کد خبر : 1810446 | 24 بهمن 1400 ساعت 12:14 | 49.8K بازدید | 18 دیدگاه

درد منچستریونایتد نامشخص است؛

بدترین رونالدوی یک دهه اخیر؛ راه حل یا مشکل؟

شرایط برای کریستیانو رونالدو و منچستریونایتد چندان خوب نیست و دلایل ناکامی این تیم در هاله ای از ابهام قرار دارد.

بدترین رونالدوی یک دهه اخیر؛ راه حل یا مشکل؟

به گزارش "ورزش سه"، زمانی که کریستیانو رونالدو در تابستان گذشته به منچستریونایتد بازگشت، به نظر این انتقال آخرین قطعه از پروژه بازسازی باشگاهی بود که قصد داشت روزهای درخشان گذشته را تکرار کند.

تیم اوله گونار سولسشر فصل گذشته مقام دوم لیگ برتر را به دست آورده بود و با خریدهای هنگفتی چون جیدون سانچو و رافائل واران، برای فتح عنوان قهرمانی شماره 21 در لیگ برتر و اولین قهرمانی از سال 2013 به عنوان یک مدعی واقعی در نظر گرفته می شد.

اما حالا و بعد از گذشت شش ماه، اوله گونار سولسشر از سمت خود اخراج شده و رونالدو طولانی‌ترین ناکامی در گلزنی را در بیش از یک دهه گذشته سپری می‌کند. شیاطین سرخ نیز در تلاش برای رسیدن به ثبات، یافتن راه دروازه حریفان و تلاش برای به دست آوردن جایگاه در بین چهار تیم برتر جدول هستند.

 

1691059

 

اگرچه ستاره پرتغالی هنوز هم در این فصل چند هدف حیاتی پیش روی تیمش می بیند، اما بازگشت رویایی او به سرعت در حال تبدیل شدن به یک کابوس است. رالف رانگنیک، سرمربی موقت باشگاه اخیرا آشکارا اعلام کرد که نیاز یونایتد به یک مهاجم در تابستان قطعی و روشن است.

رالف رانگنیک پس از تساوی 1-1 یونایتد مقابل ساوتهمپتون در پاسخ به این سوال که آیا نگران فرم رونالدو است یا خیر، به بی بی سی اسپورت گفت: "رونالدو در تقلای گلزنی بوده و من نیز آرزو داشتم او و البته دیگر بازیکنان تیم موفق به گلزنی شوند. رونالدو موقعیت‌های خوبی داشت و یکی از بهترین فرصت های بازی زمانی رقم خورد که رونالدو دروازه‌بان را نیز دریبل کرد، اما این موقعیت از دست رفت."

رکورد رونالدو گویای همه چیز است

موقعیتی که رانگنیک به آن اشاره کرد در دقیقه ششم حاصل شد؛ زمانی که رونالدو موفق به جا گذاشتن فریزر فورستر دروازه بان حریف هم شد، اما ضربه ضعیف پای چپ او توسط رومن پرو از روی خط برگردانده شد.

البته جیدون سانچو در دقیقه 21 تیم میزبان را پیش انداخت، اما آنها برای سومین بازی متوالی نتوانستند برتری خود را حفظ کنند و با گل تساوی چه آدامز در نیمه دوم، بازی با نتیجه 1-1 تمام شد. در مجموع، رونالدو در بازی فقط دو شوت به سمت دروازه حریف زد که ضربه دوم از زاویه ای دشوار، مستقیما در اختیار فورستر قرار گرفت.

شاید اگر یونایتد از هر یک از این فرصت‌ها استفاده می‌کرد به پیروزی می‌رسید، اما رونالو حالا در شش بازی در گلزنی موفق نبوده که طولانی‌ترین مدت زمان ناکامی این ستاره 37 ساله در 11 سال گذشته است.

اندی رید، بازیکن سابق تیم ملی ایرلند در برنامه زنده رادیو بی بی سی گفت: "رونالدو بر اساس کارنامه از بیشترین شانس برای گلزنی در ترکیب یونایتد برخوردار بوده و این مسئله را ثابت کرده است. اما عملکرد امروز او چنین چیزی را نشان نمی دهد و ما به ندرت شاهد تاثیرگذاری رونالدو در جریان بازی بودیم، اما شما رونالدو را به خاطر سابقه اش تعویض نمی کنید."

 

1691061

 

فارا ویلیامز، بازیکن سابق تیم ملی انگلیس نیز در این رابطه گفت: "رونالدو باید در همه دیدارهای یونایتد در ترکیب قرار گیرد چرا که او بازیکنی گلزن است. علیرغم این هیاهو در مورد اینکه رونالدو بخشی منفی از عملکرد منچستریونایتد است، کارنامه او به خودی خود گویای همه چیز بوده و او باید در ترکیب حضور یابد."

اگرچه رونالدو اغلب در مقابل مدافعان ساوتهمپتون مغلوب شده و در برخی دقایق با ناامیدی دستانش را به نشانه تسلیم بالا می برد، اما هنوز با 14 گل بهترین گلزن این فصل باشگاه محسوب می شود. شش گل رونالدو در لیگ قهرمانان به ثمر رسیده؛ جایی که یونایتد را با پیروزی های دیرهنگام مقابل ویارئال و آتالانتا و گلزنی رونالدو به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت. و البته یک گل مهم دیگر در حین مصدومیت مقابل آتالانتا برای کسب یک تساوی حیاتی در برگامو.

جیمز هورنکاسل، کارشناس فوتبال اروپا، در پادکست لیگ های اروپا در این خصوص گفت: "یونایتد احساس می کرد برای نزدیک شدن به کسب عناوین قهرمانی، بازیکنی مانند رونالدو گمشده سرمربی است. به دلیل هزینه ای که او برای باشگاه در پی داشته، باید سیستمی را پیدا کنید که رونالدو را در بر بگیرد.

همچنین رونالدو به جای نقش آفرینی در سیستم تیم، موفق به زدن گل های تماشایی و خلق لحظاتی فوق العاده می شود که واکنش های فراوانی در پی دارد. همه می گویند وای، به رونالدو نگاه کن، او هنوز هم درخشان ظاهر می شود. اما در واقع تنها کاری که رونالدو انجام می دهد این است که ناکارآمدی و نقص های سیستم را می پوشاند و تنها یک آچار طلایی در کار محسوب می شود."

البته رالف رانگنیک از مقصر خطاب کردن رونالدو در جریان تساوی مقابل ساوتهمپتون خودداری کرد و مدعی شد تیم به اندازه کافی موقعیت ایجاد کرده، اما در استفاده از آن ناکام مانده است. آمارهای تیم چندان قابل قابل توجه نیستند. یونایتد زیر نظر رانگنیک، به طور میانگین کمتر از همه سرمربیان قبلی شیاطین سرخ در لیگ برتر موفق به گلزنی شده و رکورد 14 گل در 10 دیدار را ثبت کرده است.

یونایتد تنها سه بار در 10 بازی لیگ زیر نظر سرمربی آلمانی بیش از یک بار موفق به گلزنی شده و تساوی مقابل ساوتهمپتون سومین دیدار متوالی بود که شیاطین سرخ پیش افتاده و در جریان مسابقه نیز تیم بهتری به نظر می رسیدند، اما در نهایت گل تساوی را در نیمه دوم دریافت کردند.

 

1691060

 

لوک شاو، مدافع کناری منچستریونایتد در پایان این دیدار گفت: "تاریخ دوباره تکرار می شود. ما 20 دقیقه اول را خیلی خوب شروع کرده و به گل رسیدیم، اما اتفاقات قبلی تکرار شد. می دانیم که به اندازه کافی خوب نیستیم و شرایط باید به سرعت تغییر کند."

پل اسکولز، هافبک سابق یونایتد در ارزیابی خود از جریان مسابقه بسیار عصبی بود و در استودیوب BT Sport گفت: "فکر نمی‌کنم بازیکنان به اندازه کافی برای کسب پیروزی در یک بازی تلاش کنند. استعدادهای زیادی در آن تیم وجود دارد، اما برای کسب پیروزی باید سخت تلاش کرد. من برای سرمربی متاسفم؛ بازیکنان یا به حرف او گوش نمی دهند یا نمی خواهند این کار را انجام دهند."

اما رالف هازن هاتل، سرمربی ساوتهمپتون شاید بهترین تفسیر را در مورد سبک بازی یونایتد ارائه داد. این سرمربی اتریشی گفت: وقتی بازیکنان یونایتد توپ را از دست می دهند، از لحاظ تلاش برای بازپس گیری توپ بهترین نیستند و این رازی عجیب و پنهانی نیست.

منبع: بی بی سی اسپورت

دیدگاه‌ها