کد خبر : 1810064 | 22 بهمن 1400 ساعت 02:04 | 44K بازدید | 3 دیدگاه

اگر آن توپ گل می شد!

بازگشت صلاح به آنفیلد با توپ پُر (عکس)

ستاره مصری لیورپول پس از شکست تلخ در فینال جام ملت های افریقا بازگشت امیدوارکننده ای به ترکیب تیمش داشت.

به "گزارش ورزش سه"، لیورپول یک ماه بسیار سخت را در نبود محمد صلاح و سادیو مانه پشت سر گذاشت. دو ستاره خط حمله سرخ پوشان برای همراهی تیم های ملی در جام ملت های افریقا 2022 راهی کامرون شدند و تا دیدار پایانی هم پیش رفتند تا دوئلی هیجان انگیز را میان شان در فینال مصر – سنگال شاهد باشیم.

دیدار فینال را سنگال در ضربات پنالتی برد تا مانه به مرد خوشحال مسابقه تبدیل شود و صلاح نقش بازنده به خود بگیرد. در شرایطی که مهاجم سنگالی لیورپول این روزها به خاطر شرکت در جشن قهرمانی در کشورش حضور دارد، محمد صلاح اولین بازی خود را پس از بازگشت از جام ملت ها، امشب مقابل لستر انجام داد.

لیورپول در غیاب دو ستاره خط حمله اش نتایج خوبی گرفته بود اما به هیچ عنوان نمی توان منکر نقش بسیار تعیین کننده آنها در نتایج این فصل بود؛ این موضوع به ویژه در مورد صلاح بیشتر صدق می کند؛ مهاجمی که فصل را رویایی شروع کرد تا حتی جایی‌که بسیاری او را مستحق دریافت جایزه توپ طلا و The Best می دانستند. بازگشت مو از جام ملت های افریقا یک چالش بزرگ برای کلوپ بود؛ سرمربی که نشان داده به خوبی راه استفاده از ستاره ها به سود تیمش را بلد است.

 

1690492

 

1690493

 

1690494

 

کلوپ در آستانه بازی با لستر از شرایط روحی ویژه صلاح صحبت و در میان همین صحبت ها با اشاره به توانایی های بالای این بازیکن، ابراز امیدواری کرد که مو هر چه زودتر اندوه جام ملت ها را با درخشش در پیراهن لیورپول فراموش کرده و دوباره به همان گلزن خطرناک لیگ جزیره و فوتبال اروپا تبدیل شود.

لیورپول در شبی که محمد صلاح را روی نیمکت داشت بازی امشب خود مقابل لستر را در آنفیلد شروع کرد؛ در جای جای ورزشگاه دست نوشته هایی را می توانستیم ببینیم که هواداران میزبان روی آنها از بازگشت ستاره مصری به تیم شان ابراز خوشحالی کرده و سعی در بالا بردن روحیه او داشتند. کلوپ در نیمه دوم صلاح را به جای فیرمینو به میدان فرستاد تا در شرایطی که تیمش یک بر صفر از حریف پیش است، قدرت خط حمله را بالا ببرد.

صلاح در میان تشویق هواداران وارد زمین شد و خیلی زود توانست خود را در همان قالبی قرار دهد که انتظار می رفت. مهاجم باهوش لیورپول چند بار تا آستانه باز کردن دروازه لستر پیش رفت اما اشمایکل مانع از گلزنی او شد؛ در صحنه ای هم که دروازه بان دانمارکی حرفی برای گفتن نداشت، این تیر دروازه بود که مانع از گلزنی و بازگشت باشکوه صلاح به آنفیلد شد.

 

1690495

 

مهاجم لیورپول در گوشه سمت راست محوطه جریمه صاحب توپ شد، جایی که ضربه زدن از آن جا تخصص اوست؛ ضربه کات دار و قابل پیش بینی صلاح به زیبا ترین شکل ممکن قوس برداشته و مسیر دروازه را در پیش گرفت، پرواز اشمایکل برای مهار این ضربه کارساز نبود و در حالی که همه انتظار آرام گرفتن توپ در قعر دروازه را داشتند، تیرک دروازه مانع از این اتفاق شد! 

در ادامه بازی لیورپول گل دوم را هم زد ولی صلاح زننده این گل نبود. با این وجود اما قطعا هم هواداران لیورپول، هم کلوپ و هم خود صلاح از این عملکرد یک نیمه ای راضی بودند و همین عملکرد می تواند نوید تداوم درخشش مو در این فصل با لباس سرخ باشگاهی اش باشد.

دیدگاه‌ها