کد خبر : 1808234 | 13 بهمن 1400 ساعت 11:50 | 25.8K بازدید | 11 دیدگاه

پیغام هواداران خشمگین: به چین برنگردید!

با پیروزی 3 بر یک ویتنام مقابل چین در روز هشتم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی خشم شدیدی هواداران فوتبال چین را در برگرفته است.

پیغام هواداران خشمگین: به چین برنگردید!

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست پس از شکست 3 گله چین برابر ویتنام در استادیوم ملی هانوی با کامنت‌های بسیار منفی و خشمگین در فضای اجتماعی مواجه شده است.


هواداران چینی با کلماتی مثل تحقیرآمیز و شرم‌آور به هشتگ‌های مربوط به شکست تیم خود در شبکه اجتماعی وای‌بو(نسخه چینی توییتر) واکنش نشان دادند.این هشتگ‌ها در دو ساعت 1.28 میلیون لایک گرفته است. 


آنها با اظهار خشم و ناامیدی ابراز کردند که چنین نمایشی برای همه هواداران چین کاملا غیرقابل قبول است و با توجه به آغاز سال نوی چینی این شکست لذت حلول سال نو را در تاثیر خود قرار داده و حالا صدای آتش و آتش‌بازی در جشنواره بهاری به اندازه کافی بلند نیست.


یک روزنامه چینی چنین نوشته: «به چین برنگردید، من واقعا خجالت می‌کشم که طرفدار این تیم هستم.» 


بعد از این مسابقه لی تای سرمربی تیم چین از هواداران عذرخواهی کرد. به عقیده او فوتبال چین در نهایت اوج خواهد گرفت اما نیاز به تلاش نسلی دارد و با سرعت نمی‌شود تغییرات بزرگی را در تیم ملی این کشور به‌وجود آورد.


اولین و آخرین حضور تیم ملی چین در رقابت‌های جام جهانی به سال 2002 برمی‌گردد که آنها در یک گروه آسان به رهبری بوران میلوتینوویچ به جام جهانی صعود کردند. جامی که ایران در جنگ با عربستان موفق به صعود به آن نشد.

دیدگاه‌ها