کد خبر : 1809664 | 19 بهمن 1400 ساعت 20:55 | 293.6K بازدید | 115 دیدگاه

یک صحنه جنجالی علیه قضاوت دکتر حیدری

فریادهای مجتبی حسینی؛ حق با او بود؟ (کارشناسی داوری)

برخورد توپ به علیرضا رضایی در بیرون محوطه جریمه، جنجالی‌ترین صحنه بازی استقلال - پیکان را رقم زد.

فریادهای مجتبی حسینی؛ حق با او بود؟ (کارشناسی داوری)

به گزارش "ورزش سه"، پیروزی استقلال مقابل پیکان با یک صحنه مشکوک داوری همراه بود؛ جایی که بازیکن پیکان در حال عبور از رضایی گلر جوان استقلال بود که توپ به او برخورد کرد و در شرایطی که صحنه آهسته نشان می‌دهد که احتمال برخورد توپ به دست وجود دارد، داور از این صحنه گذشت تا بازی ادامه پیدا کند.

 

همین یک صحنه کافی بود تا عملکرد بیژن حیدری و کمک‌هایش در این بازی زیر سوال برود و آنها مورد نقد طرفداران فوتبال و کارشناسان داوری قرار بگیرند. مجتبی حسینی که کمتر پیش آمده نسبت به داوران اعتراض کند نیز این بار با صدای بلند در نشست خبری حیدری را مورد خطاب قرار داد و گفت که او شجاعت لازم برای اخراج رضایی را نداشته است.

 

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با بازنشر تصاویر مربوط به این صحنه نوشته‌اند که گلر استقلال باید اخراج می‌شد و آبی پوشان از دقیقه ۶۰ بازی را ده نفره ادامه می‌دادند.

 

 

 

1690019

 

 

 

در همین خصوص نظر کارشناسان داوری را می‌خوانید:

 

 

* ابراهیم میرزابیگی: دروازه‌بان استقلال پشت محوطه جریمه است و توپی که زده می‌شود را با دست کنترل می‌کند و چون موقعیت آشکار گلزنی است، دروازه‌بان باید اخراج شود. 

 

* حسین عسگری: برخورد توپ با دروازه‌بان خارج از محوطه جریمه است و اگر توپ به دست یا بازو خورده باشد حتما هند است و دروازه‌بان باید اخراج شود چون توپ در حال وارد شدن به دروازه است و از موقعیت مسلم گل با خطا جلوگیری می‌کند اما در فیلم واضح نیست توپ به دست یا بازو یا سینه خورده است. جایگیری داور هم در این صحنه به هیچ عنوان صحیح نیست و حدود سی متر با صحنه فاصله دارد و زاویه او هم نامناسب است و چنین هند هایی با این فاصله قابل تشخیص نیست و هر تصمیمی گرفته شود، شانسی است.

 

* نوذر رودنیل: در تصاویر منتشر شده مشخص است که دروازه‌بان توپ را با دست گرفته و وقتی توپ را با دست گرفته باشد و گرفتن موقعیت آشکار گل توسط دروازه‌بان محسوب می‌شود و دروازه‌بان باید اخراج می‌شد و یک ضربه آزاد مستقیم برای پیکان اعلام می‌شد. آقای حیدری جایگیری خیلی خوبی داشت اما در آن صحنه تمرکز قضاوت را نداشت.

 

* حیدر سلیمانی: در این صحنه آقای حیدری فکر کرده توپ ابتدا به پای دروازه‌بان استقلال برخورد کرده و بعد به دست او که با این برداشت تصمیم درستی گرفتند اما با توجه به صحنه های تلویزیونی دروازه‌بان استقلال بیرون از محوطه جریمه مستقیما با دست مانع عبور توپ می‌شود و برای همین چون موقعیت آشکار گل است، باید دروازه‌بان استقلال اخراج می‌شد.

 

* جعفر خوشرو: توپ به بدن دروازه‌بان برخورد کرد و هندی نبود.

 


 * غلامرضا جباری: دروازه‌بان استقلال در خارج از محوطه جریمه با دست چپ خود توپ را می‌زند و با توجه به اینکه توپ در حال طی مسیر برای ورود به دروازه بود، دروازه‌بان باید اخراج و یک ضربه آزاد مستقیم به نفع پیکان اعلام می‌شد.

دیدگاه‌ها