کد خبر : 1810892 | 27 بهمن 1400 ساعت 12:17 | 22.1K بازدید | 3 دیدگاه

پیچاندن کل رئال روی یک دستمال

چه کسانی معجزه امباپه را از نزدیک دیدند؟

پاری‌سن‌ژرمن با تک گل بی‌نظیر ستاره‌ی جوانش، موفق شد رئال را دست خالی به اسپانیا بدرقه کند.

چه کسانی معجزه امباپه را از نزدیک دیدند؟

به گزارش" ورزش سه" درحالی که همه‌ی ستارگان مسابقه‌ی پی‌اس‌جی و رئال برای ترک زمین با نتیجه‌ی تساوی بدون گل اماده شده بودند، یک نابغه به توانایی‌های خودش اعتقاد عجیبی داشت.
کیلیان امباپه در دقیقه شصت مسابقه هم توانسته بود یک پنالتی را از کارواخال بگیرد اما مسی حریف تیبو کورتوا نشد تا بازی با نتیجه صفر صفر ادامه پیدا کند. دنیل اورساتو ایتالیایی چهار دقیقه وقت اضافه را برای نیمه‌ی دوم این مسابقه در نظر گرفته بود که باز هم تلاش مضاعفی از سمت دو تیم برای به ثمر رساندن گل مشاهده نمی‌شد. رئالی‌ها با توجه به برداشته شدن قانون گل زده در خانه‌ی حریف، خیلی خودشان را به آب و آتش نمی‌زدند و پاریسی‌ها هم با اطلاع از ضدحمله‌های انفجاری کهکشانی‌ها بازی را محتاط‌تر دنبال می‌کردند. توپ زیر پای نیماری بود که به جای دی‌ماریا به زمین آمده بود اما او هم در تاثیرگذاری روی نتیجه ناکام مانده بود. درحالی که نمایشگر زمان، دقیقه ۹۴ را نشان می‌داد، نیمار با یک پاس پشت پا امباپه را در جناح راست خط دفاعی رئال و خارج از محوطه صاحب توپ کرد. جایی که وازکز تازه‌نفس به جای کارواخال به زمین امده بود. امباپه از روی عادت همیشگی بعد از صاحب توپ شدن با نیم‌تیغ کردن بدنش آماده عبور با فریب حرکت بدن از دفاع پیش روی خودش بود که ادر میلیتائو هم به کمک وازکز آمد و همین موضوع بلای جان رئال شد چرا که همیشه در مواقعی که مهاجم در برابر دو مدافع قرار می‌گیرد، در یک آن واگذاری یار مستقیم بین دو مدافع رقم می‌خورد که همان یک لحظه برای نابغه‌ای مثل امباپه کافی بود تا مثل برق و باد از بین این دونفر عبور کند. گریزی که باید صحنه‌ی آهسته‌ی آن را بارها و بارها تماشا کرد تا متوجه چگونگیِ رقم‌خوردنش شد. 
درست در لحظه‌ای که میلیتائو می‌خواست به سمت امباپه یورش برده و توپش را خراب کند، امباپه با نیم‌تیغ کردن بدنش به سمت وازکز و پا عوض کردن خارق‌العاده‌اش، یک جابجایی یار را در ذهن میلیتائو تداعی کرد تا با رها شدن از فشار او آماده رویارویی با وازکز شود. اتفاقی که در کسری از ثانیه رقم خورد و هنوز رد کردن میلیتائو با ضربه‌ی نوک پای راستش به توپ تمام نشده بود که با یک ضربه‌ی نیش پای چپ، لوکاس وازکز را هم پشت سر گذاشت تا لحظه‌ی موعود فرا برسد؛ موقعیت تک به تک با تیبو کورتوا.

 

1691801


هرچند دریبل زدن دو مدافع تراز جهانی روی یک دستمال کاغذی به آن شکل به اندازه‌ی کافی کاری غیرممکن به نظر می‌رسد، اما تفاوت عمده‌ای که فوق‌ستاره‌ها را از بازیکنان معمولی جدا می‌کند، تمام کردن صحیح یک حرکت استثنایی است. شاید اگر بازیکن دیگری جای امباپه بود، سرمست از دریبل‌های فوق‌العاده‌اش در مواجه با کورتوا هم دست به انجام حرکتی عجیب و غریب می‌زد. یوهان کرایف مربی مولف دنیای فوتبال، در توصیه‌ای فوق‌العاده به مهاجمان تیمش می‌گفت برای گل زدن همیشه لازم نیست شما ضربه‌ای پرقدرت با کات‌های عجیب و غریب به سمت دروازه بزنید. بعضی وقت‌ها کافی است توپ را به تور دروازه پاس بدهید. جمله‌ای که شاید امباپه هیچ وقت چیزی در مورد آن نشنیده باشد اما در ناخودآگاهش به خوبی از این گزاره مطلع بود. او در اوج جوانی، پخته عمل کرد و نه به سراغ دریبلی دیگر رفت، نه دنبال چیپ و ضربات خاص. امباپه تنها روزنه‌ی موجود را در بین پاهای کورتوا پیدا کرد و با یک ضربه‌ی بغل پای دقیق، توپ را از آن فضا عبور داد و به تور دروازه پاس داد! گلی در کلاس جهانی که شاید تنها از اعجوبه‌ای مثل امباپه بر می‌آمد.

 

1691802

 

1691803

 

1691804

 

دیدگاه‌ها