کد خبر : 1808244 | 13 بهمن 1400 ساعت 12:22 | 12.8K بازدید | 11 دیدگاه

این بازی را بردیم اما طمع نکنید! 

صحبت‌های جالب سرمربی ویتنام بعد از برد تاریخی

شاگردان پارک هانگ سئو روز گذشته با شگفتی‌سازی موفق شدند چین را از پیش رو بردارند.

صحبت‌های جالب سرمربی ویتنام بعد از برد تاریخی 

به گزارش "ورزش سه" روز گذشته در مسابقات گروه دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، تیم ملی ویتنام توانست در شرایطی که هیچ امیدی برای صعود به جام جهانی و حتی مرحله پلی‌آف نداشت، در ورزشگاه مای دین شهر هانوی ویتنام از سد چین بگذرد و اولین پیروزی خود را در این دوره از رقابت‌ها را به‌دست آورد.

 

نگاهی دقیق‌تر به برد به‌دست آمده برای ویتنامی‌ها نشان می‌دهد که این نخستین پیروزی تاریخ ویتنام مقابل چین بود؛ ضمن آن‌که ویتنام اولین کشور آسیای جنوب شرقی است که در مرحله نهایی مقدماتی پیروز شده است. پیش از این تیم، تایلند در سال های 2002 و 2018 به مرحله نهایی مقدماتی راه یافت اما به‌ترتیب با (4 تساوی، 4 باخت و 2 تساوی) و (8 باخت) هیچ بردی کسب نکرد.

 

این پیروزی در شرایطی به نام ویتنام به ثبت رسید که فام مین تین نخست‌وزیر این کشور هم در ورزشگاه حضور داشت و در نخستین روز سال جدید چینی‌ها، بازیکنان ویتنام را تشویق به پیروزی می‌کرد؛ بعد از کسب پیروزی هم او به رختکن رفت و به بازیکنان و کادرفنی پول خوش شانسی داد که نوعی پول نو هدیه برای سال جدید مرسوم در کشورهای شرق آسیاست.

 

فام تین مین گفت: این پیروزی هدیه‌ای است که تیم ملی در روز سال نو برای مردم ویتنام می‌فرستد؛ من از طرف دولت و مردم ویتنام از مربیان و بازیکنان به خاطر فداکاری‌شان تشکر می‌کنم.

 

پارک هانگ سئو سرمربی تیم ملی ویتنام بعد از پایان بازی در کنفرانس خبری حاضر شد و صحبت‌های جالبی داشت؛ او گفت: ما تمام تلاش خود را برای برد انجام دادیم، اما اینکه تصور کنیم می‌توانیم به پیروزی‌هایمان ادامه دهیم، «طمع» است! امیدوارم که همان‌طور که در روز پیروزی تشویق می‌شود در روزی که ما تلاش می‌کنیم و شکست هم می‌خوریم، تشویق شویم.

دیدگاه‌ها