کد خبر : 1808259 | 13 بهمن 1400 ساعت 13:11 | 42K بازدید | 38 دیدگاه

حمله کی‌روش به اتوئو: فوتبال میدان جنگ نیست

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی مصر، به اظهارات ساموئل اتوئو، رییس فدراسیون فوتبال کامرون، اعتراض کرد.

حمله کی‌روش به اتوئو: فوتبال میدان جنگ نیست

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی مصر موفق شد با پیروزی برابر مراکش در وقت‌های اضافه مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقا به دیدار نیمه نهایی صعود.

این تیم حالا باید در مرحله نیمه نهایی روز پنجشنبه به مصاف تیم ملی کامرون برود که از امتیاز میزبانی این مسابقات نیز برخوردار است.

اتوئو چند روز قبل سعی کرده بود به بازیکنان تیم ملی کشورش انگیزه بدهد و گفته بود:« همه چیز باید روز پنج شنبه تمام شود. باید خودتان را با همین روحیه آماده کنید چون این یک جنگ است. شما باید طوری بازی کنید که انگار پا به میدان جنگ گذاشته‌اید.»

 

1687061

 

مطرح کردن این صحبت‎‌ها از سوی مهاجم سابق رئال مادرید، بارسلونا و اینتر به مذاق کارلوس کی‌روش خوش نیامده و این مربی پرتغالی به انتقاد از رییس فدراسیون فوتبال کامرون پرداخت.

کی‌روش در آستانه دیدار مصر برابر کامرون گفت:« این رفتاری بسیار ناخوشایند حتی برای مردم کامرون است. من فکر می‌کنم او فراموش کرده که چند نفر از مردم کامرون چند روز قبل در ورزشگاه این کشور فوت کردند و انتشار چنین بیانیه‌ای پیش از این یک بازی یعنی او در زمان حضورش در فوتبال حرفه‌ای هیچ چیز یاد نگرفته است. این اظهارنظری ناخوشایند بود. فوتبال جنگ نیست، بلکه خوشحالی و لذت و شادی است.»

این سرمربی پرتغالی که از اظهارات اتوئو بسیار عصبانی به نظر می‌رسید اضافه کرد:« من از شما می‌خواهم کلماتتان را اصلاح کنید چون این سبک بازی کردن نیست. این بازی جنگ نیست. جنگ برای ممانعت از مرگ مردم به علت گرسنگی یا در ورودی ورزشگاه‌ها است.»

اشاره کی‌روش به دیدار تیم ملی کامرون برابر کومور در شهر یوانده و در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آفریقاست که ازدحام جمعیت در ورودی ورزشگاه و هجوم افرادی که قصد داشتند این بازی را از نزدیک ببینند باعث شد هشت نفر از هواداران فوت کرده و تعداد زیادی نیز مصدوم شوند. 

دیدگاه‌ها