کد خبر : 1810686 | 25 بهمن 1400 ساعت 14:08 | 71.8K بازدید | 31 دیدگاه

برای جعفر سلمانی، بازیکنی که ستایش نمی‌شود

آنقدر تودار و ساکت که تحسینش نمی‌کنید

جعفر سلمانی که این روزها ردپای او روی گل‌های حیاتی استقلال دیده می‌شود، یکی از ستاره‌های تیم مجیدی است که آنچنان باید و شاید به زحمات و تلاش او پرداخته نمی‌شود.

آنقدر تودار و ساکت که تحسینش نمی‌کنید

به گزارش "ورزش سه"، انتقال ناگهانی محمد نادری به آلتای اسپور، استقلال را با یک بحران بزرگ در سمت چپ مواجه کرد. مدافعی که سطح کیفی خوبی را در ترکیب آبی های پایتخت از خود به نمایش گذاشته بود و با اینکه در نیم فصل نخست لیگ قبل عملکرد پر نوسانی داشت، اما در نیم فصل دوم بهتر ظاهر شد و حتی انتقال مستقیم او از پرسپولیس به استقلال نیز روی عملکرد این بازیکن تأثیری نگذاشت.

درخشش نادری در شرایطی رخ داده بود که پیش از آن، هروویه میلیچ دیگر بازیکن چپ پای آبی ها از این تیم جدا شده بود ولی نادری توانسته بود رضایت کادرفنی و هواداران را به دست بیاورد. پس از جدایی این دو بازیکن که نزد طرفداران استقلال نیز از مقبولیت خاصی برخوردار بودند، اکنون کار سختی پیش روی مدیران باشگاه و کادرفنی برای انتخاب جانشین این دو بازیکن بود.

 

1691491

 

استقلالی ها برای جبران جدایی نادری و میلیچ، دست روی جعفر سلمانی گذاشتند. بازیکن سابق صنعت نفت که در انتقالی جالب توجه راهی پورتیموننزه پرتغال شده بود تا یکبار دیگر شاگرد پائولو سرجیو شود. ترانسفری که برای سلمانی اصلا موفقیت آمیز نبود و او که در تیم دراگان اسکوچیچ نیز یک ملی پوش بود، برای از دست ندادن جایگاهش به فوتبال ایران بازگشت و این بار استقلال را انتخاب کرد تا بتواند در سال منتهی به جام جهانی، برای جلب نظر کادرفنی تلاش کند.

آغاز سلمانی در استقلال خوب نبود. او که در اردوی تیم ملی بود، در نیمه نخست دیدار برابر سوریه در پستی غیرتخصصی به میدان رفت که بین دو نیمه جایش را به صالح حردانی داد. پس از آن، سلمانی راهی امارات شد تا در دیدار برابر الهلال، استقلال را همراهی کند. او در این بازی خوب ظاهر نشد تا انتقادات خیلی زود به سمت این بازیکن آرام و بی حاشیه سرازیر شود.

 

1691492

 

اما این بازیکن در همان هفته نخست جواب منتقدان عجولش را داد. تک گل 3 امتیازی برابر هوادار و رقم زدن نخستین پیروزی استقلال در لیگ بیست و یکم، شروعی بسیار خوب برای سلمانی بود. کسی که در ادامه نیز بازیکن موثری برای تیمش بود اما باز هم انتقادات از عملکرد او بالا گرفت. در هفته هایی که هواداران استقلال از شرایط سلمانی راضی نبودند، او برابر گل گهر نیمکت نشین شد اما در نیمه دوم و پس از ورود به میدان، نمایش بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت.

سلمانی برابر تیم سابقش یعنی صنعت نفت نیز بسیار خوب ظاهر شد و تقریبا می توان گفت استارت دوباره او از آبادان رقم خورد تا اینکه او در یکی از بزرگترین دیدارهای نیم فصل، با یک شلیک فوق العاده و دیدنی برابر سپاهان، یک گل 3 امتیازی دیگر را برای تیم مجیدی به ارمغان آورد.

درخشش بازیکن شادگانی استقلال به همینجا ختم نشد. او برابر شهرخودرو نیز با یک شوت دیگر، آغازگر پیروزی پرگل استقلال بود و در دو بازی اخیر آبی پوشان نیز عملکرد فوق العاده تأثیرگذاری را از خودش به نمایش گذاشته است. 

در روزی‌که بازی استقلال برابر پیکان در جام حذفی گره خورده بود و کار به وقت های تلف شده کشیده شد، سلمانی با یک ارسال دیدنی به دهانه دروازه، ارسلان مطهری را صاحب توپ کرد که این بازیکن با شوتی دقیق و برگردان، دروازه خودروسازان را باز کرد و پیروزی استقلال را رقم زد.

 

 

1691315

 

سلمانی روز گذشته نیز فریادرس تیم مجیدی بود. در دقایقی که ذوب آهن موقعیت هایی را به روی دروازه حسینی خلق کرده بود، استقلال توانست از نخستین فرصت جدی خود یک گل بسازد. 

سلمانی پس از آنکه روی پرتاب اوت مرادمند صاحب توپ شد، به سمت دروازه ذوب پیش رفت و با یک حرکت بدن، مدافع روبرویش را فریب داد و با ارسالی دقیق به دهانه دروازه، توپ را برای کوین یامگا ساخته و پرداخته کرد و بازیکن فرانسوی آبی ها با یک ضربه سر، گل 3 امتیازی تیمش را به ثمر رساند.

جعفر سلمانی که امسال یکی از قابل اعتمادترین بازیکن کادرفنی بوده، 1353 دقیقه در لیگ برتر و 37 دقیقه در جام حذفی برای تیمش به میدان رفته و با به ثمر رساندن 3 گل و دادن 2 پاس گل مهره تأثیرگذاری در ترکیب تیمش بوده است. 

قضیه آنجایی جالب می شود که 2 مورد از گل های جعفر، 3 امتیازی بوده‌اند. یعنی او به تنهایی 6 امتیاز برای تیمش در لیگ برتر کسب کرده و 2 پاس گل او نیز 3 امتیاز در لیگ و یک پیروزی مهم در جام حذفی را برای تیم مجیدی به ارمغان آورده است.

 

1691502

هواداران استقلال نیز در فضای مجازی به تمجید از سلمانی پرداختند. مسئله‌ای که این بازیکن بیش از این شایسته آن است.

 

سلمانی همچنین یکی از شوت زن ترین بازیکنان امسال استقلال است. او تاکنون 25 بار دروازه رقبا را با شوت هایش تهدید کرده و 6 بار نیز با پاس های کلیدی خود، بازیکنان تیمش را صاحب موقعیت جدی گلزنی کرده است.

 آمار 82 درصد دقت پاس، 47 عملکرد دفاعی موفق و کسب نمره 7، نشان از این دارد که این بازیکن خوزستانی، برای تیمش بسیار مثمر ثمر بوده ولی در این میان مورد کم لطفی منتقدان و برخی از هواداران نیز قرار گرفته است.

نگاهی به آمار جعفر سلمانی و مقایسه وی با دو بازیکن پیشین و هم‌پست خود در استقلال نیز جالب توجه است. محمد نادری بازیکن سابق آبی‌ها که سلمانی جانشین او شده، طی 32 بازی موفق به زدن 3 گل شد و یک بار نیز پاس گل داد ولی اکنون سلمانی با 18 بازی، آمار بهتری (3 گل و 2 پاس گل) نسبت به نادری داشته است. البته هروویه میلیچ طی 49 بازی برای استقلال، ضمن زدن 3 گل، 4 پاس گل نیز داد و سلمانی می تواند از این رکورد نیز عبور کند تا در بحث تأثیرگذاری مستقیم روی گل‌های تیمش، از دو رقیب قبلی خود پیشی بگیرد.

 

1691494

 

به هر حال با عملکردی که سلمانی در این فصل داشته، نشان داده است که برای تیمش تأثیرگذار بوده اما مشخص نیست چرا درخشش او مورد اقبال هواداران قرار نگرفته است که شاید عدم حضور او در فضای مجازی و یا آرام و بی حاشیه بودنش، سبب این اتفاق شده اما به طور قطع می توان گفت که سلمانی شایسته تحسین های بیشتری است. ضمن اینکه این بازیکن می تواند امیدوار باشد تا با ادامه این روند خوب، یک بار دیگر نظر دراگان اسکوچیچ را به خودش جلب کرده و در اردوی بعدی، به تیم ملی نیز دعوت شود.

دیدگاه‌ها