کد خبر : 1811124 | 28 بهمن 1400 ساعت 18:38 | 16.5K بازدید | 3 دیدگاه

ما به دنبال سهم خواهی نبودیم

بهروان: این دعوا به ضرر فوتبال تمام می‌شود

غلامرضا بهروان یکی از اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در دوره‌های گذشته معتقد است اتفاقی که امروز در فوتبال ایران رخ داد اتفاق خوبی نبوده است و عزت فوتبال ایران را زیر سوال برد.

بهروان: این دعوا به ضرر فوتبال تمام می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، او در توضیح بیشتر می‌گوید: رئیس فدراسیون فوتبال یکی از اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال و همه عضو یک خانواده هستند. ما هم در دوره مدیریت علی کفاشیان چنین نامه‌ای را امضاء کردیم اما اجازه ندادیم کسی از آن باخبر شود. یک روز صبح تا پاسی از شب با علی کفاشیان دور یک میز نشستیم تا مشکلات حل شود که یکی از مشکلات مالی بود. بخشی از آن مشکلات همان روز حل شد و برخی دیگر به مرور زمان. من به هیچ‌وجه در مورد اشخاص حرف نمی‌زنم چون این‌ها می‌آیند و می‌روند و این فوتبال است که می‌ماند. اما بر این عقیده‌ام امروز عزت فوتبال زیر سوال رفت. وقتی اعضای یک خانواده این‌چنین به هم می‌تازند فردا نباید انتظار داشته باشند که دولت یا مجلس و یا کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا به فوتبال ایران احترام بگذارد.
 

غلامرضا بهروان به صحبت‌هایش این چنین ادامه داد: در دوره‌ای که ما جز هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال بودیم هیچ کس به دنبال سهم خواهی نبود. اینکه مدیریت فلان کمیته و فلان جا را برعهده بگیرد. اما این دوره من حتی در انتخابات دیدم که چنین بحث‌هایی مطرح شد. آخر و عاقبت فدراسیون فوتبالی که این چنین تشکیل شود همین است که می‌بینید. برخی از آدم‌هایی که وارد تشکیلات فوتبال شده‌اند در حال شان و مقام گرفتن از فوتبال هستند در حالی‌که آنها باید به فوتبال شانیت می‌دادند. فوتبال ما به امثال محمد دادکان‌ها و صفایی فراهانی‌ها نیاز دارد تا به فوتبال بهاء دهند اما اکنون آدم‌هایی وارد فوتبال شده‌اند که در حال بهاء گرفتن از فوتبال هستند. به‌واقع این‌ها هستند که از فوتبال بهاء می‌گیرند و چیزی به فوتبال اضافه نمی‌کنند. شاید برخی که این مصاحبه را می‌خوانند این طور تصور کنند که من طرفدار عزیزی خادم هستم و هیچ نقدی به عملکرد او ندارم در حالی‌که این تصور اشتباه است. منظور من این است که اتفاقی که امروز رخ داد به سود فوتبال نبود. اگر کس دیگری هم جای عزیزی خادم بود من این حرف را می‌زدم و البته بر این عقیده‌ام بعضی از کارهای ایشان اشتباه بود. حرف من این است اعضای هیئت‌رئیسه و رئیس فدراسیون فوتبال عضو یک خانواده هستند و باید مشکلات را در درون خود حل می‌کردند نه اینکه کارشان به اینجا برسد. این ضربه به فوتبال است و در آینده تبعات این ضربه به فوتبال را خواهد دید. اکنون وقت توان گذاشتن فدراسیون فوتبال برای تیم ملی امید و تیم ملی بود چون دو تورنمنت مهم در پیش است اما فدراسیون فوتبال بی رئیس باید ماه‌ها به کار ادامه دهد و نیروی عظیمی را صرف برگزاری انتخابات کند. این‌ها به کنار، شما سوابق و مدیریت برخی از اعضای هیئت‌رئیسه را بررسی کنید. ببینید به چه نتیجه‌ای می‌رسید؟ آیا این‌ها تا زمان برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال می‌توانند هدایت‌گر خوبی برای فوتبال کشور باشند؟
 

عضو سابق هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: وقتی فوتبالی‌ها این‌طور برابر هم موضع می‌گیرند فردا نباید انتظار داشت مجلس و دولت تنها فوتبال را تحسین کنند. به خوبی می‌دانید و می‌دانم که بعضی‌ها به دنبال سهم خواهی از فوتبال هستند و چون سهمی از آن نبرده‌اند این چالش‌ها به‌وجود آمد اما در گذشته خیلی‌ها از اعتبار خود برای کمک به فوتبال استفاده کردند و در فوتبال چیزی گذاشتند و رفتند اما بعضی‌ها آمده‌اند که با فوتبال صاحب نام و اعتبار شوند و به‌زعم خود این چالش به سود فوتبال است در حالی‌که دعوا هیچ سودی ندارد و قطعا در آینده تبعات این دعوا در فوتبال ایران نمایان خواهد شد.

دیدگاه‌ها