کد خبر : 1811215 | 29 بهمن 1400 ساعت 13:22 | 34.3K بازدید | 5 دیدگاه

نگرش باشگاه به فوتبال پایه عوض شده

بزیک:داور روی گل دوم استقلال اشتباه کرد

مسابقه پر ماجرای دربی در رده جوانان بین دو تیم استقلال و پرسپولیس با تساوی دو-دو به اتمام رسید.

بزیک:داور روی گل دوم استقلال اشتباه کرد

به گزاش "ورزش سه"، به صورت طبیعی برگزاری رقابت‌های پایه در فوتبال تهران تنها در زمانی مورد توجه مطبوعات است که به نوعی پای استقلال و پرسپولیس وسط باشد. دیروز هم در بحبوحه اخبار مربوط به تغییر رییس فدراسیون خبر تساوی دو-دو تیم های آبی و قرمز انعکاس کمی در وبسایت‌ها و خبرگزاری‌ها داشت.

اما این مسابقه که با پنالتی دقایق آخر بازیکنان استقلال به تساوی انجامید تا حدی مورد اعتراض سرمربی جوانان پرسپولیس قرار گرفت. ادموند بزیک مهاجم گلزن و سابق سرخ‌ها که امسال دوباره به تیم‌های پایه پرسپولیس برگشته تا به قول خودش با استفاده از شرایط مناسب‌تری که باشگاه برای این تیم ها ایجاد کرده بتواند برای آینده این باشگاه کاری کند.

بزیک در این باره گفت: البته به صورت کلی باید توجه داشته باشیم که در رده جوانان بحث نتیجه گرفتن به نسبت کشف و ساخت بازیکن از اهمیت کمتری برخوردار است با این حال من فکر می‌کنم دیروز حق تیم ما ضایع شد و ما نباید در زمین استقلال به تساوی دو-دو می‌رسیدیم. بعد از پنالتی استقلال داور بلافاصله در سوت خود دمید تا بازی با نتیجه مساوی به پایان برسد. به هرحال نظارت روی این مسابقات کم است و این چیزها در رده پایه وجود دارد. البته من نمی‌خواهم اعتراض خیلی شدیدی به این موضوع بکنم چون همانطور که گفتم اصل کار ما در اینجا باید بر مبنای سلامت کاری، دعوت از بازیکنان مستعد و ایجاد یک ساختار مناسب برای آینده پرسپولیس باشد. درست است که ما در شرایط فعلی رتبه خوبی در رده جوانان نداریم اما مطمئنم که دیر شروع کردن و عقب ماندگی در آخر فصل جبران می‌شود و از فصل آینده هم با شرایطی خیلی بهتر گام به این مسابقات خواهیم گذاشت. با توجه به اینکه تعداد زیادی از بازیکنان ما سن‌شان پایین‌تر از رده جوانان است حتما در این مسیر موفق خواهیم شد به خصوص اینکه باشگاه هم با نگرش تازه از ما حمایت می‌کند و من خوشحالم که بالاخره در پرسولیس به این رسیده‌اند که باید در این حوزه هم کارهای جدی انجام شود.

از بزیک درباره تیم‌های خوب مسابقات پایه تهران سوال کردیم که ادموند در این باره گفت: پیکان و سایپا سال‌هاست که به صورت منظم و خوب مشغول کار در این حوزه هستند و در حال حاضر قطب‌های اصلی فوتبال پایه در تهران محسوب می شوند. مقاومت هم همینطور، همچنین تیم آکادمی کیا که من خودم هم آنجا بودم و آنها هم با یک سطح و نگرش خوب شرایط خوبی را در همه رده‌های پایه دارند و بازیکنان نخبه‌ای را در اختیار گرفته‌اند. استقلال هم در دو، سه سال گذشته خوب کار کرده و باید به کارشان احترام گذاشت. تیم‌های خصوصی هم هستند که آنها هم دوست دارند در پروش بازیکن برای فوتبال قدمی بردارند که باید به آنها کمک بشود.

بزیک اضافه کرد: اصل ماجرا کار کردن با سلامت، کشف بازیکن، جلب اعتماد خانواده‌ها برای اینکه بچه‌هایشان را به ما بسپارند و البته افزایش کیفیت در سطحی است که وقتی بازیکن به اینجا می‌آید پیشرفت کارش را مشاهده کند. امسال در تیم‌های پایه پرسپولیس از زمان مدیریت محسن خلیلی نگرش خوبی به این موضوع حاکم شده و من خوشحالم که باشگاه نگاه ویژه‌ای دارد و ما هم حتما با نتایج بهتر جواب خوبی به اعتماد آنها خواهیم داد. از همه قدیمی‌های پرسپولیس می‌خواهم که در این راه به ما کمک کنند چون همین بازی دیروز مقابل تیم پنجم جدول نشان داد که ما شرایط فنی رو به پیشرفتی داریم و می‌توانیم به این بچه‌ها کاملا امیدوار باشیم‌.

دیدگاه‌ها