کد خبر : 1808784 | 16 بهمن 1400 ساعت 10:29 | 24.6K بازدید | 1 دیدگاه

به خانواده‌ام خیانت نمی‌کنم

گفت‌وگو با ستاره هوادار؛ جوان سابق استقلال

سعی می‌کنم همیشه برای تیمم بهترین باشم و هیچ‌وقت کم‌ کاری نکنم چون این کار خیانت به خودم، کل مجموعه و حتی خانواده‌ام است.

گفت‌وگو با ستاره هوادار؛ جوان سابق استقلال

به گزارش ورزش سه ، تیم غلامرضا عنایتی که فصل گذشته در نهایت شگفتی و در میان خیل عظیم مدعیان لیگ آزادگان به لیگ صعود کرد‌، در ابتدای فصل با مشکلات مالی عدیده‌ای روبه‌رو بود. مواردی که از عدم اسپانسر نشات می‌گرفت و تاجایی پیشروی کرد که می‌توانست کار تیم هوادار را در زمین مسابقه هم با مشکل روبه‌رو کند. اما عنایتی ریسک کرد و هرطورشده با چنگ و دندان‌، مهره‌های مستعد و کارایی را که در لیگ‌های پایین و رده‌های مختلف بودند‌، کشف کرد و عملا تیرهای زیادی در تاریکی انداخت.


حدود ۶ بازیکن از خریدهای او نفراتی بودند که همگی یا در جوانان استقلال فعالیت می‌کردند و یا سابقه فعالیت در پایه‌های این باشگاه را داشتند‌. نام‌هایی که اگر چه تنی چند از آنها هنوز شگفتی و اعجازی برای بنفش‌ها رقم نزدند‌، اما دو سه نفری هم از آن نفرات در لشگرِ هوادار چهره نمایی می‌کنند که بیشتر و فراتر از وزنشان، بار لشگر غلامرضا را بر دوش می‌کند . بارزترین مثال از آنها محمدجواد محمدی است که یک تنه در بازی دیروز تیم‌شان مقابل استقلال ، آبی‌ها را در مخمصه گذاشت‌. بازیکنی که از روی ذکاوت آقای گل جذب شد و کلیدی‌ترین پیراهن تیم یعنی شماره ۷ را به‌عنوان مرکز ثقل تیم بر تنش کرد .


با محمدی گفت‌و‌گوی مفصلی انجام دادیم که در زیر می‌خوانید: 


*اول در مورد بازی مقابل استقلال بگو علی‌رغم نمایش خوب‌تان هوادار موفق به نتیجه‌گیری نشد.
واقعیتش این است کسانی که بازی را تماشا کردند متوجه شدند که یک بازی خوب و مالکانه انجام دادیم و تمام تاکتیکی که کادر فنی به ما گفته بود را در زمین بازی پیاده کردیم. در نیمه اول بازی یک شوک به ما وارد شد و کمی بی تمرکز بودیم ولی بعد از اینکه گل را دریافت کردیم تازه بازی‌مان شکل گرفت ولی متاسفانه نتیجه دلخواه را به‌دست نیاوردیم.


*در نیمه اول هم موفق به باز کردن دروازه استقلال شدی‌.
بله خدا را شکر توانستم گل بزنم. خیلی دوست داشتم گلم سه امتیازی باشد ولی متاسفانه نشد و استقلال توانست از موقعیت‌هایی که به‌دست آورد به‌نحو احسن استفاده کند ولی متاسفانه بی دقتی کردیم و نتوانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. من آمار را نگاه نکردم ولی در جریان بازی که بودم احساس کردم موقعیت‌های ما خیلی بیشتر از استقلال بود و بازی خیلی خوبی را مقابل استقلال که یکی از بهترین تیم‌های ایران و آسیا است انجام دادیم ولی متاسفانه پیروز نشدیم.

 


*قبلا در استقلال توپ می‌زدی و انگیزه‌های زیادی برای گلزنی داشتی، درست است؟
در هر تیمی بازی کنم هر چه که دارم را می‌گذارم و حتی اگر جلوی تیم مورد علاقه‌ام بازی کنم اصلا به این موضوع توجهی نمی‌کنم‌‌. سعی می‌کنم همیشه برای تیمم بهترین باشم و هیچ‌وقت کم کاری نکنم چون این کار خیانت به خودم، کل مجموعه و حتی خانواده‌ام است. به‌خاطر همین جلو تمام تیم‌ها با تمام وجود بازی می‌کنم. بالاخره من افتخار پوشیدن پیراهن استقلال را داشتم و انگیزه زیادی داشتم که حتی گل‌های بیشتری بزنم و خیلی روی این موضوع تمرکز کردم. بعد از تعطیلات که برگشتیم به‌شدت تمرین کردم و گفتم هر طور شده گل می‌زنم و خدا را شکر این اتفاق افتاد ولی متاسفانه گلم برایم شیرین نبود چون سه امتیازی نشد.


*امسال هم به استقلال و هم پرسپولیس گل زدی و در حال حاضر گلزن‌ترین بازیکن هوادار هستی‌.
از همان اول فصل هدفی را برای خودم تعیین کرده بودم و می‌خواستم که به آن نزدیک شوم و فعلا دارم با تلاشی که می‌کنم به چیزی که می‌خواهم می رسم. یک تقدیر و تشکر ویژه از کادر فنی و آقا رضا می‌کنم که از فصل گذشته تا الان خیلی پای من ایستاد و اعتماد آقا رضا به من ویژه است و انشاالله‌ جواب اعتمادش را بدهم.


*دلیل اینکه تیم‌تان کم گل می زند چیست؟ ۱۶ بازی و ۸ گل زده‌؟
واقعیتش این است که ما خیلی  بدشانسی آوردیم و کم دقت هم بودیم. در یک‌سری بازی‌هایی که باید توپ‌های ما تبدیل به گل می‌شد، نشد. آقا رضا در جلسه هم به ما گفت که جزو ۶ تیم بالای جدول از لحاظ موقعیت‌سازی هستیم و در تمام بازی‌ها حداقل دو، سه موقعیت را داریم. شاید ما بازیکنان کم دقت هستیم که توپ‌های‌مان به گل تبدیل نمی‌شود ولی حق هوادار اینجای جدول نیست. به جرات می‌توانم بگویم تیم ما باید جزو 6 تیم بالای جدول باشد. مشاهده کردید مقابل استقلال که یک نیم فصل باخت نداشته و پر افتخار‌ترین تیم ایران و آسیا است چه نمایشی داشتیم و حتی بازیکنان استقلال در زمین به ما می‌گفتند تیم‌تان چقدر قوی است و ما فکر نمی‌کردیم این‌گونه باشید. تیم ما خیلی خوب و به‌شدت تاکتیک پذیر است ولی متاسفانه نتیجه زحمات‌مان را نمی‌گیریم. انشاالله در بازی‌های آینده بتوانیم جبران کنیم.


*به اعتقاد رضا عنایتی و بازیکنان‌تان داوری در بازی با استقلال به ضرر شما بود‌.

اصلا دوست ندارم در مورد داوری صحبت کنم ولی داور با بازیکنان هوادار کمی بد رفتار می‌کرد و خطاهایی به نفع استقلال می‌گرفت که خطا نبود. یک جا روی من خطا شد ولی داور نگرفت. شاید روز بد داور بود.


*ورزشگاه انقلاب کرج هم وضعیت مناسبی ندارد و تمام تیم‌های مهمان اعتراض می‌کنند.
ما خودمان هم خیلی دوست داریم در تهران بازی کنیم ولی هیچ اطلاعی از اینکه چه تدبیری در این مسئله بوده ندارم. ورزشگاه انقلاب همه‌جوره خوب است ولی چمنش بعضی اوقات ما را اذیت می‌کند و حتی استپ کردن برای ما سخت می‌شود. روز گذشته همه به این چمن اعتراض داشتیم زیرا مدام لیز می‌خوردیم و در چند صحنه بازیکنان استقلال به مشکل خوردند. مگر می‌شود تهران به این بزرگی که پایتخت کشور است چند زمین خوب نداشته باشد که تیم‌های تهرانی را ساپورت کند؟

 


*تعداد استقلالی‌های سابق تیم شما زیاد است و بابک مرادی هم به‌تازگی اضافه شده و این نکته جالب توجه است.
بابک هم چند روز است که به ما اضافه شده. او پسری بسیار با ادب، با شخصیت و دوست داشتنی است و از خصوصیات اخلاقی او به‌شدت لذت بردم و دوست دارم که بیشتر با او هم‌کلام شوم. اخلاق او و کار فنی‌اش عالی است.


*تو به‌همراه داریوش شجاعیان و بابک مرادی قبل از بازی به سمت نیمکت استقلال رفتید و خوش و بش گرمی با فرهاد مجیدی داشتید.
من قلبا آقا فرهاد را دوست دارم. تا به حال افتخار کار کردن با فرهاد مجیدی را نداشتم ولی چون دوستش دارم نزد او رفتم و عرض ادب کردم. در کادر فنی استقلال هم مربیانی بودند که قبلا با آنها کار کردم. مثل آقای مصطفوی.


*در مورد بازی با پیکان هم صحبت کن.
از فردا تمام تمرکزمان را روی دیدار با پیکان می‌گذاریم که انشاء‌الله سه امتیاز را بگیریم. با تمام وجود بازی می‌کنیم تا نتیجه‌ای که در برابر استقلال کسب کردیم و باعث ناراحتی ما شد را جبران کنیم.


*صحبت پایانی؟ 
امیدوارم بتوانیم با تمرکز بیشتر یا خوش‌شانسی توپ‌هایی که می‌زنیم درون دروازه جای بگیرد. همانند کاری که تمام تیم‌های دیگر انجام می‌دهند. انشالله در نیم فصل دوم جایگاه واقعی خود را کسب کنیم.

سارا طاووسی

دیدگاه‌ها