کد خبر : 1809284 | 18 بهمن 1400 ساعت 12:32 | 68.3K بازدید | 21 دیدگاه

تیمی شبیه به یکی از همان تیم‌های رویایی تهاجمی

انفجار بارسلونای ژاوی در نوکمپ

پیروزی درخشان بارسلونا برابر اتلتیکو مادرید نوید روزهای بهتری را می‌دهد که پیش روی این تیم قرار دارد.

انفجار بارسلونای ژاوی در نوکمپ

به گزارش "ورزش سه"، مدت زمان زیادی از آخرین باری که بارسا توانست در رقابت‌های لیگ یا اروپا برابر حریفی مستقیم به پیروزی برسد گذشته است. آنها نه تنها قادر به کسب پیروزی نبودند، بلکه حتی توان رقابت هم نداشتند.

این افت محسوس فشار زیادی را روی ذهن بازیکنان ایجاد کرده بود که به دیداری مانند بازی برابر اتلتیکو مادرید نیاز داشتند تا نشان دهند که می‌توانند باز هم حریفان را شکست دهند.

بارسا بازی بسیار کاملی را خصوصا در خط حمله ارائه کرد و توانست برابر اتلتیکو مادرید به پیروزی برسد که ضعیف‌ترین دورانش تحت هدایت دیه‌گو سیمئونه را سپری می‌کند.

نیمه اول بسیار خوب بود، بارسا برتری نسبتا مطلقی داشت، فوتبال خوبی را ارائه کرد، فرصت گلزنی به‌وجود آورد و گل‌های زیبایی را به نیز به ثمر رساند. بازیکنان بارسا هماهنگی بسیاری داشتند و بالاتر از همه به خودشان نشان دادند که می‌توانند حریفی ترسناک باشند.

 

1689269

 

بارسا در لحظات بسیار تعیین کننده و سرنوشت‌سازی از فصل به شرایط خوبش برگشته و آنها باید آماده شوند چون هنوز زمان برای کارهای بسیاری وجود دارد.

هیچ شکی وجود ندارد که ژاوی هرناندز برنامه‌ریزی خاصی برای این بازی داشته است. او پیش از این هشدار داده بود که این دیدار برای آنها بسیار ارزشمند و 6 امتیازی است.

این بازی در واقع آغاز راه پروژه این مربی جوان با خریدهای جدید و اهداف مشخص بود که تعهد غیرقابل انکار و غیرقابل تغییر او به سیستم مالکیت توپ و کسب نتیجه به‌واسطه آن را نشان می‌داد.

شاگردان ژاوی نشان دادند که به‌راحتی ناامید نمی‌شوند چون با این‌که خیلی زود روی اشتباه دفاعی گل خوردند اما این تیم به‌خوبی به مسابقه برگشت و فستیوال حملاتی را آغاز کرد که از این عصر فراموش نشدنی به‌خاطر خواهد ماند.

 

1689267

 

آنها گل‌هایی تماشایی به ثمر رساندند، اقداماتی درخشان در زمین داشتند و برتری‌ای را به‌نمایش گذاشتند که مدت‌ها بود  در پی آن بودند. این همان بارسایی است که چند سالی ربوده شده بود.

این طرح شروع به جواب دادن کرده است. ژاوی موفق شده از روی نیمکت طرح درستی برای این تیم بریزد. نقش خریدهای جدید در بازی برابر اتلتیکو مشهود بود، خصوصا در بال راست که ترسناک هم به نظر می‌رسید.

آلوس دومین دوران حضورش در این تیم را سپری می‌کند و آداما ترائوره با سرعت و قدرتی که به‌نمایش گذاشت باعث شد هواداران حاضر در  نوکمپ به وجد بیایند و هیچ‌کس حسرت غیبت عثمان دمبله را نخورد. هرچند این بازیکن فرانسوی از حالا تا پایان فصل فرصتی برای گلزنی پیدا خواهد کرد.

 

1689299

 

به نظر می‌رسد که این بارسا در مسیر پیشرفت قرار گرفته است، هرچند هنوز نکاتی هست که باید برای بهبود آن تلاش کرد. آنها از نظر دفاعی هر بازی به‌راحتی فرو می‌پاشند و اشتباهات فردی در این تیم بسیار زیاد است اما شرایط کلی باعث شده که اجازه رویاپردازی به هواداران این تیم داده شود.

این درخشش واکنش بسیاری از هواداران این تیم و کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت. یکی از کاربران توییتر در واکنش به پیروزی درخشان بارسا نوشت:« بارسلونا امروز بازی درجه یکی را در نوکمپ به‌نمایش گذاشت.»

ریک شارما، خبرنگار تخصصی فوتبال اسپانیا در سایت گل، با انتشار توییتی به بازگشت بارسا به سبک قدیمی‌اش اشاره کرده و اظهار داشت:« مدت‌ها از آخرین باری که بارسلونا با این سرعت بازی کرده بود می‌گذرد.»

 

1689501

 

یکی از صفحات هواداری این باشگاه نیز با ابراز خوشحالی از پیروزی پر گل تیمش نوشت:« بارسلونا در حال بازگشت به روزهای خوب قدیمی است.»

صفحه توییتر سایت گل به درخشش خریدهای جدید زمستانی بارسا در ترکیب این تیم اشاره کرده و در توییتش نوشت:« آداما ترائوره در 29 بازی هیچ پاس گلی برای هم تیمی‌هایش در وولوز ارسال نکرد اما پس از تنها 21 دقیقه اولین پاس گلش را در ترکیب بارسا ارسال کرد.»

 

1689502

 

ژاوی هرناندز نیز پس از بازی از عملکرد تیمش بسیار خوشحال و راضی به نظر می‌رسید و با حضور در رختکن به بازیکنان تیمش تبریک ویژه‌ای گفت و از آنها  به‌خاطر درخششی که در ترکیب این تیم در دیدار دشوار برابر اتلتیکو مادرید داشتند تشکر کرد.

این مربی جوان اظهار داشت:« ما تا دقیقه 60 همان بارسلونایی بودیم که همیشه می‌خواهیم باشیم. اخراج دنی آلوس کار را برای ما سخت کرد اما بازیکنان نشان دادند که بسیار متحد هستند و توانستند تا آخر بازی نمایش خوبی را ارائه کنند.»

 

1689311

 

بارسا چند هفته پیش به هیچ‌وجه به این شکل نبود. آنها در عرض یک ماه توانستند شرایط را طوری رقم بزنند که اجازه بلندپروازی داشته باشند. بارسا بالاخره بازگشته است، توانایی کسب سهمیه لیگ قهرمانان را دارد و به دنبال پیش رفته است.

 

دیدگاه‌ها