیز می‌کنند، اما شرایط فعلی حسن یزدانی، آمادگی بدنی، انگیزه و شرایط سنی او خیلی جلوتر از دیوید تیلور است. ضمن اینکه به نظر من نباید فقط تیلور را حریف حسن دانست و تمرکز بیش از اندازه روی این حریف گذاشت. حسن یزدانی در دو مبارزه قبلی‌اش عملکرد خوبی مقابل تیلور داشت، در کشتی آخر هیجانش را کنترل کرد و این کشتی‌گیر را برد. بعد از این خیلی راحت‌تر می‌تواند با او کشتی بگیرد.

 

نفر سوم کشتی جهان در مورد احتمال رویارویی دوباره کامران قاسم‌پور و جی‌دن کاکس و اینکه آیا نماینده ایران باز هم می‌تواند نتیجه جهانی اسلو را مقابل این کشتی‌گیر تکرار کند، تصریح کرد: کاکس کشتی‌گیر فوق‌العاده خوبی است. اگر نگاه کنید تا زمانی هم که در 86 کیلو بود به تیلور اجازه نداد ملی‌پوش شود. او شرایط متفاوت‌تری نسبت به سایر قهرمانان کشتی به خاطر اهرم‌های بدن و حالت انعطاف‌پذیری‌اش دارد. کم پیش می‌آید یک کشتی‌گیر هم پرقدرت باشد و هم انعطاف بدنی‌اش زیاد باشد، هم حالت انفجاری داشته باشد اما کلاس بالای کشتی کامران قاسم‌‌پور را هم باید در نظر بگیریم. او باتکنیک‌ترین کشتی‌گیران حال حاضر ایران است. در عین درایت فنی، باید آمادگی جسمانی بالایی داشته باشد که بتواند در طول مبارزه کلاه سر حریف بگذارد.

 

وی ادامه داد: به نظر من کامران باید مقابل کاکس کشتی بگیرد. هر بار با هم کشتی بگیرند، همین وضعیت را دارند. این کشتی‌گیر آسیب‌زن هست، من حتی این احتمال را هم می‌دهم که او در 97 کیلو هم برای سعدالله‌اف دردسرساز شود چون شرایط خاصی دارد و به لحاظ بدنی وضعیتش متفاوت از بقیه است. در مقابل کامران قاسم‌پور از دو پا خیلی زیبا، مسلط و استاندارد زیر می‌گیرد. زیرگیری‌هایش دردسرساز و اصولی و چارچوب‌دار است. 

 

لشگری در مورد اینکه تاکنون هیچ کشتی‌گیر ایرانی نتوانسته جردن باروس را شکست دهد، عنوان کرد: اگر الان نتوانیم جردن باروس را ببریم، پس چه زمانی می‌خواهیم شکستش دهیم؟ او هم باانگیزه و هم باتجربه است. اکثر کشتی‌گیران باتجربه، به لحاظ انگیزشی افت می‌کنند، اما او خلاف بقیه است. هر کشتی‌گیری که مقابلش قرار می‌گیرد باید 6 دقیقه کشتی بگیرد. بجنگد و خوب مبارزه را به دست بگیرد. باروس کشتی‌گیری نیست که بتوان گولش زد و آخرهای کشتی از او امتیاز گرفت. این کارها را خودش بلد است. هر کسی از ایران مقابل باروس قرار می‌گیرد باید به این فکر کند که 6 دقیقه تمام کشتی بگیرد. به نظر من همه تا امروز از اسمش ترسیده‌ و رفته‌اند که نزدیک ببازند. با برنامه‌ریزی کادرفنی روی این جوان‌ها می‌شود نتیجه گرفت.

دیدگاه‌ها