کد خبر : 1810388 | 23 بهمن 1400 ساعت 22:39 | 13.9K بازدید | 5 دیدگاه

باز هم قهرمانی با توخل؛

چلسی 2 - 1 پالمیراس؛ بر بام فوتبال جهان

چلسی موفق شد به زحمت و با گلزنی در اوقات اضافی عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های جهان را از آن خود کند.

چلسی 2 - 1 پالمیراس؛ بر بام فوتبال جهان

به گزارش "ورزش سه"، چلسی در شبی که شاهد کشیده شدن فینال جام باشگاه‌های جهان برابر پالمیراس به اوقات اضافی بود، در نهایت با پنالتی کای هاورتز موفق به ‌برتری 1-2 و کسب عنوان قهرمانی شد.
در دقایق ابتدایی مسابقه اتفاق خاصی روی دروازه دو تیم رخ نداد و اولین فرصت نصیب پالمیراس شد، اما ضربه فنی دودو از پشت محوطه با اختلاف کمی از بالای دروازه چلسی به بیرون رفت.

1690955


در دقیقه 28 رافائل در پشت محوطه چلسی صاحب فرصت شد و با ارسال توپ به سمت چپ فرصت خوبی برای گلزنی دودو مهار کرد، اما ضربه این بازیکن در شرایطی نامتعادل با اختلاف از کنار دروازه چلسی به بیرون رفت.
در دقیقه 37 پالمیراس در منطقه خوبی صاحب یک ضربه ایستگاهی شده و می‌توانست به گل اول دست یابد، اما ضربه رافائل دقیق نبود و از بالای دروازه به بیرون رفت. در لحظات پایانی نیمه اول تیاگو سیلوای پیش تاخته صاحب بهترین موقعیت برای زدن گل برتری چلسی شد، اما ضربه او از فاصله‌ای نزدیک با عکس العمل سنگربان پالمیراس همراه شد و در نهایت نیمه اول کم هیجان با تساوی بدون گل به اتمام رسید. 

1690956

 

1690957


اما چلسی نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و بعد از خلق یکی دو موقعیت نصفه و نیمه به گل اول دست یافت. ارسال دقیق کالوم هودسون اودوی از سمت چپ با ضربه سر تماشایی روملو لوکاکو در مرکز محوطه جریمه همراه شد و این چلسی بود که توانست به گل برسد.
در دقیقه 57 کریستین پولیسیچ در گوشه محوطه جریمه صاحب موقعیت شده و می‌توانست خیلی زود گل دوم تیمش را به ثمر برساند، اما ضربه این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دروازه پالمیراس به بیرون رفت.
اما در دقیقه 64 و روی هند عجیب تیاگو سیلوا بود که داور بعد از بازبینی صحنه به سود پالمیراس اعلام پنالتی کرد. رافائل وگا پشت توپ قرار گرفت و توانست با ضربه‌ای خلاف جهت، ادوارد مندی را فریب داده و گل تساوی را به ثمر برساند.

1690950


دقایقی بعد روملو لوکاکو با ضربه سر کریستین پولیسیچ را در گوشه محوطه جریمه پالمیراس صاحب موقعیت کرد، اما ضربه این بازیکن دقیق نبود و از کنار دروازه حریف به بیرون رفت. 
در ادامه تلاش چلسی برای زدن گل برتری منتج به خلق موقعیت خاصی روی دروازه پالمیراس نشد و در نهایت دو تیم به همان تساوی 1-1 رضایت دادند تا مسابقه به وقت اضافی کشیده شود.
در نیمه اول اوقات اضافی چلسی مالک توپ و میدان بود، اما نتوانست خطر خاصی روی دروازه حریف برزیلی خود ایجاد کند و دفاع منسجم پالمیراس اجازه خلق فرصت به چلسی نمی داد.
اما در دقیقه 114 ضربه سزار آسپلیکوئتا به دست گارسیا برخورد کرد و داور بعد از بازبینی صحنه به سود چلسی اعلام پنالتی کرد. کای هاورتز پشت توپ قرار گرفت و بر خلاف مسیر حرکت دروازه‌بان پالمیراس موفق به زدن گل دوم شد.

گارسیا در ثانیه‌های پایانی بابت تکل خشن روی کای هاورتز از زمین اخراج شد و در نهایت چلسی توانست 1-2 پالمیراس را مغلوب کرده و به‌عنوان قهرمانی دست یابد.
 

دیدگاه‌ها