کد خبر : 1811065 | 28 بهمن 1400 ساعت 13:26 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

حال من با مبارزه خوب می‌شود

آخرین وضعیت ستاره کاراته زنان بعد از مصدومیت شدید

حمیده عباسعلی می‌گوید حالش با مبارزه خوب می‌شود و هیچ‌گاه با کسب مدال اشباع نشده و خود را برای شروع مجدد تمرینات کاراته آماده می‌کند.

آخرین وضعیت ستاره کاراته زنان بعد از مصدومیت شدید

به گزارش "ورزش سه"، حمیده عباسعلی کاراته کای تیم ملی بانوان ایران که یکی از پر افتخارترین زنان ورزشکار ایران است حالا دوران پس از مصدومیتش را سپری می‌کند. عباسعلی در تابستان امسال در المپیک توکیو حاضر بود و با مصدومیتی تلخ قادر به ادامه مسابقه نشد و دستش به مدال المپیک نرسید. حال پس از گذشت چندماه از المپیک تابستانی در خصوص شرایط و اهدافش با این کاراته‌کا هم صحبت شدیم که این مصاحبه را در این صفحه می‌خوانید:

 

*در سال جدید تمرینات کاراته را شروع می‌کنم
هفتم اسفند 6 ماه می‌شود که جراحی‌ام را انجام دادم و در حال حاضر به تمرینات بدنسازی مشغول هستم؛ امیدوارم هر چه زودتر به شرایط خوب بدنی برسم و طبق تشخیص پزشکم حدود یک الی یک ماه و نیم دیگر می‌توانم تمرین کاراته را شروع کنم. امیدوارم با توجه به برنامه‌هایی که دارم به وضعیت خوبم برسم و شرایط شروع کاراته برای من مهیا شود.

 

*ورزشکار حرفه‌ای باید روی پای خودش بایستد
بارها درمورد مسئله رسیدگی مسئولین بعد از المپیک صحبت شده است. الان وقت مناسبی نیست که درباره آن حرف بزنیم. فقط باید بگویم یک ورزشکار حرفه‌ای باید متوجه باشد که همیشه روی پای خودش بایستد. بار اول کمیته ملی المپیک هزینه‌های عمل را متقبل شد. بار دوم فدراسیون پزشکی از صفر تا صد هزینه‌ها را متقبل شد و من هیچ مبلغی برای عمل جراحی خرج نکردم.

 

*به قهرمانی آسیا نمی‌رسم
فیزیوتراپی‌هایی که انجام می‌دادم زیر نظر دکتر آفتابی بود و خوشبختانه ایشان به بنده لطف داشتند و با من راه می‌آمدند و هوای ورزشکاران را دارند. اولویت و هدف من بهبودی هرچه سریع‌تر پا است چون برای بار دوم این اتفاق برای من افتاد باید با هوش و درایت به جلو بروم و اولویت را روی درمان پا و بهبودی هرچه زودتر و بدون هیچ عجله‌ای بگذارم. فکر نمی‌کنم امسال در مسابقات پیش رو به مسابقات قهرمانی آسیا برسم. در تقویم مسابقات اولویت من بازی‌های آسیایی و در آینده مسابقات قهرمانی جهان است.

 

*حال من با مبارزه کردن خوب می‌شود
قبل از المپیکی شدن کاراته همیشه دنبال شانسی بودیم که به ما داده شود و بتوانیم در این رقابت بزرگ شرکت کنیم و خوشبختانه من توانستم تلاشم را بکنم و به هدفم که رسیدن به المپیک بود با توجه به دشواری‌هایی که داشت، دست پیدا کنم. درست است که به هدف اصلی‌ام که گرفتن مدال و رفتن به روی سکو بود دست پیدا نکردم اما آرزوی هر ورزشکاری است که به میدان بزرگی مثل المپیک راه پیدا کند و محقق نشدن مدال، بحث‌اش جداست اما همین که حضور پیدا کردم و فضای المپیک را دیدم برایم بسیار خوشایند بود. من هیچ‌وقت از گرفتن مدال دست نکشیدم و اشباع نشدم بلکه همیشه سعی کردم در هر مسابقه‌ای هر مدال خوبی که می‌گیرم را تکرار کنم مثل قهرمانی آسیا که پنج مدال قهرمانی‌اش را دارم. همچنین برای مدال جهانی و آسیایی که من مدال طلا و برنزش را دارم. ورزشکاری نیستم که از کسب مدال قانع شوم. رقابت کردن را دوست دارم و حالم از رقابت و مبارزه خوب می‌شود.

دیدگاه‌ها